Ny muslimsk terrorattack. Nästa gång kan det vara du eller jag.
Snart kommer påståendena om att det är större risk att man dör i trafiken och liknande nonsens.
Snart kommer påståendena om att det är större risk att man dör i trafiken och liknande nonsens.
Det är ju i och för sig inte nonsens.
Jag kan även dö av cancer inom några månader, få en fiskmås i huvudet, en fallande byggnadsställning eller ramla ner i ett slukhål.
Eller så dödas jag av en muslim, en kristen, en fanatisk pantomimskådespelare eller en rabiat fågelskådare.
På vilket sätt har det inte med saken att göra om vi pratar om risker, statistik och fara att dö av olika anledningar?
Det viktiga är väl att vara medveten om att det inte alls alltid händer "andra" men det gäller väl alla sätt man kan dö på?
Extremister är alltid farliga, vilken religion eller tro de än må ha.
Sedan förstår jag inte varför du tramsar med att byta bilder på FB?
Bestämmer du vad som får skrivas i denna tråden? Får bara de som vill uttala sig rasistiskt om de hemska muslimerna svara?
Du tycker att vi ska prata mer om islam i denna tråden? Varför skrev du inte då att det var islam du ville diskutera. För i din TS låter det mer som att du undrar om folk är rädda för att drabbas av terror.
Någon annan hade Behring Breivik uppe som exempel. Han är ett bra exempel på extremist, en farlig sådan. Detsamma gäller vit makt extremisterna i Charlottesville häromdagen. Farliga.
Extrema buddhister däremot blir sällan farliga. Bra lite extra snälla De kallas dock sällan för extremister utan det ordet brukar mest föräras de som faktiskt är farliga.
Jag tänker att jag är tacksam för att jag bor i ett tryggt land där risken att dö på grund av att man får kaffet i vrångstrupen då man läser idiotiska trådstarter på Familjeliv är större än risken att dö på grund av terrordåd.
Nej men risken är ungefär lika stor, inte sant? Sammanlagt har 10 personer dött i terrorattentat i Sverige genom tiderna (och av dessa var alla inte svenskar).