• Anonym (Tveksam)

Munkpeppar

Mullvaden17 skrev 2017-08-26 00:04:47 följande:

Hej 

jag började äta munkpeppar för snart tre veckor sedan p g a läkares rekommendation att öka chanserna till graviditet. Jag hade också läst om många som lyckats - men hux flux verkar både ägglossning och mens ha försvunnit. Den har tidigare varit regelbunden med cirka 14 dagar mellan ägglossning och mens. Jag äter andra tillskott som d-vitamin osv men kan inte tänka att de har någon påverkan så gissar att det är munkpepparn.

Har någon varit med om något liknande? Hur gick det sedan? Jag har inte hittat något om det utan överallt står det att det sätter igång ägglossning, mens och ökar fertiliteten osv. Tacksam för svar!

Jag har ätit den i 6 månader nu men inte haft ägglossning en endaste gång så jag är mycket tveksam till om det verkligen fungerar...
  • Anonym (Tveksam)
    Mullvaden17 skrev 2017-08-30 11:35:54 följande:

Vad konstigt. Men hade du haft (regelbunden)ägglossning före dess eller sattes munkpepparn in som ett försök att få dig att få ägglossning?

Jag har haft regelbunden ägglossning förut, jag åt den för att snabbare få igång ägglossningen och hormonella balansen efter preventivmedel som tog bort ägglossningen helt i 1,5 år.
  • Anonym (Tveksam)
    Mullvaden17 skrev 2017-08-30 11:42:04 följande:

Vi har också ett barn sedan tidigare så får inte heller hjälp, men har kört ivf på egen hand. Jag hade regelbunden mens och ägglossningar (iaf oftast som jag vet). De senaste året har den väl påverkats en del p g a missfall och ivf men nu var den stabil igen - dvs före munkpepparn alltså.. är drt inte för att få igång ägglossning man tar letrozol eller finns det andra skäl?

Hur gammal är du?
Svar på tråden Munkpeppar