• Titikaka

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Hej tjejer!

Vi gjorde första IVF och jag blivit gravid. Nu är på vecka 8 (7+2). Är illamående och lite deppig. Hade missfall i januari så också är orolig för detta. Ska till VUL igen den 13e och inskrivning den 20e :)

Får jag vara mammaledig nu? :D

• Titikaka

Jag kommer ha 2 VUL i IVF kliniken, den jag hade i måndags v. 7 och nästa fredag v. 8+3. Och en i MVC v.10, så jag tycker för mig det är ganska ofta att ha bra koll på fostret, men jag förstår dig, om det hjälper att sänka stressen, varför inte?

ijo skrev 2017-10-05 17:18:34 följande:

Nej ska på inskrivning 17/10. Jag väntade med att ringa mvc tills jag varit på VUL :) Precis, inga barn sen tidigare.

Nu funderar jag på om jag ska boka ett privat ul om typ 2 veckor. Känns som att man vill se att det fortfarande lever och växer. Hur tänker ni där? Har ni tänkt boka något till ul efter VUL på kliniken? :)

• Titikaka
    Nube skrev 2017-10-05 12:55:14 följande:

Ja precis, på deras hemsida kan du beställa och betala. Du ska också välja närmast provtagningsställe, listan på deras labs finns på hemsidan. Jag gick till vanlig vårdcentral som har Unilabs och de samarbetar med werlabs. Om du beställer testet idag kan du lämna provet imorgon. Du kan använda rabattkoden LCHF så blir det lite billigare ;)

Kommer inte ihåg hur högt det ska vara och det är ju individuellt och beror på vilken vecka du är i. Viktigaste är egentligen att värdet fördubblas. På internet kan du hitta nivåerna för hcg och då kan man jämföra lite. Sist hade jag runt 2600 på dag 21 efter återföring. Idag är jag på dag 20 och ska bli intressant att se hur det ser ut nu.

Jag gjorde HCG CD 32 - 462, och CD 36 - 3154. Så jag var jätteglad när jag såg det, hoppas lycka bra för dig :)
  • Titikaka
    ijo skrev 2017-10-06 09:14:38 följande:

Okej :) Undrar varför det är olika hur många vul/ul man får göra. Vi "fick" ju bara ett vul på vår klinik i v. 8+6. Sen vet jag i och för säg inte med mvc, men trodde inte dom gjorde ul? Får kanske ringa och höra ifall man får göra där, annars får jag boka privat :)

Vi har 2 VUL i Ivf kliniken för att de misstänker 2 foster, så de vill bara kolla om det finns ett till. Om de gjorde inte UL i MVC hur annars kan man ha koll på bebisen? Kanske jag förstår det fel, inte så bekant med svensk sjukvård :D
  • Titikaka
    Nube skrev 2017-10-06 10:51:21 följande:

Vad bra! Jag hoppas få mina resultat idag. Vad snabbt du kommer få dina, skönt. Känner mig lite nervös..

Jag gjorde med Werlabs och fick vänta typ 2 dagar för att de skickar HCG prover till Stockholm..
  • Titikaka
    Nube skrev 2017-10-07 12:01:32 följande:

Jag tror att de gör en rutinultraljud hos mvc först under v 17 eller nåt. Känns jättelångt att vänta men jag kanske har fel.. tur att vi har möjlighet till vul hos IVF kliniker.

Konstigt, jag har UL i mvc v 10. Hos den som jag ska till gör de först UL runt v 9, vilken är helt normalt tycker jag, men om vanligtvis de gör v 17, då är det mycket löjligt, aldrig kunde vänta så länge! :D
  • Titikaka
    Nube skrev 2017-10-09 21:05:05 följande:

Ja, jag fick svaret idag och värdet är typ samma som förra gången...lite lägre då jag tog provet en dag tidigare. Jag ska nog ta ett nytt prov och se om/hur värdet ökar.. dessvärre känns det inte så lovande även om värdet är inom referensintervallet. Men så var det förra gången också och det slutade ju illa.

Hur mår ni andra?

Hoppas det öker fint. Vad var värdet?

Jag är illamående då och då, himla trött och har ingen ork till något :( blivit väldigt svårt att hantera jobb :( får man vara sjukskriven på detta anledningen? Jag är typ nästan redo avsluta jobbet, men jag vet att det är dålig idé. Vet inte vad kan jag göra..
  • Titikaka
    Jakagal skrev 2017-10-10 14:22:49 följande:

Officiella testdagen idag. Så nu har jag pratat med kliniken, vul inbokat den 3 november. Nästa långa väntan har startat! Bläää :p

Välkommen och grattis :)
  • Titikaka

Nej precis, svårt att vara glad när man känner så.. Så mycket kämp och sen ännu mer "skoj" :D

• Titikaka
    Nube skrev 2017-10-10 21:26:01 följande:

Tack :) Det hoppas jag med!

Jag tror du kan sjukskriva dig om du mår dåligt. Det är nog sällan det nekas för gravida. Har du möjlighet att jobba hemifrån eller byta arbetsuppgifter för att underlätta?

Ja jag kan jobba hemifrån, men mitt jobb kräver mycket intensivt tänkande och ork att hantera stressiga situationer ibland, så det är inte så mycket hjälp av sittande hemma verkligen. Jag skulle vilja promenera eller gå till akupressur och sånt istället, bara sänka stressen och sova bra. Vet inte, började känna mig sjuk också, så det går inte bra just nu :D
  • Titikaka
    Nube skrev 2017-10-11 21:27:31 följande:

Vad kul att vi är tre som har vul den 25! Hoppas verkligen att det blir en fin dag för oss alla :) Jag är på 6+1 idag. Jag vågar inte heller tro att det finns nåt i magen innan jag sitter där i stolen och ser det själv!

Inte tre, fyra! Jag ska också till min tredje VUL eller kanske UL 25/10! :) min andra är imorgon :)
  • Titikaka
    Nube skrev 2017-10-11 21:27:31 följande:

Vad kul att vi är tre som har vul den 25! Hoppas verkligen att det blir en fin dag för oss alla :) Jag är på 6+1 idag. Jag vågar inte heller tro att det finns nåt i magen innan jag sitter där i stolen och ser det själv!

Inte tre, fyra! Jag ska också till min tredje VUL eller kanske UL 25/10! :) min andra är imorgon :)
  • Titikaka
    Nube skrev 2017-10-11 21:31:05 följande:

Jag fick mitt andra resultat från werlabs nu och värdet låg på 9620 så den har ökar precis som den ska! Läkaren har skrivit att utvecklingen är normal. Sist fick jag lägre resultat andra gången trots att jag tog provet två dagar senare än nu. Vilken lättnad! Mycket kan hända och det kan fortfarande vara ofostrig men jag känner mig lite mer hoppfull nu!

Fantastiskt! Glad för din skull :)
  • Titikaka
    Nube skrev 2017-10-13 16:26:18 följande:

Hur gick det idag? Är det tvillingar i magen? :)

Heeej vad sjönt att du minns typ allt :) nej det var en super söt och runt bebis med liten arm som vinkade :) vi tog massa bilder och fick en från läkare :) gud hur glad vi var :) inskrivning på fredag, längtar!

Hur mår ni? Jag mår som skit fortfarande :( varje dag som en evighet.. Hoppas kommer bättre dagar snart!
  • Titikaka

Vad härligt tjejer! Jag har varit på UL med :) vilken känsla när jag såg lilla bebisen röra sig och vinka, gråt och skratt kommit samtidigt :)

Ska göra några tester nästa vecka och KUB 13e november :)

Fortfarande känner mig dåligt. Är sjukskriven nu, för att kan inte gjora nåt arbete :(

Ska till gravidyoga imorgon, tänkte börja röra mig lite, kanske hjälper må bättre.

• Titikaka

Ja, jag också tänkte att berätta till alla efter KUB är en bra idé, men jag tänker att berätta till arbetsgivare nästa vecka (v. 11), så att jag kan får förståelse om mitt långsammare arbete, annars kommer jag stressa över detta för mycket. Hur är med andra? När berättar ni till era arbetsgivare?

• Titikaka

Jag får jobba hemifrån nästa vecka, så kanske slipper berätta då och berättar v 12 istället. Grejen är att jag redan har större mage och det verkligen syns :D men mest jag vill berätta till chefen för att inte stressa mig om jag hinner inte med jobb. Andra får veta efter KUB.

Jag har haft mycket ont i mage idag, hoppas det är inte nåt dåligt.

Vad hemskt att få MA i v 14 när mam börjar slappna och berätta till alla, fruktansvärt dåligt :(

• Titikaka
    vinterbebis12 skrev 2017-10-29 19:44:38 följande:

Tack för alla fina ord. Det är oerhört svårt för mig att förlika mig med detta. Att behöva ta bort ett friskt foster känns så otroligt fel. Vi är båda otroligt ledsna men tacksamma att vi bor i ett land med bra vård så att jag inte blev sämre. Jag mådde såå dåligt igår och smärtan var outhärdlig. Aborten gick lättare och snabbare (fysiskt) än jag trott då de förberedde mig på att det skulle bli ordentligt jobbigt. Nu är det bara sorgen kvar. Försöker tänka framåt och glädjas åt de två fina vi har och de tre i frysen. Har vi tur blir någon av dem ett barn.

Så mycket ledsen :( Hoppas du mår bra snart och vi hör goda nyheter från dig :) krya på dig <3
  • Titikaka
    VitFjäril skrev 2017-10-29 09:26:38 följande:

Tänkte hoppa in här. Plussade igårkväll, på ruvardag 5! Detta är min tredje graviditet men jag förlorade de första två, så jag hoppas verkligen på att det går hela vägen denna gången :)

Hej och välkommen :) Var dem första också IVF? Hur länge har du varit gravid? Rd 5 är ju jättetidigt, fick du in 5 dagars blastis? :)
  • Titikaka
    VitFjäril skrev 2017-10-30 14:30:41 följande:

Tack :) Första var naturlig och förlorades i v.9. Andra var genom IVF och förlorades i v.6.

Ja det kanske är jättetidigt? Jag vet inte, har hört om många andra som fått plus då också, men precis det var ju 5-dagars. Det kanske är vanligare att plussa tidigt med 5-dagars än 2-3 dagars. Känns logiskt :)

Ja, jag såg jättesvågt pluss RD 6 med 5-dagars:) men grattis ändå!
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017