foundation för ljus hy
Jag har testat många olika, dyra och billiga men ingen av dem har jag velat köpa igen. Nu börjar min nuvarande foundation ta slut. Någon som har något tips? Den måste finnas i väldigt ljus ton.
Jag har testat många olika, dyra och billiga men ingen av dem har jag velat köpa igen. Nu börjar min nuvarande foundation ta slut. Någon som har något tips? Den måste finnas i väldigt ljus ton.
Jag har ljusaste "00 ultra light" :)
Word på det!
Dessutom har Lumene gjort sina nya produkter jättestarkt parfymerade nu och det är verkligen vidrigt. Jag slutade använda dom efter att bara ha använt dom i minst 5-6 år bara pga parfymen.
Jag använder Clinique :) har hyfsat ljusa foundations!
Även Nars. Använder färg "Light 0". Dock är ju Nars ganska dyrt :( men min har jag haft i över ett år, så det räcker länge :)
Prova Estee Lauder - Double wear ???????? fantastisk bra ! Double wear light , samma men lättare på din ju , men täcker jättebra, holdbar hela dagen och oljefri ! Dyr ca 400-500 , men värdt varenda krona !
Jag använder True match av Loreal. Har testat många andra men går alltid tillbaka till den. Det är den enda som jag testat som inte varit gul på mig.
Har väldigt kall hudton och just den finns i både varma och kalla nyanser. Använder den kalla ljusaste nyansen.
Sen vet jag att Tikei har superljusa foundations i både varma och kalla nyanser om man vill ha mineralsmink istället. Deras ljusaste var nästan vit på mig! Haha
Har du köpt nya krämerna som kom sista året?
Foundations från Korea brukar finnas i riktigt ljusa toner. NARS och MAC har bleka nyanser också.
Jag har samma problem, nästan allt är alldeles för gult för mig.
Jag använder True match av Loreal. Har testat många andra men går alltid tillbaka till den. Det är den enda som jag testat som inte varit gul på mig.
Har väldigt kall hudton och just den finns i både varma och kalla nyanser. Använder den kalla ljusaste nyansen.
Sen vet jag att Tikei har superljusa foundations i både varma och kalla nyanser om man vill ha mineralsmink istället. Deras ljusaste var nästan vit på mig! Haha
MAC har riktigt ljusa toner i sina foundations. På vinterhalvåret när solbrännan bleknad har deras Studio Sculpt. Den är gelbaserad och lättanvänd. Solskydd ingår. Köper på Kicks. Kostar 330 så inte jättedyr om man jämför med Dior och Lancome.
Vi kanske pratar om olika saker? Jag pratar om ansiktskrämerna och du om CC. Eller? Fast deras CC luktar också starkare än andra märken jag använder.
Jag köpte lumenes blur foundation igår, 00 ultra light.
Såg bra ut på handleden. Upp till bevis idag!
Lumenes blur foundation får klart godkänt! Bra i färgen! Kanske bäst hittills! Väldigt bra ton. Det jag frågar mig är hur dryg den är. Får en känsla av att den kommer ta slut fortare än min max factor på flaska, men jag vet inte. Oavsett så är priset överkomligt och det kan vara värt att den går åt snabbare!
Får hoppas den duger även i vinter när hyn blir torr.
Lumenes blur foundation får klart godkänt! Bra i färgen! Kanske bäst hittills! Väldigt bra ton. Det jag frågar mig är hur dryg den är. Får en känsla av att den kommer ta slut fortare än min max factor på flaska, men jag vet inte. Oavsett så är priset överkomligt och det kan vara värt att den går åt snabbare!
Får hoppas den duger även i vinter när hyn blir torr.
Hur täckande är den?
Medium skulle jag nog säga. På tuben visar den typ 4/5 men står medium. Den täcker bra tycker jag. Jag är rätt röd/rosig i ansiktet. Och det döljer den rätt bra med ett lager.
Jag älskar denna foundation, det är ett pressat puderfoundation. Sen jag hittade den har jag hållit mig till den :)
www.naturesbeauty.se/foundation/169-foundation-kompakt-neve.html