Inlägg från: mammamalin |Visa alla inlägg
  • mammamalin

BF maj 2018

Hoppar in här! :) Hade BIM idag men mensen kom aldrig, och brukar känna när den är på gång. Tog ett test ikväll som visade positivt! :D Andra försöket. Är gärna med i facebookgruppen om ingen av ens vänner ser att man är med!

• mammamalin
    Annie dexfex skrev 2017-09-18 23:48:47 följande:

Hej alla och grattis till allas plus ????

Jag och sambon hade försökt få barn i 1 år och 8 månader tills vi äntligen fick plus förra månaden ???? känns häftigt och väldigt läskigt men är ju självklart så glad, tror nog många känner igen sig ???? BF 3/5 2018

Vill gärna vara med i facebookgruppen, men var ska jag skicka mejladressen? ????

Grattis!! :)
  • mammamalin

Någon som fått inbjudan till gruppen ännu?

Har skickat meddelande men inte settt något än, och den här tråden verkar ju ha dött ut :/ 

• mammamalin
    Noanda skrev 2017-09-21 09:20:56 följande:
    Hur då dött ut? Det skrivs ju i den flera gånger om dagen?
    Det var inte skrivit i den på nästan ett dygn, men jag var nog för snabb där! :)
  • mammamalin
    Celegans skrev 2017-09-22 07:11:59 följande:
    Vi slutade med preventivmedel i början av sommaren och blev sedan gravida på andra försöket. :) Var inställd på att det skulle kunna ta några försök, så vi hade tur. Nu hoppas jag bara att allt ska gå bra under graviditeten. Bebisen är väldigt efterlängtad sedan fler år tillbaka för min del, och sedan slutet på våren har min man också börjat längta. Han är väldigt involverad och hjälper mig ha koll på vad jag ska och inte ska äta osv. Jag tror dock att han också otåligt inväntar v12 så han kan slappna av lite mer och att vi kan börja berätta för vänner och familj. Jag ska berätta för närmsta familjen om en vecka när vi är i v10. Har ni berättat för någon ännu? :)

Grattis, vad skönt att det gick så fort för er :)

Kul att din sambo är så involverad! Jag har berättat för mina 4 närmsta vänner, mest för att jag ändå vill att de ska veta om det blir ett missfall. Skönt med stöd från dem i så fall. 

• mammamalin
    trollis86 skrev 2017-09-23 21:42:01 följande:

Vår 3 åriga dotter brukar vakna en gång på natten och behöver på wc, då jag stiger upp med henne och ska lägga mig tillbaka känns det som att hjärtat slår i tusen, nästan som att man skulle ha sprungit en längre sträcka. Minns att jag hade så i förra graviditeten också om jag tex själv var upp på toaletten. Någon som har samma symptom?

Jag har fått högra puls, hjärtklappning typ. Blir andfådd jättelätt. Har kollat upp det på VC, problem med sköldkörtelvärdena. Värt att kolla upp även för dig!
Svar på tråden BF maj 2018