• vickanj82

Vi som vill plussa i oktober

Har BIM ca 18 september. Denna månad får det bli som det blir. Tänker inte ta äl test eller gravid test. Blir 3e månaden att försöka nu. Tänkte passa på att kolla, hur lever ni andra som försöker bli gravida? Tänker ni på vad ni äter och dricker, tabletter osv. Jag har tex undvikit energi drycker och Ipren och sprit.

• vickanj82

Frågor fråga en sak. Gör ni något speciellt efter sex och han har kommit? Jag menar för att spermierna ska stanna kvar där inne ha ha . Själv brukar jag ligga kvar en 5 minuter utan att röra mig. Vad tror ni om man gör det i duschen är det mindre chans då? Tänker att det sköljs bort med vattnet

• vickanj82

Denna månad har vi inte aktivt försökt. Jag har inte tagit Äl test och försöker att inte tänka så mycket. Vad tror ni om chanserna ändå? Efter mens den 24.e sept. Vet inte exakt Äl men vet att den är slut nu då flytningarna är slut sedan ca 3 dagar. Hjärta=sex

• vickanj82
    tjugofemton skrev 2017-10-07 10:02:10 följande:

Allt som krävs är ju ett ägg och en spermie så kan absolut ta :) varannandag ska väl vara en bra metod? Vi har också kört så. Hur är dina flytningar vid ägglossning?

Dom är vita och och slemmiga och mycket ????
  • vickanj82
    Amandap95 skrev 2017-10-07 13:29:47 följande:

Hej, har ni ett bra sätt att överraska er sambo sen när ni får plus? 

Jag har tänkt typ köpa ett par baby strumpor och lägga grav testet på i en låda. som en present
  • vickanj82
    emizz skrev 2017-10-08 10:05:25 följande:

Absolut finns det en chans!! 

Åh även om vi inte aktivt försöker så hoppas jag ju.
  • vickanj82

Här i ca 2 dagar nu haft som smärta/molande på en punkt i mitten långt ner i tjej magen. Någon som haft så? Känns så konstigt. Tänker att det är tarmarna eller något. Bim ca 25e

• vickanj82
    1213 skrev 2017-10-09 23:07:12 följande:

Har liknande! BIM 19-23 oktober. Känner som mensvärk och smärta på en punkt långt ner i tjejmagen, dock till vänster. Vet inte om jag inbillar mig, om mensen är tidig eller om det faktiskt är något på gång..

Okej mitt sitter verkligen i mitten :) Är tom lite irriterande ha ha. Tänker att det är så tidigt för att känna något
  • vickanj82

Har ca BIM 18.e okt. Alltså om en vecka. Ville så gärna ta ett test idag men glömde ;) . Egentligen borde jag ju vänta längre. Vad tror ni är det alldeles för tidigt??

• vickanj82
    eiifos skrev 2017-10-12 15:51:42 följande:

Stort grattis till er som plussat ?

Själv blir jag galen snart bim+11 och negativa test. Inga som helst sympton på att mensen är påväg . Aldrig varit såhär sen, någon som vet någon eller själv har plussat väldigt sent någon gång ? Behöver lite hopp känner jag.. : (

Bm tycker jag ska avvakta Bara, bad om ett blodprov med de gjorde dom minsann inte fick jag höra.

Kan tillägga att jag har sköldkörtelproblem och äter levaxin för de. Inbillar mig att man kanske därför kan vara låghormonare och plussa sent ?

Jag gick med över 11 dagar en månad. Men sen kom den Har aldrig hänt innan.. äter också levaxin och tänkte samma som du

.men tror inte det påverkar
  • vickanj82
    Anonym (S) skrev 2017-10-12 20:33:38 följande:

Visaa plusar ju från äl+ 7.

Tog inga Äl test denna månad så vet inte när äl var. Men tror iaf för 1 vecka sen då jag hade flytningar. Ska ta test imorgon kan inte hålla mig.
  • vickanj82

Vi har inte aktivt försökt denna månad. Skulle ta det lugnt.

Bim-6

Känns så konstigt. Inga direkta symptom då jag inte trodde det skulle bli. Förutom som ett litet tryck i mitten längst ner i tjej magen i några dagar. Och igår stack det en del. Ska ta digitalt om en vecka tänkte jag.

• vickanj82

Vi har inte aktivt försökt denna månad. Skulle ta det lugnt.

Bim-6

Känns så konstigt. Inga direkta symptom då jag inte trodde det skulle bli. Förutom som ett litet tryck i mitten längst ner i tjej magen i några dagar. Och igår stack det en del. Ska ta digitalt om en vecka tänkte jag.

Anonym (S) skrev 2017-10-13 00:34:37 följande:

Spännande! Fundersr jag med på testa.. tog inte helleräl test denna veckan.. och tror vi typ hade sex 3-4dagar innan och 1-2 dagar efter.. och känner inget.men nyfiken är man ju.. känner du något?

Dom jag skrev vid bilden. Egentligen inte känt någonting. Förväntade mig att känna massa ha ha. Men det är ju egentligen fortfarande tidigt för kroppen. När ska du testa?
  • vickanj82
    eiifos skrev 2017-10-13 10:28:52 följande:

Jag plussade både igårkväll och imorse ???? bim+11 !!

Varför så sent? Har du testat innan? Grattis!
  • vickanj82
    Daria111 skrev 2017-10-13 09:05:20 följande:

Wow grattis det ser ut att du är gravid

Ja det verkar ju så ;) Ska ta digitalt om ca 1 vecka när BMI är. Mannen vill att jag ska ta nu men jag tänker att det är bäst att vänta så det blir säkert
  • vickanj82

Jag tror tyvärr det där är ett minus. Men kan inget om dom testen. Har du tagit andra test? När har du Bim?

• vickanj82

känt mig så osäker sedan svagt test i fredags. Men nu kan nog vara lugn :) Känns så overkligt men jag är så glad :D Finns det någon grupp att hoppa in i för oss som plussat?

Ska även ta digitalt på onsdag dvs Bim.

• vickanj82
    hoppaspåbebis2018 skrev 2017-10-15 07:56:19 följande:

Bim -1! ja, jag har läst runt och det verkar vara 100% negativt. tycker dock det är dumt att konturerna av ett plus finns med när man alltid fått höra "ett plus är alltid ett plus".. ska köpa ett annat test i veckan (om inte mensen hinner komma innan dess)

Värkar väldigt dumt :( Ja ta ett annat test och se. Hcg ska väll öka var 3e dag
Svar på tråden Vi som vill plussa i oktober