• Vattumankillen

Få personer röstar i kyrkovalet. Det är osmart att inte rösta. Rösta.

Få personer röstar i kyrkovalet. Bara knappt 11 procent i senaste valet 2013

Det är val 17 september 2017 för val till bland annat kyrkomötet.

Även om man inte bryr sig om kyrkovalet så påverkar dom oss på olika sätt

Smartast är att använda sin röst.

Jag tror man kan förtidsrösta om man inte kan rösta valet 17 september 2017

• Svar på tråden Få personer röstar i kyrkovalet. Det är osmart att inte rösta. Rösta.
  • Vattumankillen
    Vattumankillen skrev 2017-08-18 21:35:35 följande:

Få personer röstar i kyrkovalet. Bara knappt 11 procent i senaste valet 2013

Det är val 17 september 2017 för val till bland annat kyrkomötet.

Även om man inte bryr sig om kyrkovalet så påverkar dom oss på olika sätt

Smartast är att använda sin röst.

Jag tror man kan förtidsrösta om man inte kan rösta valet 17 september 2017

Det var 12,8 som röstade i kyrkovalet till kyrkomötet 2013
  • kottelin

Vi är många som lämnat Svenska kyrkan av olika anledningar.

Ja, typ så...
  • man och nöjd

Är inte med i kyrkan och har ingen röst.

Brukar inte rösta i Idol etc heller.

• volvo142
    man och nöjd skrev 2017-08-18 22:05:32 följande:
    Är inte med i kyrkan och har ingen röst.

Brukar inte rösta i Idol etc heller.
    Skrattande
  • Aniiee

Är det något i samhället jag anses INTE ska blandas, så är det religion och politik. Jättebra att nästan ingen utövar politik i kyrkorna, och jävla åt helvete att religionsstarka utövar politik i riksdagen....

Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • Anonym (Rösta)

Jag hade gärna röstat, har dock inte tänkt på det och därför inte satt mig in i det och lär inte hinna heller tyvärr. Därför avstår jag hellre än att ta ett ogrundat beslut.

• Vattumankillen
    Anonym (Rösta) skrev 2017-08-19 01:01:57 följande:

Jag hade gärna röstat, har dock inte tänkt på det och därför inte satt mig in i det och lär inte hinna heller tyvärr. Därför avstår jag hellre än att ta ett ogrundat beslut.

Man kan blankrösta
  • Flash Gordon
    Aniiee skrev 2017-08-19 00:59:06 följande:
    Är det något i samhället jag anses INTE ska blandas, så är det religion och politik. Jättebra att nästan ingen utövar politik i kyrkorna, och jävla åt helvete att religionsstarka utövar politik i riksdagen....
    Eller om det nu var tvärtom ...
  • Aniiee
    Flash Gordon skrev 2017-08-19 21:43:15 följande:
    Eller om det nu var tvärtom ...
    Tvärt om? Nästan ingen röstar i kyrkvalen och KD och SD sitter i riksdagen. Det kallar jag för ingen (nästan) politik i kyrkorna och religion i riksdagen (även om KD inte har alltförmycket makt/inflytande).

Men så klart så spelar det ingen större roll vilket håll vi vänder det. Går på ett ut...
    Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • Flash Gordon
    Aniiee skrev 2017-08-19 21:50:01 följande:
    Tvärt om? Nästan ingen röstar i kyrkvalen och KD och SD sitter i riksdagen. Det kallar jag för ingen (nästan) politik i kyrkorna och religion i riksdagen (även om KD inte har alltförmycket makt/inflytande).

Men så klart så spelar det ingen större roll vilket håll vi vänder det. Går på ett ut...
    Parterna, framförallt S, dominerar styret av kyrkan totalt och de driver sina politiska ideologier där.

I politiken är KD ett litet parti och de driver i ärlighetens namn inte särskilt stora eller många religiösa frågor.

Möjligen skulle man kunna argumentera för att islamister börjat ta sig in i svensk politik för att driva sina religiösa frågor men i jämförelse med hur mycket politikerna trängt in i kyrkan så är det fortfarande en droppe i havet.
Svar på tråden Få personer röstar i kyrkovalet. Det är osmart att inte rösta. Rösta.