Inlägg från: Anonym (Mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mamma)

kontrollerande familjehem

Om min 14-åring fick pengar för att köpa en jacka och kom hem utan jacka och utan pengar, så hade min 14-åring inte fått några pengar efter det.
    Jag hade även beslagtagit de nya kläderna (om 14-åringen inte kan övertyga mig om att de är nödvändiga) och de hade fått bli födelsedagspresenter eller julklappar.
    Om min 14-åring vill sova borta är det något som vi ska komma överens om tillsammans med familjen h*n ska sova hos i god tid i förväg.
    Att inte komma hem alls utan överenskommelse innebär automatiskt utegångsförbud tills 14-åringen visat sig vara pålitlig i fortsättningen, minst en månad.

Anledningen till att vi har det samhälle vi har idag, med lärare som blir misshandlade av sina elever, och ambulans och brandkår som inte kan slutföra utryckningar pga stenkastning o dyl är att det finns alldeles för få föräldrar som är som TS familjehem, och alldeles för många som är som Anonym (....)

TS: Det här är din chans att få ett bättre liv, kanske den enda chans du får. Ta den! Lyssna på familjehemsföräldrarna, följ deras regler även om du inte förstår dem. Ge det en chans!

• Anonym (Mamma)
    Anonym (Hm) skrev 2017-11-02 08:37:25 följande:
    Får jag gissa, du har dina barn placerade? Utan anledning, såklart. Aldrig hört någon som har sina barn placerade som faktiskt inser varför. Kanske just det som är problemet.
    Eller hur! Soc bara kom och tog barnen för att soctanten är avundsjuk eller bitter eller allmänt psykotisk. Barnen har det egentligen jättebra hemma, för vem behöver mat och sömn, eller kläder eller allmän omsorg _egentligen_?

Påminner mig om mitt ex som berättade att han fick ta hand om sig själv och sin lillebror helt och hållet från det han var ca 10 år, men när jag frågade om hur han fixade mat svarade lite svävande att det var nog mamma eller nån som fixade maten åt dem... Men visst, de klarade sig heeeelt och hållet själva.
Svar på tråden kontrollerande familjehem