PMS och styvbarn
Jag och min sambo har båda 2 barn var, alla under 6 år. Mina barn bor heltid hos oss och sambons varannan vecka. Oftast fungerar det hur bra som helt. Barnen kommer bra överens och leker mest hela dagarna. Vi delar ibland upp oss med vars ett eget och ett bonus (de har alla "sin" bästis i syskonskaran) och hittar på kul saker.
MEN, dagarna före mens är jag som ett monster. Sambons barn skriker ofta när något går fel, rakt ut så högt de kan. I vanliga fall kan jag ändå se förbi det och vara hyfsat pedagogisk, men när jag har som sämst PMS så står jag inte ut. Blir väldigt arg och frustrerad. Jag är ganska skällig mot alla i familjen 2-3 dagar innan mensen kommer igång, men på sambons barn kan jag bli som galen när de skriker.
Det bästa vore kanske att byta vecka så att jag helt enkelt inte har barnen de dagarna, men det är inte en lösning. Jag kan inte heller fly hemmet. Barnen vill ju vara tillsammans och vi har en del husdjur som kräver omsorg.
Jag vill verkligen poängtera att jag älskar bonusbarnen. Och all annan tid mår jag så bra och vi har en fantastisk familj. Alla kommer verkligen bra överens. Det är bara just när pms'en är som värst som jag blir ett monster mot alla. Mot sambon också.
VAD ska jag göra? Finns det hjälp att få mot pms? Hur kan jag tänka? Hur kan vi lösa situationen?