• Jooosen

Vi som vill plussa i oktober

Elliot1 skrev 2017-10-20 12:53:10 följande:

Okej, men om den är regelbunden och du är BIM+1 så är det väl ändå ett gott tecken? Sen det där med att våga testa är så olika. Jag blir alltid mindre besviken om jag tagit gravtest som visat neg. Då vet jag ju liksom att mensen ska komma och därför blir jag inte lika depp när den väl kommer. Nej jag vet inte heller om jag haft ÄL men allt tydde på det så jag tror det.. Men osäker.

Du har rätt ska testa imorn om den inte kommit.. känner inget mol eller nåt. Lite ömma bröstvårtor bara!
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Jooosen
    Elliot1 skrev 2017-10-20 16:48:29 följande:

Gör det. Besviken blir man ju oavsett om man får neg test eller mens. DOCK håller jag tummarna för dig! Man behöver ju absolut inte känna något, alla är olika. Jag har inte fått min mens heller än. Mensvärken som jag haft i typ en vecka verkar komma och gå :/

Ja precis! Kanake tar ett nu här snart eller väntar tills imorn... ska du testa?? Tack håll tummar o tår haha
  • Jooosen
    Elliot1 skrev 2017-10-20 17:27:01 följande:

Gör det ;) Jag ska nog testa ikväll enbart för att jag inte kan sluta tänka på det annars.. Men var ju negativt igår så får se. Har två test kvar så kan även kolla med morgonurin imorgon om inte mensen kommer. Åh spännande. Håller alla tummar och tår!!!

Tvärnegativt här :(
  • Jooosen
    Elliot1 skrev 2017-10-20 17:55:34 följande:

Fan också :( Själv sitter jag på bussen och det känns veeeeerkligen som att jag började blöda precis...

Fan :( trisst!!

Undrar vad min mens e?
  • Jooosen
    Elliot1 skrev 2017-10-20 19:31:04 följande:

Ja det suger. Men man är ju så jävla maktlös i det så det är väl bara bita ihop och köra vidare. Brukar vara deppig typ 1-2 dagar sen börjar väl tiden rulla på som vanligt.. Kör du ÄL-test?

Ja konstigt alltså, kroppen kan verkligen spela en ett spratt. Hoppas den kommer snart så du också kan deppa ihop och komma igen.. Ellee hoppas den inte kommer alls och att det blir ett sent plus :)

Ja samma här.. brukar deppa mest första dagen.. det sjuka är att jag är så himla inställd på att vi kommer behöva hjälp alltså.. struntade i det denna månad som va just för att ja könner av äl... bara för d så kände ja inget alls haha!! Ska köpa till nästa gång! Gör du?? Trevlig fredag :)
  • Jooosen
    Elliot1 skrev 2017-10-20 20:22:02 följande:

Ja man kan ju inget annat än att gilla läget tyvärr. Jag tror ni kommer fixa det på egen hand, det kommer när det kommer :) Jag hejar på oss!

Jag har aldrig använt ÄL-test. Känner min ÄL väldigt tydligt, tror vi haft "för lite" sex de senaste två gångerna.. När jag blev gravid hade vi sex 8 dagar i rad kring ÄL. Vi var på semester så hade liksom all tid i världen.

Åh jag hoppas för oss ja med! Tror vi har samma problem.. brukar ha sex 2 ggr kring äl bara pga min sambo får lite prestationsproblem osv... ja skulle vilja ha hela veckan för att täcka upp!! Semester vore ju guld! Haha
  • Jooosen
    Elliot1 skrev 2017-10-20 21:30:59 följande:

Ja det där är ju så himla svårt! Man vet att det vissa dagar i månaden är någon form av verkstad.. Vi måste dessutom prata högt om det då vi har olika arbetstider och verkligen måste planera lighandet. Så stelt, rädd att han ska sluta funka tillslut.. En annan kan ju bara ta emot, hur trist det än låter.. Stackars karlar!!!

Ja men vi med! Jag jobbar kväll då o då så

Måste planera även fast det är ännu mer stressande när ja säger att jag har äl :/ har försökt Sluta med det men är då rädd att vi missar allt... precis tar gärna emot när som, haha värre för dom stackarna!
  • Jooosen
    Elliot1 skrev 2017-10-20 23:37:17 följande:

Ja visst är det skitjobbigt alltså :( Jag vet att han vill lika mkt som jag men det är ju han som måste prestera. Måste vara tufft.. Svarar lite här på det du skrev i andra tråden, det kan ju vara så att du inte haft nån ÄL denna månad, då blir väl mensen sen vad jag förstått. Man har väl ca 10 ägglossningsr per år vad jag läst mig till.

Ja det krävs ju sex. Jobbigt när det blir ett måste dock... ja jag kände absolut inget denna månad och ja känner alltid av äl annars,, så tror faktiskt på att detta var utebliven äl :/.. antar att ja räknar från cd1 när mensen kommer helt enkelt. Ska köpa äl stickor denna månad för säkerhetsskull...
  • Jooosen
    Elliot1 skrev 2017-10-21 11:07:41 följande:

Ja men det tror jag! Hur har det gått idag? Lika sugit med utebliven ÄL visserligen, men tror inte det är nåt fel eller så. Jag har också funderat på ÄL-stickor men tror inte jag skulle må bra av det.. Positivt test skulle nog stressa mig eftersom vi inte alltid kan ses på ett dygn typ. Jag sla fanimej ligga varje dag i en veckas tid nästa ÄL!!! Haha.

Ingen mens fortf!! Åå kan den bara komma tack.... ja nästa äl ska ja försöka få oss att ligga i alltså! Hur lång mens brukar du ha?
  • Jooosen
    kna1 skrev 2017-10-22 16:40:26 följande:

Jag ger nog upp denna månad.. Ingen mens, är på dag 40 i cykeln och jätte negativt på Gravtest.. Nu tar jag mig ett glas vin och väntar på min as sena mens!

Samma här. Ingen mens inte gravid. Aldrig hänt att mensen hoppar över... lider med dig! Har tyvärr inger vin hemma ;) hehe
  • Jooosen
    kna1 skrev 2017-10-22 17:04:28 följande:

Ja de e så konstigt att de blir så just när man vill att cykeln bara ska gå på som vanligt så man kan försöka igen lixom. Man kanske påverkar psykiskt själv med sina tankar med än vad man tror? :/

Konstigt iaf, hoppas vår mens kmr snart så hoppas jag vi får plussa nästa månad! :)

Vet inte! Misstänker att min äl ej kom denna månad för jag brukar känna det! Hoppas det bara är något sånt iaf... har varit rätt stressad senaste oxå.. det påverkar antar jag?
  • Jooosen
    kna1 skrev 2017-10-22 18:11:29 följande:

Jag tog ÄL test och fick positivt så antar att jag hade ÄL, hela den veckan myste jag och min man varannan dag men det satte sig inte denna gången då tyvärr.

Ja stress kan ju påverka absolut, man får väl köra lite yoga kanske :)

Ja då är det nästan extra irriterande om man troligtvis haft äl! Tradigt.. haha ja man får försöka stressa ner på nå vis!
  • Jooosen
    kna1 skrev 2017-10-22 19:36:26 följande:

Ja det är skönt att kunna skriva av sig oxå! Vi är iaf försiktiga med att nämna något för familj och vänner.. Men då känner man sig ju rätt ensam i allt också. Jag håller tummarna för oss nästa månad!

Ja precis. Har sagt till min syster o två vänner. Men känns som alla blir gravida på löpande band ..
  • Jooosen
    AngelicaB skrev 2017-10-24 10:41:25 följande:

Är i samma sits, har gått över 7 dagar och negativa test... fattar inte :/

Samma !!! Fan
  • Jooosen
    1213 skrev 2017-10-24 14:11:04 följande:

Åh hur kan vi ha det så... kollade på mitt test en timma efter jag tagit det.. då var det positivt.. vet att det inte är giltigt då men så svårt att inte hoppas :/

Har oxå tagit test men mina e helt blanka även efter en halv dag (haha ja jag har rotat i papperskorgen)... bim+5 idag. Dock kände ja ingen äl denna månad så kanske är samma för dig? Frustrerande anyway :(
  • Jooosen
    1213 skrev 2017-10-24 18:00:34 följande:

Fick jättetydliga äl-flytningar så är 90% sket på att jag hade äl.. därför är det gör så konstigt. Har några tester från testlagret hemma så testar nog imorgon igen om mensen inge kommit.

Annars får mensen gärna komma!

Fick oxå flytningar iofs men ingen värk! Men för mig vet i fan! Har du några känningar för grav annars?
  • Jooosen
    1213 skrev 2017-10-24 20:17:50 följande:

Har nog haft alla symptom man kan ha.. men är rädd att jag inbillat mig allt.. dock känns det märkligt om jag kan inbilla mig så att jag får finnar i hela ansiktet vilket jag aldrig har annars. Sen mår jag illa varje kväll, har molande värk i magen och haft ömma bröstvårtor.

Har du några symptom?

Okej! Finnar här med men har liten vanliga fall! Annars känner jag verkligen inget :/
  • Jooosen
    kna1 skrev 2017-10-24 19:25:49 följande:

Hur går det för dig? Har mensen kommit eller kanske ett plus? :D

Nix har inte testat sen förrgår o är bim+5 idag. Känner iiiiingenting! Så tror inte ja hade äl denna månad alls! Dudå??
  • Jooosen
    1213 skrev 2017-10-25 07:36:46 följande:

Man blir ju så frustrerad.. min mens brukar inte vara sen och nu kan man ju inte fortsätta försöka när mensen vägrar komma...

Samma här! Aldrig sen annars!! Försöka känna lönlöst !
Svar på tråden Vi som vill plussa i oktober