• kna1

Planerar för första barnet.

Hoppar gärna in här, andra försöket denna månad (tror vi missade äl helt förra månaden tyvärr). Jag är 26 och mannen 27. Beräknad ÄL enligt en app är på söndag 12/11 men kör också med ÄL test, har inte riktigt fått koll på min cykel efter P pillrena. Ena cykeln ca på 33 dagar och andra på 42 dagar.. Så lite svårt att veta ÄL. Får väl mysa konstant istället xD

• kna1
    saijda skrev 2017-11-19 10:04:12 följande:

Ah det tycker jag att det ser ut som ja :D

När har du BIM? :)

Vet faktiskt inte riktigt, enligt appen är BIM 27/11 men eftersom ÄL test ger utslag först nu så lär mensen komma mkt senare. Är på dag 26 i cykeln och förra cykeln hade jag också ÄL sent - vilket blev en menscykel på 42 dagar. Så borde väl ha mens runt 4/12 om jag räknar från idag. Om jag inte råkat ha äl tidigare och är gravid istället men det tror jag inte, vi har dock kört safe denna månad och haft sex varannan eller var tredje dag hela tiden ;P

Hur går det för dig? :D
  • kna1
    saijda skrev 2017-11-19 12:12:27 följande:

Åh spännande ju! Har läst att ÄL test kan ge utslag på när man är gravid. Men det är bra och köra safe med sex ofta haha ;)

Jag hade BIM 17 november och varken mens eller den menskänslan i magen. Så ska se om jag kan köpa ett test idag efter arbetspasset, och pröva imorgon bitti. :0

Men va spännande! Hoppas på ett plus imorn bitti då!! :D har du några symtom?
  • kna1
    saijda skrev 2017-11-19 16:22:40 följande:

Ja verkligen!! :D mina symtom är illamående, yrsel,?spindelnät? på brösten, vattniga flytningar, typ ?växtvärk? i magen och brännande känsla i bröst, mage och livmodern/äggstockarna.

Låter ju lovande! Hoppas det är något på G :D
  • kna1
    saijda skrev 2017-11-19 18:58:47 följande:

Hoppas jag med :D hann inte köpa test idag så får göra det imorgon. Är så nervös, hoppas det är något på gång <3

Hur har det gått? :D
  • kna1
    saijda skrev 2017-11-20 20:15:36 följande:

Jag valde att beställa tester på nätet hoppas de kommer imorgon :0 Har inte haft möjligt att köpa :/

Är så nervös :0

Men ingen mens än? De bådar ju gott! :) Vi har sexat till det nu dagen innan ÄL, på ÄL dagen och dagen efter. Förra månaden så insåg jag att jag missat ÄL helt.. Med typ en hel vecka! Och den veckan hade vi inge sex alls tyvärr, så är lite lack över att en månad "gick till spillo" så försöker köra safe här med sex varje dag ;P
  • kna1
    saijda skrev 2017-11-20 22:05:38 följande:

Nej skulle haft den 17 november och den har aldrig varit sen innan :0 ah är hypernervös haha!

Lika bra haha ;) man vet ju aldrig när ÄL är om man inte tar tester etc. jag ville inte göra ÄL tester då jag blir stressad av sådant men big cred till de som har styrkan att göra det :)

Min ena app sa ÄL den 3 november och den andra 4 november och vi hade sex den 3 november så man kan ju hoppas att något av det stämmer iaf :) hoppas mina tester kommer imorgon

Håller tummarna för oss båda!

Jag hoppas också dina tester kommer! Haha! Jag är bara på ÄL + 3 så är långt kvar tills jag kan testa så får vara förväntansfull för din skull istället! :D
  • kna1
    Snufflan skrev 2017-12-03 01:28:44 följande:

Hur går det för alla? Nyfiken!

BIM imorgon.. Testade igår, det var så blankt de kunde bli :( Vet inte om jag vågar testa idag, väntar nog bara på mensen och hoppas att den inte dyker upp.

Hur går det för dig?
  • kna1
    saijda skrev 2017-12-28 22:13:16 följande:

Ååååh!!! Plussade igår på BIM+4, hade BIM 23/12. Helt obeskrivlig känsla!!! Går in i vecka 6 imorgon. Hoppas hjärtat vill stanna kvar hos oss <3

Lycka till ni som har plussat och håller tummarna för er andra att ni får ert pluss snart :) <3

GRATTIS!! Önskar dig all lycka!
  • kna1
    saijda skrev 2017-12-29 12:57:52 följande:

Åh tack tack tack så mycket!!!

Hoppas lilla hjärtat vill stanna kvar där inne<3

Hur går det för dig då vännen? :)

Det får vi hoppas! När i cykeln plussade du? :D

Vi har inte riktigt fått till det denna månad då vi över min äl va i fjällen i en stuga med båda våra familjer :/ kom hem igår.. Vi fick därför bara till det ca en vecka innan äl så vet inte om det ens är värt att hoppas på :P har då inte heller kunnat ta äl-tester eftersom vi inte berättat för någon, tog nu när jag kom hem och dem är supersvaga så antar äl redan skett nångång under veckan.

Vi kör igen nästa månad helt enkelt! :)
  • kna1
    saijda skrev 2017-12-29 20:51:59 följande:

Tack vännen! Jag plussade på dag 34. Hade säkert plussat tidigare men vågade inte hehe :)

Åh vad segt, men jag och min man hade bara sex en gång under den fertila perioden och på något vänster så lyckades vi denna gång :0

Så chansen finns ju, jag hoppas för er <3

Aha! Vet du hur långt innan äl ni fick till det? Elr va det precis under äl?

Det sköna denna månad är att jag inte är stressad eller förväntansfull, vi har bara levt som vanligt, åkt skidor varje dag under veckan i fjällen, druckit glögg och vin och öl och levt ;P Det har fått mig väldigt lugn kring allt barntänkande. De två månaderna innan har jag varit lite galen i mina tankar tror jag ;D
  • kna1
    saijda skrev 2017-12-30 11:40:19 följande:

Det är svårt att svara på, för enligt ena appen skulle jag ha ÄL 8/12, den andra 9/12 och den tredje 13/12. Och vi hade sex två gånger den 9/12. Och det är enda gången under den fertila månaden som vi hade det :$

Åh vad mysigt låter galet gott! Viktigt att njuta av livet samtidigt. :D vi håller på och planerar flytt och nu också allt kring barnet. Vi ska nämligen flytta till en större lägenhet i februari. Vilket är väldigt passande nu när vi ska ha barn <3

Va härligt det låter! Vill också kunna planera för bebis! Får vara glad för er alla andra som plussar så länge :D
  • kna1
    saijda skrev 2017-12-30 13:14:31 följande:

Åh vännen! Din tur kommer <3

Ja det är mysigt, får hålla fingrarna i styr bara tills vi flyttar hehe :D

Ja nångång ska det väl hända! Tack! <3 för tagga dig här när det händer (y)
  • kna1
    saijda skrev 2018-01-19 16:03:23 följande:

Var och gjord VUL idag. Konstaterat missfall :(

Så kommer tyvärr tillbaka till den här tråden..

Hur går det för er alla? <3

Nej va synd! Beklagar vännen! <33 Men det kommer gå vägen nästa gång ska du se!

Jag har börjat käka munkpeppar i ett försök att korta ned elr förbättra min långa cykel lite, har ÄL om 7 dagar enligt app men tar äl stickor varje dag nu ifall att munkpepparn gör att den kmr tidigare. Jag hoppas verkligen på denna månad!

Hur ska ni göra nu? Hur går tankarna? <3
  • kna1
    Sarah87 skrev 2018-01-28 11:19:42 följande:

Hallå!

Jag är också ny här i FL!

Jag och sambon är inne på att skaffa en liten minioss???? Började med NC i veckan. Vi ?hoppas? dock inte på en mini än, det är vissa praktiska saker som ska ordna sig. Å andra sidan så kan det ta ett tag innan man kan bli med barn. Men det kan ju också gå riktigt fort. Vi har några kompisar som använder NC och dom blev med barn direkt haha.. Så är lite splittrad. Skulle vara tungt om det gick fort för oss också, då vi är både redo men ändå inte ???? Samtidigt som det såklart skulle bli supermysigt och vi skulle såklart behålla bäbisen????????

hänger med er i tråden här för att få tips och idéer! Ha en fin söndag :)

Bra tänkt tycker jag! Alltså att börja planera redan nu och börja med NC, även om ni blir gravida direkt så löser sig säkert allt runt omkring! De e klart man ska tänka på ekonomin och sånt men jag tkr att ALLT behöver ju inte vara ?klart?. Vi väntade och de kan jag ångra lite, jag är iofs 26 så vi har ju inte väntat för länge men vi väntade till och med tills jag jobbat i ett helt år efter studierna istället för att tänka att det faktiskt kan ta tid och att jag borde slutat med piller direkt då för att ha koll på cykeln. Nu famlar man lite i blindo när man slutat med piller och vill bli gravid direkt utan att ha koll på cykeln alls ;P

Så heja er! Hoppas allt går bra och att ni blir gravida precis när ni själva vill! :)
Svar på tråden Planerar för första barnet.