• saijda

Planerar för första barnet.

manda974 skrev 2017-10-20 18:51:29 följande:

Hm.. kanske är kort såhär i början? Eller så kanske det bara var en mellanblödning? Man kan väl också få en mini blödning vid ägglossning? Men jag vet inte varför den är så kort??

Förra gången jag hade mens hade jag blödning i 4 dagar. Vad menas med mellanblödning?

Kan det vara en nidationsblödning kanske? :0
  • saijda
    Onewayticket skrev 2017-10-20 20:00:34 följande:

Har ÄL & Bim samtidigt som du. Så kul! :) Hoppas på plus för oss båda i nästa månad. 

Spännande ju! Hoppas jag med för oss :)
  • saijda

Nu är mensen över och nya tag. ÄL 2 november och BIM tidigast 17 november. Håller tummarna för oss alla! :)

• saijda

Hej, jag är 23 år och min man är 22 år. Vi är inne på andra försöket. Jag slutade med mini-piller i augusti i år (slarvade dock med dem innan - mådde skit av dem) Hade tidigare Mirena spiral i 4,5 år.

Hade ÄL 3 november enligt appen och nu är den eviga väntan till BIM som är tidigast 17 november. Evig väntan!

För någon dag sedan kände jag brännande känslor vid äggstockarna, huvudvärk, ömma bröst och rikliga flytningar. Och har en annorlunda känsla i kroppen. Vågar dock inte tro att vi lyckades är så nojjig över att vara skengravid :(

Någon annan som har BIM samtidigt?

Håller tummarna för att vi får vårt pluss snart <3

• saijda
    Junirosen skrev 2017-11-06 22:51:03 följande:

Hej hej!

Hänger gärna med här också! Jag är 26 år gammal och sambon 29. Vi har använt oss av Natural Cycles ?prevent? dem senaste 2,5 åren men bytte över till ?Plan? nu i helgen. Känns så roligt! :) Har inte beräknad ägglossning förrän den 27/11 och då kommer det bli vårt första försök.

Önskar alla lycka till och hoppas på att vi kommer att få se många plus framöver :)

Välkommen hit! Spännande hoppas jag också att vi alla får! :)
  • saijda
    Junirosen skrev 2017-11-08 11:20:55 följande:

Tack så mycket :) 

Spännande att du har BIM snart! Hoppas verkligen att du får plussa då! Har du tänkt att invänta den 17 eller tänker du testa innan? 

Ah verkligen så nervöst! har en speciell känsla i kroppen att det gick vägen denna gång men vågar inte hoppas! :(

Jag ska försöka hålla mig till BIM, kanske tom senare. Förra månaden kom mensen den 19e. Men så svårt! :0
  • saijda
    Saima17 skrev 2017-11-08 08:40:22 följande:

Hej! Vi e å på första försöket. Har tagit äl stickor sen 1/11..alla negativa utom idag.. Så äl nu å BIM 19/11. :D så har en kort väntan efter imorgon lycka till!

Åh det håller vi tummarna för! För mig känns dessa dagar långt haha men hoppas tiden går fort. Får sysselsätta mig med saker, jobbar och pluggar distans samtidigt så finns något att göra. Men kan inte låta bli och googla om barn och graviditet.

Har en sån obeskrivlig längtan hehe. Lycka till själv <3
  • saijda
    Saima17 skrev 2017-11-08 11:48:41 följande:

Tack :) ja min sambo kommer hem från 2 v jobb imorron.. Passligt m äl positivt idag han jobbar alltid 2 v borta så e svårt å pricka in rätt tid.. Men hoppas såååå att e funkar nu när man vet att d e äl.. Ja ha längta så många år å vari singel flera år så nu när man äntligen har träffat en kar som vill lika mkt om int mer än ja

Åh det måste vara jobbigt, får jag fråga vad han jobbar med? Verkligen passande ;) åh förstår dig fullständigt, jag har i för sig varit gravid innan men var tvungen att göra abort, något av det jobbigaste jag har fått vara med om :/

Nu håller vi tummarna för oss båda att det blir ett pluss snart!
  • saijda
    Saima17 skrev 2017-11-08 12:14:09 följande:

Nå iom att d e först nu vi ha börja försöka så före ha d int vari jobbit, förutom när han var borta nästan 4 veckor. Han jobbar som maskinist på båt.

Ja absolut, nu satsar vi på plus

Aha i see, jag kan förstå det. Vi satsar på det tycker jag! :)
  • saijda
    Saima17 skrev 2017-11-08 15:31:26 följande:

japp..han kommer hem från jobb imorron..men såg nu att enligt appen har bim flyttats till 21a..men d gör inget..han e hemma isf när vi får reda på om det är ett litet + på g  

åh ja kan bara int vänta..skrev åt han idag: duuu vi har bråttom hem imorron..hahah... 

nu jäklar ska d funka.. men måst väl va realist nånstans i bakhuvudet åxå..men man kan ju allti hoppas..vill så att dom här timmarna ska gå fort nu..å hoppas på att d e 48h regeln som gäller för min kropp åxå  man blir lite lätt skadad av att hålla på me äl stickor märker ja..man tänker eeeeendast på allt som har me garviditet å äl å göra..en på jobbet väntar bebis..så ha ventilera lite me henne..men d va före "paniken" me ältestande å räknande hadd börja.. hoppas vi e 2 som int dricker nå på jobbets julfest  :D 

Haha jag förstår det! ^^

Jag har inte vågat mig på ÄL tester pga stressen som kan uppstå, men håller alla tummar och tår för dig! :)

Åh mysigt :)
Svar på tråden Planerar för första barnet.