Inlägg från: s0me1ne |Visa alla inlägg
  • s0me1ne

Vad tycker ni om Svenskarnas parti?

Abegayle70 skrev 2017-08-26 13:44:13 följande:
    Nä, jag skulle aldrig gå i närheten av dessa kryp.

Tyvärr finns det andra ställen man som jude/öppet bi/homosexuell inte kan vistas på hur som helst.
    Min fru som är på besök nu var ute själv i Helsingborg när jag var in och jobbade en dag. Hon gick en sväng på Söder, med sitt stora hängsmycke från IDF. Det var öppet hat hon mötte av vissa, "sharmota yahodi" och någon spottade till och med på henne. Nu hade det blivit värst för den som ev gett sig på henne fysiskt, men hon var arg som ett bi när jag kom hem.

För att känna sin fiende måste man veta vad ens fiende tycker och angripa det, istället för myter. Kommer NMR till helsingborg kommer jag vara där som motdemostrant och därmed höra vad de har att säga. Viktigt för att kunna bemöta dem.

Sen om man självmant går med ett IDF smycke på en plats med personer som flytt från IDF får man fan skylla sig själv om man blir bespottad. 

• s0me1ne
    Abegayle70 skrev 2017-08-26 14:12:12 följande:
    Jag har själv gått där och vågar påstå att ingen av bosnierna eller de andra som vistas där har flytt från IDF, hatet får de från sina imamer som skriker att vi är apor och grisar. Undviker den stadsdelen.
    Vi sa sedan, halvt på skoj, halvt på allvar att vi skulle gå där hand i hand, hon med IDF smycke och jag med Davidsstjärna och se hur länge det dröjde innan någon gav sig på oss fysiskt. Det hade väl slutat med att vi åkt in istället.
    Intressant att du tycker att det är ok att spotta på folk...
    Otroligt få bosnier boende på Söder i Helsingborg. Mestadels araber. Jag bor där själv, så har viss koll och skulle en Bosnier spotta på dig så är det dennes problem. Men lika illa att gå med IDF smycke på mångkulturella platser (såsom söder) som att gå med ett hakors. 

Samt, ja, okej att spotta på idioter, de som går runt och hetsar folk i onödan. Det och malmöitet (samt smålänningar).
  • s0me1ne
    Abegayle70 skrev 2017-08-26 14:50:49 följande:
    Hetsa i onödan? att hon gick i en stadsdel där hon obehindrat kunde gå omkring för ett tiotal år sedan utan probelm, som nu förvandlats till en hatfabrik.

Jämför du IDF med nazister? Herregud...
    IDF för krig mot många av de folken som bor på söder. Många har flytt pga IDF. Därför är det ett känsligt ämne. Att då gå med IDF märke är att hetsa. Så enkelt är det, alla inser det, utom lättkränkta som vill hetsa. 

Jag går dagligen rätt igenom söder utan varken spott, spe eller hot och jag är vit vanlig svensk. Man får anpassa sig efter var man är, har man alltid behövt. Så enkelt är det. 
  • s0me1ne
    Abegayle70 skrev 2017-08-26 15:03:05 följande:
    IDF försvarar mitt (blivande) hemland, Jag är dessutom stolt över min fru som varit med (fortfarande reservofficer) och försvarat denna lilla nation som anfallits flera gånger av just dessa spottande människor som predikar att vi är apor och grisar.  Det ska faktist bli skönt att flytta till en riktigt mångkulturell stad.
    Självfallet IDF försvarare ett land, precis som Hamas försvarar sitt, Amerikanska armen försvarar sitt, ryska dito detsamma. Det betyder inte att alla måste gilla dem. IDF står bakom många av personerna på söders lidande och döda släktingar. Klart som fan att de inte gillar IDF. 

Jag själv hatar svenska armen då den dödade mina förfäder. Man ogillar det som dödar, oavsett om de bara utfört sitt arbete. Detta fattar till och med en treåring.

Lycka till i ditt nya land, må det flyta av mjölk och honung. Men försök inte lura mig att IDF inte hetsar. För i så fall borde inte en tottenkopf heller hetsa.
  • s0me1ne
    flygrl skrev 2017-08-29 18:21:10 följande:
    Man kan absolut ha synpunkter på staten Israels ockupationspolitik med bosättningar mm MEN i Mellanöstern finns också en stark antisemitism som riktar sig mot alla judar utan urskillning. :( Den antisemitismen finns också hos många både kristna och muslimer som kommit till Sverige.

Jag har sj hört en hel del sånt snack bland somliga jag känner härute i orten och tycker INTE det e ok. Det e skrämmande när svenska judar inte längre vågar visa dom e judar och t o m lämnar tex. Malmö för sin egen säkerhets skull. :/
    Mycket sant det du skriver, därför jag inte anmärkte något om en davidsstjärna (jude) kontra ett IDFmärke (armen). Stor skillnad mellan judendom och Israel. Därför jag kan förstå de som spyr galla över IDF märket, men har noll förståelse för de som attackerar bara för en Davidsstjärna. De symboliserar två vitt skilda ting. :)
  • s0me1ne
    flygrl skrev 2017-08-29 19:06:02 följande:
    Bra att vi e överens om den skillnaden. Sen tycker jag man kan va kritisk mot delar av Israels politik och samtidigt se att det e en liten demokratisk stat med rätt att existera och skydda sig själva mot angrepp utifrån. IDF e en förutsättning för Israels existens.
    Självfallet får man ha den åsikten. Samtidigt som man måste ha förståelse för motsatsen. Båda sidor har problem med att särskilja judendom från IDF, dessvärre.
  • s0me1ne
    Abegayle70 skrev 2017-08-30 14:26:52 följande:
    Varför går de isåfall ock kallar min fru för judehora om det är IDF de ogillar. ? Kallar oss för apors och grisars avkomma. ? Du förvarar ett rasistiskt beteende när det passar dig.
    Hur ska jag veta? Jag känner dem inte. Däremot predikaten som kallade alla (inte din fru, viktig skillnad) för apor har fått det han förtjänade. Han klarade inte av att göra skillnad mellan mördare och judar. Simpel as that.

Anser fortfarande att det är hetsande att bära IDF på söder och att om man hetsar får man faktiskt finna sig i problem. 
  • s0me1ne
    Abegayle70 skrev 2017-08-30 23:57:35 följande:
    Ja det är helt tydligt att andra regler än sveriges lagar och vanligt folkvett ska gälla i den arabiska enklaven Söder i Hbg. Ofredande är något man kan få räkna med om man inte klär sig enligt majoritetens önskemål. Precis som i Malmö, där det är otänkbart att ha en Menora synlig i fönstret.
    Finns det andra klädkoder jag/vi borde vara uppmärksamma på om vi mot förmodan skulle få för oss att besöka söder någon gång i framtiden? Får vi kyssas offentligt där, eller gäller nogra sharialagar som förbjuder samkönade par att visa sig offentligt?
    Ingen aning, för sist jag kollade var inte samkönade pars kyssar något som avlivat söderboendes släktingar. Enda jag har förståelse för är hatet mot IDF. Kan du förstå det? IDF är inte omtyckta, IDF mördar civila. Då tenderar civila att bli arga, då tenderar civila att inte vara logiska. 

Pallar man inte med konsekvensen av att provocera ska man inte provocera. Precis som att jag inte bölade på internetforum när jag fick stryk i tonåren för att jag heilade framför fel person. Mitt eget fel, samma med IDF symboler.
Svar på tråden Vad tycker ni om Svenskarnas parti?