• smulpaj01

Skolkort på väggen på gemensamma barnen men inte på bonusbarnen?

Anonym (älskar kort) skrev 2017-10-22 14:08:43 följande:
    Nä.. vi har bara småkort från ett skolkort fram var på dom och de va för 7 år sedan de togs
    Det är väl bara att beställa bonusbarnens skolfoton också och hänga upp?
  • smulpaj01
    Anonym (älskar kort) skrev 2017-10-22 14:25:48 följande:
    Har varken användernamnet eller lösenordet så kan inte beställa
    Nej men föräldrarna har det och kan beställa
  • smulpaj01
    cupcakemom skrev 2017-10-22 14:49:52 följande:
    Beror kanske på vilket fotobolaget det är men jag och pappan blev erbjuden varsitt lösen..... Men om ditt barn är 7 lär ju bonusbarn vara större så då kan ni väl be om dom koden.... Men annars frågar ni skolan vilket bolag dom använder och vänder er dit och säger till att ni vill vill ha eget inlogg...
    Exakt hur enkelt som helst att fixa om man VILL!
  • smulpaj01
    Anonym (älskar kort) skrev 2017-10-22 16:01:01 följande:
    Har vi gjort med båda små och nu har vi inte ekonomi för det...
    Ta kort själva av bonusbarnen och förstora dem innan ni ramar in och sätter upp på väggen!

Själv tog jag mitt barn och bonusbarnet till fotograf och tog jättefina foton på "syskonen" tillsammans. Har gjort rejäla förstoringar och ramat in.

Det var inte alls dyrt, kostade inte mer än skolfotona så det har ni råd med.
  • smulpaj01
    Anonym (älskar kort) skrev 2017-10-22 16:15:33 följande:
    Nu är det så att jag vill ha sonens skolkort och på väggen då jag har en tanke bakom det.. Alltid ha årets kort längstfram i ramen och sätta de andra korten bakom så han kommer få en ram med alla kort från förskoleklass till han går ut skolan som han kommer få sen när han blir strörre. 

Vi har ju kort på bonusbarnen men inte årets och det stora formatet och det är ju det som var frågan.. om det blir orättvist att inte ha årets kort på dom plus att deras kort är mindre???
    Okej men VARFÖR vill du inte ta egna foton på bonusbarnen och förstora dessa till samma format och sätta upp bredvid ditt barns skolfoto?
    Det ändrar ju inte din idé om att ha din unges senaste foto framme varje år.
  • smulpaj01
    Anonym (men skärp er) skrev 2017-10-22 16:57:04 följande:

Men det var som vanligt ett j*vla gnäll på bonusmamman, hon vill ha ett foto på sitt barn, sjävlklart har hon rätt till det utan att en del börjar gnälla, SEN har hon ju inga problem med att ha foton på bonusbarnen OCKSÅ men det är väl upp till pappan först och frömst att fixa fram dom

Så om ni ska gnälla gnällp å en initiativlös pappa som är dne som ska fixa det gnäll inte på en mamma som vill ha foton på sitt barn och samtidigt inte har problem med bonusbarnens foton, men det är väl inte HON som ska fixa det utan den biologiska föräldern, ts varken kan eller får begära ut foton på biobarnen.

Snart ska väl snart bonusmamman föda sina bonusbarn också för att visa att hon inte stänger ut dom, men bioföräldrarna ska det daltas med som vanligt

Det är ts som älskar foton och då faller det sig väl naturligt att det är hon som fixar foton och sätter på väggen på ALLA barn i familjen?

Sen kanske pappan har andra intressen som han gör med alla ungarna.

Min bonusdotters pappa hade inte en tanke på inramade foton på barnen. Det var jag som gillade sånt och därav var det jag som ordnade fotograf och tog med alla barn - även hans barn/min bonus till fotografen.

Självklart då hon tillhör familjen lika mycket som mitt barn.
  • smulpaj01
    Anonym (men skärp er) skrev 2017-10-22 17:29:24 följande:
    Du valde att göra det, man kan som bonusförälder välja att lägga en massa tid, energi och pengar på sina bonusbarn men det fråntar inte bioföräldrarnas ansvar och inte heller betyder det att man måste göra det, förstår du skillnaden?

varför daltar ni vuxna män som inte klarar av att fixa foton på sina egna barn? är det inte tröttsamt och osexigt att bo ihop med mansbebisar som inte kalrar något?
    Det är väl klart att både min och ts man "klarar" att fixa foton på sina barn men precis som för ts så låg detta i mitt intresse och därför gjorde jag detta med "våra" barn.

Är inte bonusbarnen även ts familj och ansvar?
  • smulpaj01
    Anonym (men skärp er) skrev 2017-10-22 18:05:07 följande:
    Men det är fortfarande inte hon som har huvudansvaret, och hon kan som bonusmamma inte heller kräva ut skolfoton tex. varför gnälls det på ts i den här tråden? det är ju inte hon som brister? Hon har hellre inte vägrat ellet stött bortbonusbarnen så varför ska det ändå gnällas så förbannat?

Det är ofta man ser detta beteende i trådar och då framför allt från kvinnor. Det gnälls på biomammor, det gnälls på bonusmammor och hela tiden daltas det med männen som har huvudansvaret för sina barn men där ska det daltas och ursäktas.
    Du säger att männen 'fixar att göra saker men varför gör dom då inte det??

I det här fallet är det ju pappan som inte får tummarna loss, men ändå lyckas ni gnälla på ts? Är det inte tröttsamt att vara mamma åt vuxna karlar som inte ens kan fixa fram foton på sina egna barn. även om detär ditt 'intresse' så borde väl en bra pappa vilja vara engagerad och delaktig.

Jag tycker det är urtrist med fotboll men mannen älskar det.
    Men när jag stannar hemma och han tar med mitt barn på matcher så innebär det enligt din logik att jag inte KAN gå på matcher med mitt barn?
    Att han daltar med mig som inte klarar av att ta barnet på fotbollsmatch?!

Jösses.... Vill man inte leva i en familj så lev som särbos istället! Bättre för alla.

Sen är det väl ingen som gnäller på ts i tråden utan många kommer med förslag på lösningar!
Svar på tråden Skolkort på väggen på gemensamma barnen men inte på bonusbarnen?