Nån alkoholist som ville hjälpa mig med en fråga?
Hej. Träffar sedan ett år tillbaka en man, fantastisk på så många vis å vår historia är passionerad, galen, rolig, underbar och komplicerad, vi lever så olika liv, han 16 år äldre men vi är som gjorda för varann hur klyschigt de än låter..
Fick tidigt veta att denna man mer än halva sitt liv haft ett alkoholmissbruk, dock med fler helt nyktra år, han är ingen "krogdrickare" utan sitter hemma i de perioder han dricker, klarar dock av att sköta jobb å liknande. Nu till mitt probem.
I de perioder han dricker slutar han helt höra av sig, de handlar om dagar, helger, ibland går de månader i mellan men oftast märker jag av de strax innan eftersom han blir låg, deppig å sen slutar han bara svara när jag hör av mig, vi pratar aldrig om hans problem å sen kommer hans ångest efteråt å ursäkterna, att han inte hört av sig, han skyller på trötthet fast han vet att jag vet.
Nu till min fråga, hur ska jag bemöta honom i hans perioder? Ska jag fortsätta höra av mig? Visa att jag finns där ändå eller ska jag helt sluta bry mig tills han är piggare igen? Vad vill man som alkoholist i sina perioder? Bryr man sig bara om flaskan å inte kan tänka på något annat? Vill man att dom som betyder mest ska finnas där ändå även om man inte själv orkar svara eller vill man bara vara helt ifred?