• luciabarn

Vi som vill plussa i oktober

Hoppar in här.. hur sent kan man ha äl?! Jag började tempa med NC nu under september.. men den hittade ingen äl. Alla äl-test visade negativt. Igår, på cd 24 (!) kände jag ordentlig äl-värk.. gjorde ett äl-test som var så positivt det kan vara. Idag var tempen upp 0,4.. om den är uppe även imorgon så har jag förstått det som att äl blir bekräftat, dvs att ägget faktiskt släppt.

Men det är väl ändå inte helt vanligt att ha äl så sent i cykeln?! ????

• luciabarn
    Jean89A skrev 2017-09-30 12:09:55 följande:

Hur lång cyckel har du?? Men nog inte omöjligt ibland så spelar kroppen än ett spratt. Har du testat och känna på tappen och kolla sekretet ?? Ja tycker helt klart det är de bästa settet att känna o veta om man har ägglossning. Om tappen är framåttippad och öppen mjuk så är de bara att pippa på

Åh vad snällt av dig att svara! Jag har försökt mig på det där, men tycker det är så otroligt svårt att avgöra hur tappen känns :/ nu har dock natural cycles bekräftat att ägglossning faktiskt skedde i fredags. Har haft lätt mensvärk sen dess.. förstår inte alls :( min cykel har varierat 28-32 dagar sen jag slutade med ppiller i januari. Men förra månaden var den 36 dagar.. verkar bli runt 36 dagar även denna månad.
  • luciabarn
    Lillajaag88 skrev 2017-10-11 20:30:09 följande:

Hej tjejer!

Jag har bim imorgon.. Tog ett test nu ikväll, ser jag i syne eller är det två sträck? Så glad just nu men vågar inte tro på det riktigt (vi har försökt sen januari). Känns som om jag bara inbillar mig men visst är det två sträck?

Ska försöka lägga in en bild..

Stor kram till er alla!

Jag har bim idag och fick precis som du svagt streck på rfsu.. tog ett clearblue early som också visade svagt positivt. Bim idag, har också försökt sen januari! Vågar inte heller tro på det än.. tänkte ta ett test till imorgon. Vågar man ta ett digitalt? Hur ska du göra? Testa imorgon igen eller vänta ett par dagar? :)

Vet någon hur mycket hcg clearblue digital kan mäta?
  • luciabarn
    Lillajaag88 skrev 2017-10-11 22:25:42 följande:

Åh grattis! ????

Jag kommer inte kunna hålla mig utan kommer nog testa med ett CB digitalt imorgon.

Tror att det klarar att mäta samma nivå som rfsustickorna. ????

Kommer också köra ett digitalt test idag! Sjukt nervös.. hoppas det går bra för dig

Är det första gången ni plussar sen ni började i januari? För oss är det det och känns därför ännu mer overkligt när man väntat så många månader :P

Jag började förövrigt med natural cycles denna månad och blev gravid på första försöket med det uppenbarligen.. lite galet :)
  • luciabarn

Jag tog ett clearblue digital imorse som visade gravid 1-2.. så nu vet jag till 100%. Önskar alla er andra superduper lycka till! Hoppas ni får era plus snart också :)

Svar på tråden Vi som vill plussa i oktober