• 1213

Planerar för första barnet.

Saima17 skrev 2017-11-16 16:00:28 följande:

Åh idag e d exakt en vecka för oss åxå innan vi får veta.. Sååå segt. Vill ta ett early men sambon tycker vänta så att alla odds e på vår sida

Hur går det för dig? Har du börjat känna något? :) Jag är så otålig nu och kommer nog testa redan på tisdag på BIM-4. Vill bara veta!
  • 1213
    manda974 skrev 2017-11-16 20:06:58 följande:

Jag hoppas det med, men vågar inte hoppas så mycket..

jag ska nog vänta till söndag/måndag (när NC rekommenderar mig att ta test) för är bara på ÄL +10 idag, alltså 10 dagar sen jag hade ägglossning, och tror det är lite kort emot vad det ska vara? (En lutalfas ska väl va mellan 13-16 vad jag hört?) så på om mensen inte dykt upp till sön/mån är det Äl+13/14 så då testar jag! ????

Hoppas verkligen du får ett plus du med när du testar! Så jobbigt att gå och vänta och hoppas!

Har fortfarande ingen känning av mensvärk. Går och känner efter hela tiden, vill inte att den ska komma!!

Ja 10 dagar kan ju vara lite kort men det är ju faktiskt många som plussar så tidigt. Har du bestämt dig för när du ska testa? :) Jag kommer testa på tisdag, BIM-4 och äl+11. Säkert för tidigt men orkar inte vänta så mycket längre!
  • 1213
    Saima17 skrev 2017-11-18 13:12:44 följande:

Funderar på å testa på äl+12-13 ja.. Ev.. Ha int bestämt mj än.. Igår börja lite brösten ömma. Lr eg va d mest runt vårtgården d ömma en bit runt.

Hoppas dom symptom stämmer och att du är gravid! Jag har börjat få små symptom som att jag hade en svidande känsla i magen igår och sen mådde väldigt illa en kort stund. Men vågar faktiskt inte lita på några symptom eftersom dom lurade mig förra månaden..

Äl+12-13 låter ju bra om du kan hålla dig till! Jag kommer ju börja på äl+11.
  • 1213
    manda974 skrev 2017-11-18 14:30:29 följande:

Igår kom mensen... inte haft några känner på den alls, men så kom den i gårkväll. Kändes värre än jag trodde.

Ja tycker du ska pröva testa då! Håller alla tummarna för dig! Och hoppas du får ett plus!

Men åh nej :( förstår att det måste vara jättejobbigt... är ju en klen tröst att säga att du snart har nu äl eftersom jag själv tycker att dagarna går såå långsamt.. Men ge inte upp! <3
  • 1213
    Saima17 skrev 2017-11-19 08:38:51 följande:

Ja alltså ja hoppas no.. Sambon tror ja e gravid.. Ja e int sån som äter kvällsmål.. Nu flera nätter ha ja vari svin hungri när ja vaknat till.. Igår kväll måsta ja äta mackor.. Humöret e hemskt.. Håller på å börja gråta för att sambon lite halvt sprang ifrån mj i skogen igår på jakten.. Alltså.. Jaaa.. Å för å int prata om hur öm ja e i bebisverkstan idag.. Ja ha vari N O L L intresserad av sex i typ en vecka..så ha haft ordentlig paus.. Inatt hadd vi.. Å jessus va öm ja e nu.. Ja tidigast på tisda testar ja :) håller tummar för oss båda nu!!

Åh vad spännande! :D känns som om jag borde börja få mer symptom snart om jag är gravid.. men brukar dock få ordentlig pms en vecka innan mens vilket jag inte fått än så det kanske kan räknas som ett symptom. Men på tisdag testar jag!
  • 1213
    Saima17 skrev 2017-11-19 09:26:37 följande:

Ja ja hoppas verkligen int att kroppen bara lurar mj.. För dom där stickningarna som va i vänster äggstock regionen i början på veckan va int å lek me.. Riktit sa aj högt.. Dom på jobbe börja undra. Ha int känt nå sånt sen dess. Förut ha ja aldrig haft ömma å svälla bröst v mens.. Dom e som spända bara underifrån å försvinner nån timme efter ja stigit upp.. Helt märkligt..ja ja alltid int hatat jul å pynta å sånt.. Men nu.. Sku kunna boa om hela huset hahahaha

Haha åh kanske dina mammakänslor som redan kommit! Blir så nyfiken för att se om någon av oss får ett plus på tisdag :D
  • 1213
    Saima17 skrev 2017-11-19 09:52:50 följande:

Haha ja d sku va d.. Haha.. Ja e no lite rädd att d int visas än redan på tisdag..å hoppas int mensen kommer på fredag..

Tror det är för tidigt för mig på tisdag också men kommer inte kunna låta bli!
  • 1213
    Saima17 skrev 2017-11-19 10:50:40 följande:

Till på d igår fick ja metallsmak i munnen mitt i allt när vi såg på tv.. Har ju tungpiercing men då borde ju den smaka metall hela tiden trodde först d blödd nånstans i munnen men nope..

Åh vad härligt för dig att få känna symptom! Hoppas det växer en liten knodd i dig :D
  • 1213

Testade negativt idag på äl+10 BIM-5. Vet inte om det är någon idé att testa imorgon? Vad tror ni?

• 1213
    Saima17 skrev 2017-11-20 08:41:40 följande:

D ser väldigt mörkt ut för mj... Tror int ens ja behöver fara å köpa tar idag.. mitt hjärta gråter blod

Åh varför då? :(
  • 1213
    Saima17 skrev 2017-11-20 10:35:40 följande:

Fick som grå-lila mörk flytning.. Va int nå blod lr så där levrat blod..va bara lite..antar att d e kört. Man sku ju kunna önska att d e en sen nid blödning..

Vissa får ju små blödningar ändå! Vänta och se om det kommer mer blod. Annars tycker jag du ska testa dig ändå :)
  • 1213

Usch jag tror jag fått pms nu och att mensen är påväg... har så nära till tårarna hela tiden och det negativa testet gör mig så ledsen.. kommer vänta med att testa tills på torsdag nu.. men känns inte så lovande :/

• 1213

Just nu ligger jag i soffan med värmedyna på magen. Svider och har en molande värk långt ner i magen. Är så rädd för att det är mensvärk... känns nästan som det... isåfall borde min mens komma under dagen/natten.. Annars testar jag imorgon!

• 1213

Alltså jag behöver bara lite hopp! Vet att det absolut inte går att lita på gamla test. Men testade mig för 2 dagar sedan på BIM- 5. Var negativt men tyckte mig se något svagt. Ska testa mig imorgon igen på BIM-2 så därför skulle jag ta fram ett nytt test och då hade jag kvar mitt gamla test där. Och nu var det positivt! Svagt men absolut synligt! Förstår ju att jag inte kan lita på det men blev bara så himla hoppfull inför imorgon!

• 1213

Fan fan fan... nu kom mensen och jag är på jobbet.. trodde inte jag skulle bli såhär ledsen... Nästa BIM är enligt appen på julafton, kan ju hoppas att det blir en fantastisk julklapp och tredje gången gillt..

• 1213
    Rydén91 skrev 2017-11-23 23:33:54 följande:

Beklagar verkligen ja man kan bli väldigt ledsen man hoppas så himla mycket och kommer något helt annat upp som man inte vill hända reagerar man verkligen hårt

Tack så mycket! <3

Nu är det bara att ladda om!
  • 1213
    manda974 skrev 2017-11-24 07:44:45 följande:

Nej fy vad tråkigt! Höll verkligen tummarna för dig, man blir ju så besviken när man tror det kan vara något!! Men det är bara att fortsätta kämpa. Det är ju värt det sen! Ta hand om dig!

Åh tack! <3

Det börjar kännas bättre och hoppas verkligen på att få ett plus på julafton, vore helt underbart!
  • 1213
    manda974 skrev 2017-12-16 08:43:25 följande:

Detta visades i morse!! Så nu är det bekräftat! Berättade för sambon nu på morgonen :D

Men wow! Grattis! Jag har verkligen hållt tummarna för dig :D

Jag har hållt mig ifrån familjeliv ett tag nu men nu är jag på BIM-6 så känner att jag kan börja skriva här igen utan att tiden ska gå allt för långsamt..

Kände mig så ledsen igår och väldigt irriterad och trött idag. Tyvärr kan jag få sånna symptom innan mens så tror inte vi lyckats denna gången heller..
Svar på tråden Planerar för första barnet.