Inlägg från: Anonym (Väljare) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Väljare)

Vad tycker ni om partiet"Medborgerlig samling"?

KillBill skrev 2017-08-30 15:52:19 följande:

Partiet brukar beskrivas som SD ligt och är SD vänligt. Partiledaren för medborgerlig samling, Ilan Sadé, äger bolaget Publicism NITEK AB som sedan 2017 driver nättidningen Nyheter Idag, vilken enligt Expo tillhör gruppen högerpopulistiska och högerextrema alternativmedia. Tidningen Resumé beskriver den som SD-vänlig och TT beskrev sajten 2015 som främlingsfientlig 

EXPO är ingen oberoende expertinstans.

Nyheter idag och Medborgerlig Samling är heller inte samma sak.
  • Anonym (Väljare)
    KillBill skrev 2017-09-08 20:15:50 följande:

Du tycker inte att det är konstigt att partiledaren för medborgerlig samling, Ilan Sadé, äger bolaget som driver den SD-vänlig och främlingsfientliga nättidningen Nyheter Idag?

Kan du tänka dig att en partiledare för ett annat parti skulle ge ut media som som skrev vänligt om ett annat partis politik?

Han kanske hör och häpna driver bolaget på rent affärsmässiga grunder? Nyheter Idag kanske drar in pengar till NITEK via annonser m.m, för det kan ju knappast vara sveriges dyraste nyhetssajt att producera?

Vad vet jag? Jag sitter inte och gissar..

Jo men ärligt så tycker jag att kopplingen till Nyheter Idag kanske stör lite, men jag tycker knappast att Nyheter Idag verkar vara en rasistsida. Ganska harmlös sajt faktiskt och ingenting jag läser själv för det står ingenting där som engagerar mig för fem öre. Att det finns problem i "utanförskapsområden" visste jag redan och det är inget jag behöver läsa mer om på den sidan..

Att EXPO inte gillar nyheter idag kan ju ha att göra med att det är en vänsterorganisation, och det är inget jag personligen ligger sömnlös över direkt.

Jag har för tydlighetens skull ingen koppling till MED och kommer förmodligen att rösta på ett parti ur sjuklövern näst höst. Jag sitter inte och försvarar MED även om jag tycker att partiet är intressant eftersom jag är så sjukt less på socialdemokratin och på den totalt menlösa borgerligheten som inte vill nånting och inte har några idéer. Därmed inte sagt att jag har klivit över tröskeln till att rösta på MED men man vet aldrig. Vi har den sämsta statsministern någonsin, och en regering som absolut inte fungerar så..
  • Anonym (Väljare)

Vad jag sen tycker om Medborgerlig Samling?

Jag vet inte riktigt.. Jag tycker ärligt talat ingenting om partiet faktiskt! Jag följer partiet lite i media och mest då för att jag tycker att det är intressant med nåt nytt i politiken och för att de verkar ha dragit till sig kompetent folk. Nåt som är ovanligt i svensk politi!

Jag tror inte att MED kommer att göra en Ny Demokrati och skutta in i Riksdagen i höstens val redan. Kanske att de har en chans att ta några riksdagsmandat 2022 eller nåt, men vägen dit är låång och mycket kan hända tills dess. De får inte växa för mycket nu i början för jag tror att risken då är stor att det kommer in en massa stollar och idioter i partiet. Bättre att satsa långsiktigt och skydda sitt partiprogram mot enfrågeidioter som vill driva egna agendor.

Svar på tråden Vad tycker ni om partiet"Medborgerlig samling"?