Inlägg från: Anonym (suck) |Visa alla inlägg
  • Anonym (suck)

Får han göra såhär?

Anonym (Qwerty) skrev 2017-10-13 19:35:59 följande:
    Det var faktiskt det första jag tänkte på som skulle vara anledningen.

Om sonen är så pass funktionshindrad skulle det vara bättre ifall killen var på ett boende med tillgång till boendestödjare 24/7. Det skulle vara mycket bättre för alla inblandade.
    H*n skrev att han har autism.. och det fick du till "om han är så pass funktionshindrad"? En person med autism kan klara sig fint själv, beror helt på hur pass grav autism man har!
  • Anonym (suck)
    Anonym (Icka) skrev 2017-10-13 22:10:42 följande:

Diagnos, diagnos, diagnos.. lätt att skylla på.
    Himla enkelt att bara... skylla på.

Lätt att skylla på? Hur menar du nu? Det är ju pappan som gör fel, och han har ingen diagnos (vad vi vet).
  • Anonym (suck)
    Anonym (Qwerty) skrev 2017-10-13 20:06:52 följande:
    Killen funkar INTE som alla andra om han har en autismdiagnos och definitivt inte om det är så påtagligt att han inte kan jobba pga diagnosen. Det kanske är det som pappan förstår, men som ni andra vägrar inse?
    Fast även om man inte klarar av att arbeta så kan man va fullt kapabel till att ta hand om sig själv och sitt vardagliga liv. 
  • Anonym (suck)
    Anonym (Qwerty) skrev 2017-10-15 10:51:34 följande:

Det funkar ju i en värld där de vuxna barnen faktiskt kan sköta sig själva. Men vad gör man när de inte kan det? När de inte kan försörja sig själv? När de inte riktigt kan bo själva?

Sedan vet vi ju faktiskt inte om pappan de facto står och skriker, vilken tid på dygnet han gör detta osv osv. Vi har bara hört en sida, som dessutom är från en tredjepart.

Det är ju ganska stor skillnad på om pappan gör detta innan han går till jobbet vid 6.30 eller om han gör det på sin lunch vid 12.30. Eller till och med efter jobbet vid 17.30. Vi har ingen aning.

Fast du vet ingenting om sonen kan ta hand om själv själv eller inte. Du vet enbart att han har autism.
  • Anonym (suck)
    Anonym (Qwerty) skrev 2017-10-15 12:03:31 följande:

Jo då, visst kan det vara så. Men om den här killen någonsin skulle kunna få ett jobb och på riktigt kunna klara sig själv måste han lära sig att anpassa sig till hur samhället ser ut.

Ingen arbetsgivare går med på att ha en arbetsintervju vid två på natten. Det finns inte så många mataffärer som har öppet efter 22. Och så vidare.

Ts har flera gånger sagt att han INTE sover hela dagen. Han går bara inte upp så tidigt som pappan anser att han ska göra. Sen tror jag att dom flesta sover längre när dom är arbetslösa än när dom har ett jobb.
  • Anonym (suck)
    MissNastrax skrev 2017-10-15 17:27:16 följande:

Fast vänta har det stått någonstans att han sover till 12? Kan vara så att sonen går upp 08:00 men pappan tycker han ska vara uppe, färdig kissad och halvt löpandes 06:00 (AFM i min uppväxtkommum öppnade inte ens förens 09:00), min sambo går upp runt 8:a tiden de dagar han jobbat på sin egna firma t.ex. Vi har ingen aning om vilken tid pappan står där och håller låda.

Ts har flera gånger skrivit att sonen har alarm och går upp själv på morgonen, åh sover inte bort hela dagen. Ts skrev att det funkade bra när sonen bodde hemma, då fick han klara sig själv. Men nu när pappan inte har koll längre så litar han inte på att han faktiskt går upp eller klarar sig själv. Jag skulle tro att det enbart handlar om kontroll och att han har svårt att släppa taget.

Men folk här i tråden läste att han hade autism och då är han tydligen helt handikappad och pappan har rätt att göra vad som helst. Oavsett vad ts säger om situationen.
Svar på tråden Får han göra såhär?