Zarahanna skrev 2017-10-18 20:51:55 följande:
Hej på er! Gud vad kul att jag hittade hit. Jag är 22 år och min sambo är 30. Vi känner oss Såå redo för en liten mini!! Längtar ihjäl mig.
Första försöket sker nu denna veckan. Har dock läst riktiga skräckhistorier där par har provat i ett helt år innan plusset visats.. är det verkligen så svårt att bli gravid? Medan vissa lyckats direkt?
Jag använder appen flo, men jag vet inte om den är så bra? Är det någon här som kör natural cycles? Det verkar vara så mycket bättre då man tar tempen och på så sätt kan man se om man har ägglossning kom gärna med tips och idéer. Allt känns så rätt i tiden och vill gärna ha barn inom ett år ??
Hej! Välkommen! :)
Ja visst är det kul att vi är fler i samma ålder.
Härligt! Då hoppas vi det funkar för er. Ja men visst gör man det, känns som att det vore för tursamt om det gick såhär på första försöket :o
Vet inte riktigt vad flo är för något men gissar att det är något likande Natural cycles, jag har Natural cycles. Och tycker det funkar jättebra. Man tar tempen och blir rekommenderad att göra saker som ägglossningstest och får små noteringar, jag fick dock inte några positiva ägglossningstest, men den hittade min ägglossning idag faktiskt. Och sa att den varit 12/10! :)
Vi känner oss också helredo nu direkt. Vi hade tänkt vänta tills efter årsskiftet först, men tänkte att det säkert kan ta sin tid så onödigt att inte försöka!