Ex-mans nya fru vill ha del av min dotters arv?
Kunde varit jag som skrev detta för några år sedan. Mitt svar är nog också att hon inte kan kräva pengar.
Min mans föraldrar bodde i ett skattefritt land då de skrev sitt bolag där, därmed gällde heller inte svensk lag. Allt tillföll mina barn med min ex-man, men på grund av hans giriga unga nya brutta som "stal" honom från mig, visste hans föräldrar bättre än att ge honom arvet. De gav min exmans syrra en stor summa, min exman nästintill ingenting och därmed inget till deras "nya barn och nya familj", utan allt tillföll mig tills mina/våra barn blir 25. Vilket idag bara är yngstingen som är under.
Kan inte tacka min svärmor nog som upprättade detta. Jag har personligen inte tagit något ur arvet, utan de litade mer på mig än sin egen son. Jag är väldigt stolt faktiskt att jag var såpass viktig i deras liv. En bonus att få det slapped i hans nyas ansikte med. Blev visst inga miljoner för henne som hon verkar ha trott. Är så ofantligt trött på alla dessa golddiggers och gubbsjuka män som verkar tro att det är "kärlek". Men mig gör det heller inget.
Njut TS av de pengar tillfallna dig och lev livet. Sedan kommer dina barn göra likaså! Lika bra va att man blev av med exmannen anda!