kontrollerande familjehem
Ts du måste flytta hem. Inget familjehem eller sic kommer nånsin bry sig, det gör bara dina föräldrar!
Familjehem är bara ute efter pengar och skiter totalt i dig! Hoppas du får komma hem till stabilitet och trygghet.
Jag vet inte hur gammal du är Ts men jag vet att Familjehemmets uppdrag är att få dig att sluta att leva destruktivt och att få dig att ta bra sunda beslut och ansvar så att du väljer en väg i livet som leder till att du får ett bra vuxet liv. I din ålder ( tonår) så innebär det ofta att man inte förstår vad som är bäst för en själv och därmed inte förstår varför man begränsas. Jag vet inte varför du är placerad men någonting säger mig att du har haft ett gränslöst liv hittills där inte de vuxna har tagit ansvaret att sätta de gränser alla barn behöver. Min gissning är att du kunnat gjort vad du haft lust till och inte lärt dig ta ansvar för dina handlingar?
Och det är det vanligaste när det gäller placering av ungdomar. När samhället ser att en ung är på helt fel väg i livet och föräldrarna inte klarar av att hantera dem så måste samhället ta över och försöka att få hen på rätt väg. Och någonting i vad du berättar säger mig att det är så det ligger till i ditt fall?
Och är det på det viset så kommer du nog känna dig kontrollerad till du visar att du mognat och börjar ta ansvar för dina handlingar. De gör nämligen precis det de ska göra. Det betyder att det är dina handlingar som är orsaken till deras agerande.