Inlägg från: Anonym (Jojustdet) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jojustdet)

kontrollerande familjehem

Anonym (....) skrev 2017-11-01 23:08:28 följande:

Ts du måste flytta hem. Inget familjehem eller sic kommer nånsin bry sig, det gör bara dina föräldrar!

Familjehem är bara ute efter pengar och skiter totalt i dig! Hoppas du får komma hem till stabilitet och trygghet.

DU igen! I varje tråd om Familjehem kommer du med din eviga upprapning om hur dåliga alla Familjehem är och hur lite de bryr sig och inte minst hur mycket pengar de håvar in på att ta hand om barn och ungdomar som redan har det sååååå bra hos sina föräldrar! Du avslöjar din egen totala brist på insikt om hur verkligheten ser ut . Inte minst din självinsikt. Utgår ifrån att du inte har fått tillbaka dina barn ännu.

Jag vet inte hur gammal du är Ts men jag vet att Familjehemmets uppdrag är att få dig att sluta att leva destruktivt och att få dig att ta bra sunda beslut och ansvar så att du väljer en väg i livet som leder till att du får ett bra vuxet liv. I din ålder ( tonår) så innebär det ofta att man inte förstår vad som är bäst för en själv och därmed inte förstår varför man begränsas. Jag vet inte varför du är placerad men någonting säger mig att du har haft ett gränslöst liv hittills där inte de vuxna har tagit ansvaret att sätta de gränser alla barn behöver. Min gissning är att du kunnat gjort vad du haft lust till och inte lärt dig ta ansvar för dina handlingar?

Och det är det vanligaste när det gäller placering av ungdomar. När samhället ser att en ung är på helt fel väg i livet och föräldrarna inte klarar av att hantera dem så måste samhället ta över och försöka att få hen på rätt väg. Och någonting i vad du berättar säger mig att det är så det ligger till i ditt fall?

Och är det på det viset så kommer du nog känna dig kontrollerad till du visar att du mognat och börjar ta ansvar för dina handlingar. De gör nämligen precis det de ska göra. Det betyder att det är dina handlingar som är orsaken till deras agerande.
  • Anonym (Jojustdet)
    Anonym (....) skrev 2017-11-03 08:40:03 följande:

På alla familjehem jag arbetat med. Detta är FAKTA!

I tråd efter tråd rapar du samma sak med och om igen! Alla barn har det bäst hemma oavsett om föräldrarna skiter i dem, knarkar, misshandlar och våldtar dem. Och ALLA familjehem gräver guld och skiter egentligen i barnen ! Och rena lögner sprider du hur lättvindigt som helst som t.e.x att Soc skulle betala för familjernas lyxresor utomlands och att alla familjehem tjänar enorma pengar på sina placerade barn osv. Dessutom försöker du lura i folk att du " jobbat" med familjehem! Har man minsta insikt i hur Soc arbetar och hur familjehem arbetar så har man begripit för länge sedan att du med ditt totala tunnelseende förmodligen har fått barn placerade och fortfarande har ditt barn placerat. Och det är enda erfarenheten du har vad gäller familjehem. Och istället för att lägga fokus på att jobba med din självinsikt för att förändra dig och kanske få hem ditt barn fortsätter att lägga din energi på att det naturligtvis är Soc och samtliga familjehems fel att du fått dina barn omhändertagna. Du är enbart tragisk och skulle behöva gå i terapi för att kanske någon gång få någon som helst självinsikt vilket är enda sättet till förändring. Kanske är jag orättvis då jag för länge sedan insett att du har någon form av intellektuell funktionsnedsättning vilket kan vara orsaken till din oförmåga att se verkligheten som den faktiskt ser ut. Men sluta att tuta i människor rena lögnerna som du inte har minsta belägg för mer än ditt ständiga upprepande av din högst subjektiva påstådda fakta.
  • Anonym (Jojustdet)
    Anonym (........) skrev 2017-11-06 13:44:17 följande:

Allt handlar om pengar från familjehemmens sida tyvärr. Jag hoppas du får flytta hem snart!

Jaha nu är du här igen ....och fortsätter rapa ditt mantra....alla föräldrar är toppen och alla barn har det bäst hemma och naturligtvis så är alla familjehem ondskefulla, pengagalna osv osv ..........

Och ibland försöker du t.o.m få folk att tro att du jobbar inom Soc trots att din okunskap är så avslöjande så att ingen med normalt IQ går på det. Men riktigt lågvatten blir det när du har det otroligt dåliga omdömet att försöka få en 14 årig flicka att gå på dina ständiga tirader. Men en sak har du totalt missat! Inte en enda gång har Ts sagt att hon vill hem!!!

Där är hon förmodligen mer mogen än DU och vet att det INTE vore bra för henne.
  • Anonym (Jojustdet)
    Anonym (........) skrev 2017-11-07 19:26:29 följande:

Barn blir utsatta för övergrepp, misshandel etc i familjehem. De bryr sig SÄLLAN om barnen öht.  Se exempelvis den här dokumentären: www.svtplay.se/video/13634369/halla--hor-ni-mig/halla-hor-ni-mig-avsnitt-1 

Och så fortsätter du att rapa upp samma sak om och om igen.....suck . Men att det är faktum att det finns barn som misshandlas, missköts, våldtas och förnedras i sina biologiska föräldrars vård missar du som vanligt fullständigt! Finns uppenbarligen inte i ditt huvud men är likafullt ett faktum! Och det finns INGEN som blir rik på att vara familjehem vilket du också försöker få människor att tro. Du sprider bara en massa struntprat som du gör i alla trådar om detta ämne gång på gång. Och svarar aldrig på svar från någon som inte håller med dig. Att du aldrig ger upp och istället börjar att lägga energi på att få tillbaka ditt barn.

Dessutom har du inte den minsta susning om varför ts är placerad eller hennes hemförhållanden och därför blir dina upprepningar om att hon har det bäst hemma så otroligt ointelligenta och naiva.
  • Anonym (Jojustdet)
    Anonym (........) skrev 2017-11-08 13:58:04 följande:

Jag har egna erfarenheter och inga fördomar. God gärning, skämtar du? Om det var en god gärning hade inte alla familjehem ständigt klagat på sin "dåliga" lön, som i själva verkat är över det normala. Man tjänar knappast så mycket på att jobba över på jobbet. 

Och om du hade haft rätt så skulle det krylla av Familjehem vilket det INTE gör! Helt uppenbart så har du egen erfarenhet av något Familjehem som inte passar dig men du fortsätter att hävda att ALLA Familjehem är usla och pengagalna. Berätta vad du tror att lönen ( arvodet) normalt ligger på ? Jag tror inte att du har en aning.
  • Anonym (Jojustdet)
    Anonym (........) skrev 2017-11-09 06:51:42 följande:

Dessvärre är barnen medvetna om syftet från familjehemmets sida. De är inte ovanligt att lönen diskuteras framför barnen.Givetvis påverkas barn otroligt, åt det negativa, av att rivas upp från sina föräldrar. Jättemärkligt att försök komma runt det, bara att googla efter studier. 

Och där kom mer struntprat från dig. Åter och åter igen så babblar du utan att ha ett uns belägg för dina påståenden. Barn i Sverige rivs INTE upp från sina föräldrar utan orsak. Barn ska inte växa upp i miljöer med misär, misshandel, missbruk, utnyttjande, svält och att inte få sina grundläggande behov tillfredsställda som t.ex regelbundet mat och sömn. Hur svårt har du att fatta det?! Jag har sett miljöer där barn levt i som fortfarande gör mig illamående flera år efter.

Och de flesta familjehem gör ett fantastiskt arbete med att få barn trygga och må bra igen. Det är så tydligt att du lider stor brist på insikt i vad ett barn behöver för att växa upp till trygga människor. Så länge du inte tar till dig det och börjar fokusera på att få insikt i vad du bör förändra så lär du inte få hem ditt barn. Med all rätt.

Istället för att baktala Soc samt samtliga familjehem så behöver du en STOR dos självinsikt!
  • Anonym (Jojustdet)
    Anonym (....) skrev 2017-11-09 08:03:46 följande:

Det är FÖRÄLDRARNA som betalar för dator, mobil, internet, resor och kläder ÄVEN när barnen bor i familjehem. Lägg därtill att föräldrarna inte längre får de bidrag du räknar upp utan utöver allt annat ska de dessutom betala underhåll.

Familjehem spenderar alla pengar enbart på sin egna familj!

Och där kom ännu mer rent skitprat! Det är knappast föräldrarna som betalar allt du radar upp! Precis allt du påstår att föräldrarna betalar ingår i omkostnadsersättningen och betalas alltså av familjehemmet!!!!!! Var tusan får du alla dina konstiga uppgifter ifrån ? Jag är och har varit Familjehem i många år och känner många som också är det och ABSOLUT INGET av det du påstår stämmer! Sluta sprid rena uppenbara LÖGNERNA!
  • Anonym (Jojustdet)
    Theresad72 skrev 2017-11-12 00:10:24 följande:

Hur tror ni det är att som förälder ha kämpat för att få pengar för att ha råd att köpa det mest basala till sina barn, sedan omhändertas barnet och det är plötsligt inga problem för soc att bidra med pengar för att barnet ska få dator,cykel,mobil, aktiviteter, resor!? Det är inte att hjälpa föräldrarna att få ha kvar sina barn.

Förstår att du känner det jobbigt med en dålig ekonomi som inte räcker till. Jag känner inte till just din situation men jag har träffat åtskilliga föräldrar som inte klarar ekonomin och beklagar sig men som röker som borstbindare , dricker energidryck el cola i mängd . Och då hävdar jag precis som i Lyxfällan att det handlar om prioriteringar. Räknar de föräldrarna ut vad de gör av med om året på ren skit så räcker det oftast till både det basala behovet samt någon fritidsaktivitet för barnet.
  • Anonym (Jojustdet)
    Anonym (........) skrev 2017-11-25 21:09:35 följande:

Familjehem är inte bra för barnen.

www.dagenssamhalle.se/debatt/stimulera-moderna-stjaernfamiljer-17833

Theresadd72 skrev 2017-11-13 17:27:02 följande:

Ja, det låter rimligt. Det blir billigare än att skicka de till familjehem.

Nu är ju sanningen den att barn inte placeras i familjehem p.g.a fattigdom i de allra flesta fallen. Vilket då inte alls skulle ha avsedd effekt att ge familjerna mer pengar. Pengar som skulle gå till mer sprit och mer droger! Man är inte en dålig förälder för att man är fattig. För inte så länge sedan så fick bioföräldrar till ett av mina placerade barn pengar av soc för att kunna köpa cyklar till barnen så att de skulle kunna ta sig till kompisar lättare då de bor på landet. Föräldrarna valde istället att ta dessa pengar och köpa en ny TV till sig själva trots att de visste att pengarna var öronmärkta för att barnen skulle få möjlighet att bryta sin isolering. Sanningen är oftast den att föräldrar som får sina barn omhändertagna sätter sina behov och önskemål före barnens.
  • Anonym (Jojustdet)
    Anonym (........) skrev 2017-11-13 20:30:31 följande:

Det är synd om barnen som inte får bo med, ibland inte ens träffa och prata med sina föräldrar pga att familjehem inte samarbetar.

Det är synd om föräldrar som har sån brist på självinsikt så att de inte har förmågan att förstå vilka brister de behöver jobba med för att kunna bli en vettig förälder. Istället så lägger de all fokus på att allt är Soc fel, familjehemmen fel osv. ALLA ANDRAS FEL UTOM DERAS EGET!
  • Anonym (Jojustdet)
    Anonym (....) skrev 2017-11-14 10:28:26 följande:

Men jösses.... det är familjehemmen som ljuger om att barnen inte vill. Finns ingen sanning i det!

Såklart att det är familjehemmens fel! Finns ju inte i ditt huvud att BARN SOM HAFT EN JÄVLA UPPVÄXT INTE VILL TRÄFFA SINA FÖRÄLDRAR!!

Jag är familjehem sedan många år och haft JUST en sådan uppväxt! Min högsta önskan när jag växte upp VAR ATT FÅ KOMMA TILL ETT FAMILJEHEM!
  • Anonym (Jojustdet)
    Anonym (gomez) skrev 2017-11-25 22:53:04 följande:

Känns det bra att ljuga?

Och VAD är det du påstår att jag skulle ljuga om????
Svar på tråden kontrollerande familjehem