Inlägg från: Milou3 |Visa alla inlägg
  • Milou3

Bim oktober 2017

alvinojuliansmamma skrev 2017-10-08 21:01:30 följande:

Hmm, tycker mig se ett svagt streck men är nog bara inbillning... Försök nr nio o e rätt less på detta nu. Varför får jag aldrig ett plus?! Fick missfall i mars, sedan dess har det varit otroligt trögt... :( Såååå ledsen idag. Bilder från dagens test... BIM-2

Jag fick ett rätt tydligt spök med dessa tester på bim-2 så om det inte visar rätt tydligt så nära bim är det troligen inget på g tyvärr :(

Visst är det skitjobbigt! Är på försök 12 med 2 tidiga mf under året.

Vad gör man? Bara fortsätta försöka. Kämpa på, tillslut kommer det plussas :)
  • Milou3
    alvinojuliansmamma skrev 2017-10-08 21:01:30 följande:

Hmm, tycker mig se ett svagt streck men är nog bara inbillning... Försök nr nio o e rätt less på detta nu. Varför får jag aldrig ett plus?! Fick missfall i mars, sedan dess har det varit otroligt trögt... :( Såååå ledsen idag. Bilder från dagens test... BIM-2

Jag fick ett rätt tydligt spök med dessa tester på bim-2 så om det inte visar rätt tydligt så nära bim är det troligen inget på g tyvärr :(

Visst är det skitjobbigt! Är på försök 12 med 2 tidiga mf under året.

Vad gör man? Bara fortsätta försöka. Kämpa på, tillslut kommer det plussas :)
  • Milou3
    alvinojuliansmamma skrev 2017-10-08 22:00:43 följande:

Hurra för alla spöktester... Finns ju inte ett enda som inte ger spökstreck... :/

Hoppas du får ditt plus nu <3

Jo da. Testlagret ger inga spök ( vad jag sett) sen har jag aldrig sett spök på Predictor early heller.

Möjligtvis torkstreck på testlagret.

Blir försök 13 här :(
  • Milou3
    Jsundberg skrev 2017-10-09 06:45:05 följande:

Ser ni?!?!??!

:D

Grattis!
  • Milou3
    evve88 skrev 2017-10-09 17:12:44 följande:

Eftermiddagstestet, lite mörkat men rosa färg.

Är de spök tror ni?

Testlagret ger inga spök! Grattis till graviditeten!
  • Milou3
    Horisonten skrev 2017-10-09 17:21:41 följande:

Efter att ha mått sjukt dåligt idag. Både sjukt jobbigt illamående stundvis och varit galet ledsen. Så har jag mannen bestämt oss för att jag ändå skall ta ett test imorgon. För just nu mår jag inte bra utav väntan utan bättre och ta ett test imorgon och onsdag. Även om de kanske blir negativt. Men hoppas inte det. Men är ju bim-1 imorgon. Brukar ha 27-28 dagar cykel så de jag räknar på. Tänkte ta ett RFSU tidigt imorgon. Eller tycker ni jag skall ta vanliga RFSU eller clear blue digital early med smart nedräkning? Eller skall jag ta 2 olika test?

Funderar på att ta både RFSU tidiga test och clear blue digitala tidiga? Hur tycker ni?

Om du inte pallar vänta in ev mens tycker jag att du ska skippa CB helt och hållet! Möjligtvis ta ett CB digitalt. Annars Predictor Early, de mäter från 15 hcg och ger inte spök som typ alla CB plus och early faktiskt gör.

Visar det fortfarande negativt och du forstsätter må illa och ingen mens kommer så är det kanske läge att kolla med din gyn om ev blodprov.
  • Milou3
    Horisonten skrev 2017-10-09 17:36:21 följande:

Ne mår så pass dåligt nu. Alltid plussat tidigt innan. Med mina andra 2 vad jag vill minnas. Men de två test jag har med CB är digitala!! Men de ena är CB med veckor och den är också CB digitala som heter early men bara visar digitalt plus eller minus. Hade tänkt köpte PE från början men blev inte så. Har haft turen ich aldrig upplevt spök på CB innan men denna gången ville jag ha röda test så därför köpte jag RFSU. Blir ee inget denna gången eller de dröjer kommer jag köpa PE. Men vilket test skall jag välja imorgon utav de jag har hemma? Hinner inte skaffa något annat test närmsta dagarna.

De flesta som är gravida testar ju positivt på de flesta test, om än svagt, på bim-1 så det spelar nog ingen roll vilket av de du tar. Bäst av allt är väl att vänta ännu en dag kanske? Hur menar du att du mår så pass dåligt? Mår illa? Köp postafen på Apoteket! Det är vad de rekommenderar till gravida ändå :) annars sägs färsk ingefära vara bra mot illamående!
  • Milou3
    Tee87 skrev 2017-10-10 07:47:26 följande:

Fick svagt streck på graviditetstest idag! :)Måste åka å köpa digitalt nu direkt.. kan man spara urinen i behållare i kylen nån timme eller två?:)

Grattis!
  • Milou3
    Horisonten skrev 2017-10-12 09:26:08 följande:

Förlåt nu kommer jag och stör igen. Men frågar ändå då ni har så mycket kunskap kring att försöka bli gravid. Då de inte blev något denna månaden då mensen nu kommit med bulle och bång. Så blir de nu nya tag denna månaden. Men vi har tänkt andvända oss av glidmedl denna månaden. Men nu läser jag att en del säger att de i te är bra för sperman att de gör de svårare och så. Hittar inget om att den vi köpt skall innehålla spermiedödande meddel. Men blir ju osäker. För mig vi hade denna när jag blev gravid med dottern för 5 år sen men osäker. Så skulle gärna vilja veta om ni vet något eller så. Eller om man skall ha något annat gildmedel. Vi har köpt Aco intimate care glidmedel. Någon som vet eller andvänt de?

Tack på förhand!!

Köp pre seed! Går att beställa på nätet. Har aldrig testat glidmedel själv men vet 2 tjejer som blev gravid när de använt det.
  • Milou3
    Jasminefjellberg skrev 2017-10-14 10:13:07 följande:

Jag tog ett ÄLtest idag, mest bara gör att se typ... enligt mina beräkningar och min app så är jag på ÄL+5. Men detta ÄL testet visade mycket starkare idag än för 2 dagar sedan... vad tror ni? Har jag räknat ut ÄL fel och den är sen eller? Jag har ju bim 23/24.... nu blev jag väldigt fundersam....

Strunta i din app och följ testen ist :) ser ut som äl är nära och då kommer även din bim flyttas fram.
  • Milou3

[quote=78103084][quote-nick]Rödtulpan skrev 2017-10-15 19:07:35 följande:[/quote-nick][/quote]

Det va mig ett redigt plus :) grattis!

• Milou3
    Rödtulpan skrev 2017-10-15 19:59:38 följande:

Det va mig ett redigt plus :) grattis!

Det är så va :) jag kan liksom inte fatta att det är sant än :)[/quote]

Hur långt efter äl är du? Symptom? Grattis igen :)
  • Milou3
    Rödtulpan skrev 2017-10-15 20:58:03 följande:

Hur långt efter äl är du? Symptom? Grattis igen :)

Jag har faktiskt ingen aning.

Tog ut min p-stav i slutet av juni och har inte haft mens sen dess. Så har inget att gå på :/

Jag har jätteflytningar för någon månad sen tror jag. Men man glömmer så fort tycker jag. Haft ömma bröst i kanske 3-4 veckor men inte nu. Så vill gärna att den 23 oktober kommer så jag kan gå på första samtalet med mvc och sen få tid för ultraljud.[/quote]

Oj vad spännande! Ja du kan ju vara rätt långt gången då :) typ V. 8-9 kanske?! Inget illamående än?
  • Milou3
    TouchOfRed skrev 2017-10-21 20:27:42 följande:

BIM -7 idag. Har bara en sån magkänsla att vi lyckats denna månaden. Känner mig gravid. Vet inte om det bara är inbillning för att man vill det så gärna. Kommer bli sjukt besviken om jag får mens denna månaden!

När tror ni jag kan testa mig?

Den där känslan brukar sällan ha fel :)

Du kan nog testa redan i morgon med ett känsligt test. Eller i övermorgon!
  • Milou3
    Ungmensäker skrev 2017-10-23 06:43:03 följande:

Jag är så överlycklig att jag inte vet vart jag ska ta vägen!!!! Testade idag bim-3 och fick detta!!!! Kan inte ens fatta det men hade verkligen en känsla att jag var gravid!! Och det stämde så väl!!

Grattis!!
  • Milou3
    Vendelay skrev 2017-10-23 06:46:22 följande:

Äntligen har jag plussat :)

Är det några med bf juni som vill ha en liten facebookgrupp så man kan lära känna varandra? :) Har än så länge bara sett inlägg i bf junitråden om en stor grupp men jag skulle föredra en mindre så man kan lära känna varandra. Några som känner lika? :)

Grattis!!
  • Milou3
    R84 skrev 2017-10-23 19:48:32 följande:

Jaha! Då verkar det kört den här månaden också. BIM först på fredag men idag fick jag en liten blödning. Bara att ge sig på försök 24... är sjukt trött på det här nu! :(

Kan det inte vara en nidblödning då?
  • Milou3
    TouchOfRed skrev 2017-10-23 20:03:41 följande:

Jag hoppas verkligen det! <3

Har du nåt test du kan rekommendera? Jag har bara cb digital och vanligt cb test hemma. På dem står det bara hur säkra de är när man testar på bim dagen. Tänkte spara cb digital till efter bim om inte mensen kommer...de är ju så förbaskat dyra de digitala testen. :D

Köp ett Predictor Early! De ger inga spök och kan testa runt 5-6 dagar innan bim.
  • Milou3
    Miloue77 skrev 2017-10-24 08:46:46 följande:

Plussade imorse tydligt trots bim om ca 4 dagar! ????

Brösten började ömma ca fyra dagar efter ÄL samtidigt som det började med värk och stickningar där nere. Visste att jag var det men vågade inte ropa hej förens det gick att se på testet. Håller nu alla tummar eftersom jag fick MF förra månaden i v5..

Grattis!
  • Milou3
    Julie17 skrev 2017-10-24 09:33:27 följande:

Jag hade nästan räknat med att höra till BIM november-tråden egentligen, då förra äl kom så sent.. men nu undrar jag om det inte blir ett bekräftat plus innan oktober är slut ändå.

Känns helt sjukt eftersom det bara är BIM-5 eller BIM -6, men nog fasen ser jag ett streck! Än mer sjukt då det är första försöket och enbart två mystillfällen den veckan jag räknade med äl!

Ditt ser positivt ut men vill höja ett varningens finger för babyplan testa tidigt. De kan ge spök. Ditt ser lite för starkt ut för att vara spök men jag hade ändå dubbelkollat med ex PE eller nåt annat test :) alt tar ett nytt i morgon em och får se en ökning på testet!
Svar på tråden Bim oktober 2017