Inlägg från: Egon den stora |Visa alla inlägg
  • Egon den stora

kontrollerande familjehem

Anonym (........) skrev 2017-11-07 21:12:25 följande:

Vilka fördomar! Nog är det en rejäl extra inkomst. Om familjehem inte skulle få betalat hade det inte funnits några familjehem. Man behöver inte vara fattig för att vilja tjäna extra pengar. Tyvärr är sanningen att det är pengarna som lockar....

Det är du som har fördomar här. Vill man tjäna pengar är det ju lättare att jobba övertid på jobbet eller liknande. Ta hand om andras barn gör man som en god gärning.
  • Egon den stora
    Anonym (........) skrev 2017-11-08 13:58:04 följande:

Jag har egna erfarenheter och inga fördomar. God gärning, skämtar du? Om det var en god gärning hade inte alla familjehem ständigt klagat på sin "dåliga" lön, som i själva verkat är över det normala. Man tjänar knappast så mycket på att jobba över på jobbet. 

Givetvis finns det säkert hem som inte fungerar, men dom tillhör undantag. Jobbar du över på ett jobb lika många timmar som du lägger ned på ert barn eller tonåring så får du ihop rejält med pengar också. Det är inte så att du tror att kostnadsersättningar är ren vinst?
  • Egon den stora
    Anonym (....) skrev 2017-11-09 12:22:43 följande:

För att JAG fick betala precis allt då jag ville att barnet skulle få fortsätta ha ett drägligt liv med hela och rena kläder, mätt i magen och slippa frysa.

Även dator, mobil, internet och cykel tyckte jag var viktigt så barnet slapp en liten del av den misär soc tvingade in barnet i.

Familjehem är vidriga!!!

Så allt var bra hemma ända till soc tog dina barn och satte dom i ett familjehem där dom fick leva i svår misär?
Svar på tråden kontrollerande familjehem