• saijda

Planerar för första barnet.

Rydén91 skrev 2017-11-22 18:38:16 följande:

Det är inte lätt och förklara allt som är.

Jag hade p stav som gick ut nu i nov så jag tog ur den 10/11-2017 så jag hoppas inte på för mycket ännu så tidigt och säga något ännu men har haft sex enda sedan dess sist var 20:e haft 3-4 ggr innan med så får se.

Vad skönt ändå hoppas det är något posetivt med det samtidigt :) håller tummar

När kan man som tidigast ta tester som tex graviditets test?

Jag håller på lär mig ord och allt detta som innebär då jag inte har tänkt på samma sett innan

Okej, jag vet hur det känns. Jag slutade med mini piller i augusti och hade hormonspiral innan dess, men håller tummarna ändå för dig! :)

Ja det hoppas jag med är galet nervöst faktiskt. Är på andra försöket, men vi lyckades pricka in ÄL (ägglossningsdagen) denna gång perfekt ;0

Det finns olika tester, vissa kan man testa väldigt tidigt men bäst är egentligen att testa tidigast på BIM-dagen det vill säga den dagen du skulle haft mens. För att få ett så säkert svar som möjligt. Däremot så är vissa sk låghormonare vilket menas att det hormonet som man får när man är gravid kan ta lite längre tid att produceras :)
  • saijda
    Rydén91 skrev 2017-11-22 19:24:31 följande:

Tack snälla detsmma till dig:)

Gott när man känner sin egna kropp ja kan ingenting faktiskt inte utan preventivmedel iaf. Har haft mini piller, kopaparspiral fick ont som tusan av den, haft p stav 3 gånger testat olika sen jag var 14 år. Ja har haft mens rätt tätt innan ja tog ur p staven faktiskt därimot höll de länge ibland innan den slutade helt mensen alltså.

Enligt Flo appen skulle ja haft igår då satte ja in datumet när jag hade sist och när den slutade. Det har snart gått 2 veckor utan preventivmedel och haft samlag 4-5ggr ungefär så tror inte de har tagit sig ännu iaf men man hoppas alltid lite inerst inne men vill inte bli besviken om det inte skyulle va ngt.

Så bästa är att jag väntar ett tag till iaf då?

Hoppas de blir något för din del

Ah har också gått på olika hormonella preventivmedel sedan tonåren, är 23 idag, och har varit gravid en gång tidigare när jag var 17, blev det medan jag gick på cerazette :(

Det tar lite tid för mig tog det en månad att känna igen kroppens singnaler. Använder mig också utav Flo men också Pre Tracker (lite). Jag rekommenderar att vänta iaf :)

Åh hoppas vi med. Jobbig väntan bara :0
  • saijda
    1213 skrev 2017-11-23 22:34:55 följande:

Fan fan fan... nu kom mensen och jag är på jobbet.. trodde inte jag skulle bli såhär ledsen... Nästa BIM är enligt appen på julafton, kan ju hoppas att det blir en fantastisk julklapp och tredje gången gillt..

Åh vännen :( höll verkligen tummarna för dig!

Hade BIM den 17 november men mensen blev en vecka sen (för första gången) och kom idag. Ledsen blir man när man trodde att det var något på gång i magen och skulle tagit ett test idag egentligen :(

Men nu är det nya tag på första barnet, försök tre jag med.

ÄL 9 december och BIM 23 december. Hade varit mysigt med en sån fantastisk julklapp som att man är gravid :0
  • saijda

Funderar på att köra på ÄL tester denna gång - har någon använt sig utav det och vart har ni köpt dem isf? :)

• saijda
    Saima17 skrev 2017-11-25 09:31:12 följande:

Köpte rfsus..antagligen testa ja för tidigt så alla va blanka. Köpte sen från apoteket. Men ska köpa både och nu ha ja tänkt. Så ja kan testa 2 ggr/ dag :) att vi absolut int missar. Men skulle köpa från testlagret men då skickar dom just nu endast inom Sverige mkt billigare på deras sida..

Okej tack för tipset. Jag har kollat både på graviditetskollen, testlagret och billiga-tester.se. Försöker jämföra dem just nu.
  • saijda

Ååååh!!! Plussade igår på BIM+4, hade BIM 23/12. Helt obeskrivlig känsla!!! Går in i vecka 6 imorgon. Hoppas hjärtat vill stanna kvar hos oss <3

Lycka till ni som har plussat och håller tummarna för er andra att ni får ert pluss snart :) <3

• saijda
    Lyckorus skrev 2017-12-28 22:47:41 följande:

Stort grattis!!!! Efter hur många försök? Längtar tills det är min tur. Har BIM 3/1, tredje försöket. Borde ju vara tredje gången gillt nu tycker jag!

Tack tack tack så mycket!!!

Jag slutade med tabletterna den 9 augusti, så sedan dess egentligen. Vet inte hur många försök? Men andra räknade jag det till, då mensen inte började direkt efter pillerstopp :0

Åh håller tummarna hårt för dig!!! <3
  • saijda
    manda974 skrev 2017-12-28 23:13:43 följande:

Åh grattis vad roligt!! Håller tummarna att allt går bra för oss båda, jag går in i vecka 7 i morgon :)

Åh tack så mycket!!!

Jag håller också tummarna hårt för oss båda att lilla hjärtat vårt vill stanna kvar där inne <3 åh mysigt, jag går in i vecka 6 idag. När har du BF? Och har du skrivit in dig på MVC ännu?
  • saijda
    kna1 skrev 2017-12-29 11:49:59 följande:

GRATTIS!! Önskar dig all lycka!

Åh tack tack tack så mycket!!!

Hoppas lilla hjärtat vill stanna kvar där inne<3

Hur går det för dig då vännen? :)
  • saijda
    manda974 skrev 2017-12-29 13:37:55 följande:

Jag har inte varit på inskrivning än, inbokad 17 Jan.

Jag tror mitt bf är mellan 25-28 augusti, gissar jag får en tydligare bild när vi skrivit in oss :) när har du bf? Och när har du inskrivning?

Okej mysigt då har vi nära <3 jag har inte bokat in inskrivning än, har hänt tråkigheter samtidigt i familjen så fick akut åka upp till Stockholm :/

Enligt appen så har jag BF 30 augusti men får också se om det ändras vid inskrivning.

Får ringa dem och boka tid :)
  • saijda
    kna1 skrev 2017-12-29 20:32:11 följande:

Det får vi hoppas! När i cykeln plussade du? :D

Vi har inte riktigt fått till det denna månad då vi över min äl va i fjällen i en stuga med båda våra familjer :/ kom hem igår.. Vi fick därför bara till det ca en vecka innan äl så vet inte om det ens är värt att hoppas på :P har då inte heller kunnat ta äl-tester eftersom vi inte berättat för någon, tog nu när jag kom hem och dem är supersvaga så antar äl redan skett nångång under veckan.

Vi kör igen nästa månad helt enkelt! :)

Tack vännen! Jag plussade på dag 34. Hade säkert plussat tidigare men vågade inte hehe :)

Åh vad segt, men jag och min man hade bara sex en gång under den fertila perioden och på något vänster så lyckades vi denna gång :0

Så chansen finns ju, jag hoppas för er <3
  • saijda
    kna1 skrev 2017-12-30 11:16:57 följande:

Aha! Vet du hur långt innan äl ni fick till det? Elr va det precis under äl?

Det sköna denna månad är att jag inte är stressad eller förväntansfull, vi har bara levt som vanligt, åkt skidor varje dag under veckan i fjällen, druckit glögg och vin och öl och levt ;P Det har fått mig väldigt lugn kring allt barntänkande. De två månaderna innan har jag varit lite galen i mina tankar tror jag ;D

Det är svårt att svara på, för enligt ena appen skulle jag ha ÄL 8/12, den andra 9/12 och den tredje 13/12. Och vi hade sex två gånger den 9/12. Och det är enda gången under den fertila månaden som vi hade det :$

Åh vad mysigt låter galet gott! Viktigt att njuta av livet samtidigt. :D vi håller på och planerar flytt och nu också allt kring barnet. Vi ska nämligen flytta till en större lägenhet i februari. Vilket är väldigt passande nu när vi ska ha barn <3
  • saijda
    kna1 skrev 2017-12-30 13:01:35 följande:

Va härligt det låter! Vill också kunna planera för bebis! Får vara glad för er alla andra som plussar så länge :D

Åh vännen! Din tur kommer <3

Ja det är mysigt, får hålla fingrarna i styr bara tills vi flyttar hehe :D
  • saijda
    kna1 skrev 2017-12-30 22:44:12 följande:

Ja nångång ska det väl hända! Tack! <3 för tagga dig här när det händer (y)

Ja precis var stark! <3

Ja gör det, håller tummarna!!

Kommer fortfarande vara här och det är också bara å skriva i meddelanden :)
  • saijda

Var och gjord VUL idag. Konstaterat missfall :(

Så kommer tyvärr tillbaka till den här tråden..

Hur går det för er alla? <3

• saijda
    Snufflan skrev 2018-01-28 22:26:21 följande:

Beklagar! :( Hade du ingen aning eller hade du en blödning? V9?

Jag plussade i förrgår. Men är så nervös att inte få behålla barnet!

Tack så mycket! Hoppad på ett pluss nu igen <3 Jag hade fortfarande symtomen kvar i kroppen. Jag hade en blödning, men läste att det kunde vara vanligt då jag skulle ha min mens vid den tiden och BM sa att det inte var någon fara.

Men visade sig vara missfall :(

Åh jag förstår det, den oron är jobbig! Jag var jätte ledsen och är fortfarande det ibland men försöker se det som att kroppen är frisk då den själv vet om barnet skulle klara sig utanför magen eller inte.

Men hoppas jag och min man får ett pluss snart igen. Kändes som jag hade ägglossning i helgen. Vi vill så gärna ha barn <3
Svar på tråden Planerar för första barnet.