Anonym (K) skrev 2017-10-16 17:47:04 följande:
Ja , du har rätt.
Pappan är boven här.
Bov vet jag inte. Han vill väl att båda barn i hans familj ska firas av familjen på helgen när alla är hemma. Det blir ju lite konstigt om mannens barn kommer hem, och inte ens på den riktiga födesedagen för att firas och bara "får" firas av sin pappa. Vad gör TS medan pappan sjunger och ger sitt barn frukost på sängen? Har låtsassovmorgon? Ska barnet bara få paket från pappan, eller är det OK med presenter från TS fast hon inte får vara med? Eller ska hennes paket vänta till helgen? Om de har köpt något ihop då? Och TS barn när ska hen gratulera? Inte alls, bara paketöverlämning eller ett extrafirande på helgen?
Jag tycker det låter som ett konstigt arrangemang, men om barnet insisterade skulle jag inte bråka om det. Tre födelsedagar, två hos pappan och en hos mamma, eller det kanske är två där också, med ytterligar ett firande med bara mamma. Fyra födelsedagar och kanske barnkalas med kompisar på det. Ska det sedan vara likadant för TS barn?
Jag tycker man komplicerar det. Ett familjekalas per hushåll räcker och då kanske även släktingar från pappans sida vill komma till dem. Sedan kan barnet träffa sin pappa och göra något på tu man hand, men då går man väl gärna iväg och gör något isf att utesluta andra man bor med.