• Milou3

Vi som vill plussa i oktober

Anonym (Lj) skrev 2017-09-28 08:36:15 följande:

Hade ett rfsu test hemma, ett sånt testa tidigt test. Av någon anledning kunde jag inte hålla mig, så jag gjorde testet trots att det omöjligt borde ha visat positivt. Har ju långt kvar till BIM. Blev chockad när testet ändå visade positivt. Törs dock inte bli glad för det än, utan jag tänker vänta och se helt enkelt.

Wow grattis! Hur många dagar efter äl?
  • Milou3
    Respan skrev 2017-09-28 17:37:44 följande:

Ser ni?

Jaaa :) åh är detta en turtråd?!:) hoppas hoppas

Hur långt efter äl?
  • Milou3
    Fagelfri skrev 2017-09-29 10:55:28 följande:

Hej alla!

Lite kort: råkade ha oskyddat sex under ÄL i september men slutförde inte akten. Tänkte inte mer på det men efter en vecka fick jag något som kan varit en nidblödning (vilket jag alltid fått vid mina grav tidigare).

Då började jag nojja över graviditet (hade ju tänkt vänta ett halvår till innan verkstad :) ). Sen dess har jag haft lite "mensvärk". Men nu blöder jag lite varje dag, typ ett trosskydd om dagen. Grejen är att jah minns att bag blödde en vecka innan bim förra graviditeten också. Förväntad mens på söndag.

Så nu vet jag varken ut eller in! Nån som också blödit men hunnit få plus på Stickan? Nu när jag vant mig vid tanken blir jag ju ledsen om det är tomt där inne :( gahh frustration och inga "tidiga tester" hittar jag på Apoteket ????

Om du väntar mens nu på söndag så funkar det säkert att testa med ett CB digital! :) med de kan man testa upp mot 5 dagar innan. Likaså CB plus. Brukar finnas på de flesta apotek!
  • Milou3
    Madicken91 skrev 2017-10-06 16:41:39 följande:

Hjääääälp!! Vågar jag tro på det svaga strecket?

Självklart vågar du det! grattis :)
  • Milou3
    malikan skrev 2017-10-08 16:48:11 följande:

Jag ska bli trebarnsmamma <3

Ska ha min lilla hemlighet själv ett par dagar innan jag berättar för min man tänkte jag :)

Förslag på kul sätt att berätta? Tänkte göra lite plockmat osv, men hur lägger man fram det?

Gud så mysigt! Sååå avundsjuk på dig :) njut allt du kan nu. Spännande med en surprice!
  • Milou3
    Jooosen skrev 2017-10-20 07:32:44 följande:

Ni kloka: har alltid regelbunden mens. Skulle kommit igår. Misstänker dock att ja inte hade äl denna månad för ja kände inget! Får man mens ändå utan äl? Eller hoppar den över denna mens??

Den kommer ändå. Kanske lite senare och mindre i mängd.
  • Milou3
    tiiitti skrev 2017-10-24 16:25:31 följande:

Som jag misstänkt i över en vecka ????

Varför har du misstänkt det? Vilka "symptom" har du haft?
  • Milou3
    tiiitti skrev 2017-10-24 16:25:31 följande:

Som jag misstänkt i över en vecka ????

Och grattis!! :)
  • Milou3
    Tre2018 skrev 2017-10-26 20:48:33 följande:

Jag plussade idag på Bim+10 har haft svaga svaga streck på babyplans tester tidigare men negativt på alla andra även testa tidigt. Idag var babyplans starkare så i eftermiddags testade jag med cb early ( ska inte bli ett + vid positivt utan bara ett streck, vid negativt är vänstra rutan tom ) så det går att plussa sent :)

Stort grattis! En fråga bara: vet du exakt när du hade ägglossning? Testade med äl-tester eller så?
  • Milou3
    Tre2018 skrev 2017-10-26 22:14:41 följande:

Fast har man regelbundet 28-29 dagar imellan mensen så räknar man ju med att ha det denna månaden också.

Ja har man regelbunden mens så räknar man ju med det såklart :) men i bland kommer äl senare eller tidigare. Det som är beständigt dock är lutealfasen. Så troligtvis hade du äl senare och din bim flyttades fram.

Så är fallet i de flesta fall när man plussar sent.

Stort grattis iaf! Tydligt plus var det också :)
Svar på tråden Vi som vill plussa i oktober