• klyban

Vet ni vad ni födar era brn med?

Vi skippa det mest du tog upp där.
    Men nu är jag rätt intresserad av mat, så gjort så mycket själv.
    Men visst en del av dessa burkar har man tagit, det är mest för dom somi skitungarna äter ju i tid och tid i börjanFlört

Annars hamnade din tråd i helt fel forumsdel ser det ut som.

hur många meter var det?
  • klyban
    Monchichier skrev 2017-08-14 20:50:33 följande:
    Ja, jag har full koll. Mamma scans köttbullar, pulvermos och ketchup är det som serveras varje dag här till middag. Till det dricker vi Fanta, för att det innehåller mer socker än Cola.
    Ibland byter vi ut köttbullarna mot fiskbullar när vi är sugna på ett vegetariskt alternativ.
    Glädje kommer det aldrig bli att laga mat. Har aldrig förstått mig på folk som påstår att matlagning intresserar. De måste ljuga för sig själva.

Det är inte svårt och se att det inte är någon lögn, om man tittar runt lite.
    Men visst är mat skoj, sen betyder inte det att man står i köket varje dag i en massa timmar.
    Vardagar väljer an ju mat som sköter sig självt mer, även om det kan ta timmar det med.

Dock en nackdel att ge ungarna god mat och från grunden oftast.
    Då de blir bortskämda med hög kvalitet, å de äter knappt ibland.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Bara undrar?) skrev 2017-08-14 21:03:37 följande:
    Varför i fel tråd? Detta här med att ge mat till sina barn, är väl ett ganska "känsligt ämne?
    Du är i missbrukar delen, så ja, fel forumsdel.
    hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Själv) skrev 2017-08-14 21:16:09 följande:
    Skulle egenhändigt gjord havregrynsgröt vara nån hemlighet? Flört Får sonen varje dag. Glad Med äpple, päron eller banan. Bvc tjatar om järnet, men det går ju få i dom via andra livsmedel än köpegröt.

Korv äter vi bara prinskorv till jul så i nån annan form kommer han inte få det. Ketchup finns aldrig här hemma. Ingen av oss gillar det så det kommer han av det skälet aldrig få. Precis som vi inte kommer köpa mat ingen av oss gillar ö.h.t bara för att han ska få smaka! Man överlever utan stekt lever, palt och isterband. Tungan ute

Nä, utan riktigt härligt syrade isterband, det kommer man inte överleva utan Flört

Jag köper ofta ny mat som jag aldrig smakat på, och en del gånger är det äckligt som faan, andra gånger gott som faan.
    Men hade mitt barn vilja ha ketchup och jag inte äter detta själv, så hade jag köpt detta utan problem till barnet.
    Eller vad det nu må vara, sen är ju det massa socker i ketchup, men man äter det såpass sällan att det inte är nått problem.
    Den ena äter faktiskt knappt ketchup till nått, andra vill ta det till goda pastasåser man gjort, men då blir det nej.
    För pappa står inte i köket och man sen kan döda smaken med ketchup.

hur många meter var det?
  • klyban
    Carambolan skrev 2017-08-14 21:07:09 följande:
    Även om man köper färdigfiléad färsk fisk i fiskdisken måste man hålla på och mjöla, vispa upp ägg, krydda, panera, steka... Det är absolut inte jobbigt, men visst sjutton är det jobbigare än att ta fiskpinnar ur frysen och direkt ner i stekpannan. Mer tid, mer disk. Jag tycker (oftast) att det är värt det men ibland finns inte orken ens hos mig som har intresset.

Det kan vara gott och steka fisk, med bara salt, peppar och smör också.
    Men vill inte dubbelpanera någon fisk, så bara ströbröd med salt och peppar, är snabbt och enkelt och mer än väl gott nog.
    Vilket som är godast, ja, det är ju den färska fisken.

hur många meter var det?
  • klyban
    Monchichier skrev 2017-08-15 10:01:39 följande:
    Det är inte svårt att hitta personer som påstår att matlagning intresserar. Man behöver inte ens titta runt för att hitta det. Tittar man runt ser man folk som dessutom ser glada ut medan de gör mat. De personerna lever i extrem förnekelse.
    Mat är inte skoj, har aldrig varit och kommer aldrig bli. Ungarna kommer dessutom alltid att välja bort mat de inte är vana vid. Äter de vanligtvis mat "av hög kvalitet" kommer de inte tycka om mat "av låg kvalitet". Äter de oftast mat "av låg kvalitet" kommer de inte vilja ha mat "av hög kvalitet". Det ligger i barns natur att inte tycka om mat som är sällan förekommande i vardagen. Har ingenting med kvaliteten på maten att göra.

Nej!

Tänkte skriva mer, men verkar vara så att du tror det är bara dina intressen som är intressanta.
    Så nej räcker, finns liksom inget mer och säga.

hur många meter var det?
  • klyban
    LFF skrev 2017-08-15 10:31:46 följande:
    Måste ha väldigt konstiga barn då som får mat från grunden hemma och på förskolan men lika glatt äter snabbmat eller Ikeas köttbullar och annan "färdigmat". 

Okey, vi är i en situation där det är svart och vitt, undviker svart och vitt då det aldrig leder någonstans.

Finns ingen tvekan om vad de väljer om de får ett val.
    Har man inget val och är hungrig så äter man väl, eller?
    Hamburgare har alltid ungarna gillat, men får de välja egen burgare eller MC, så är valet väldigt enkelt för dom.
    Och det är inte MC de väljer.

hur många meter var det?
  • klyban
    Villospaden skrev 2017-08-15 11:23:21 följande:
    Precis. Och det gäller även det hemska halvfabrikatet "krossade tomater".

Det är samma här. Oftast gillar de maten, men ibland inte. Om maten är lagad från grunden hemma eller är hel- eller halvfabrikat spelar ingen roll.
    Men i och för sig. Vi gör egentligen väldigt lite mat från grunden här. Vi har varken höns, kor eller odlingar... Mal inte ens mjölet själva. Usch, så oansvarigt. Stackars våra barn som inte får bröd på färskmalet mjöl!! smile5.gif

Den är rätt rolig också, då många gånger är det ENDA valet för få goda tomater.
    Då vi har värdelösa tomater i Sverige, kanske nån månad per år så är dom okey.

Lagar också den mesta maten ifrån grunden, och vet alltid det kommer ordmärkare sen.
    Varför vet jag inte, men antagligen av någon slags oförklarlig avundsjuka på nått.

hur många meter var det?
  • klyban
    Physalis skrev 2017-08-15 13:31:31 följande:
    Jag tror tvärtom att det är en försvinnande liten mängd människor som saknar koll på vad de matar sina barn med. Jag tror också att folk har mer koll idag än när jag själv var liten då man fick sirapsbröd med nutella och ett glas oboy eller en tallrik med sockriga flingor i sötad yoghurt till mellanmål.

Sen att alla inte bakar sitt eget bröd, rullar sina egna köttbullar eller panerer fisken själv är en annan sak.

Bröd läste jag någonstans att man på de senaste 30 åren har sockret ökat rätt bra i samtliga bröd.
    Nutella har dom frågat efter här hemma säkert 100ggr, om ens det räcker.
    Men det behöver dom inte oroa sig över att det kommer köpas någon gång.
    Och de är inte så smarta, då de alltid kommer med den största burken och vill jag ska köpa Skrikandes
    Själv bakar jag och köper 50/50.

hur många meter var det?
  • klyban
    Monchichier skrev 2017-08-15 19:32:18 följande:
    Jo!
    Nä, inte om du ska ha en poäng för mer än dig själv.
    hur många meter var det?
  • klyban
    Monchichier skrev 2017-08-15 20:04:54 följande:
    Jo
    Okey, beskriv hur det är möjligt då.
    hur många meter var det?
  • klyban
    Monchichier skrev 2017-08-15 20:36:52 följande:
    Varför?
    Det är ditt påstående.
    Okey, papperskorgen då som väntat.
    hur många meter var det?
  • klyban
    Monchichier skrev 2017-08-15 20:49:03 följande:
    Ja? Du tänker att du vill gå väldigt off topic bara för att, varför?
    Ingen svar, då är det i papperskorgen nu.
    hur många meter var det?
  • klyban
    Ottosson skrev 2017-08-16 16:11:19 följande:
    När jag var liten brukade jag äta rostade mackor, som jag bredde sirap på :P Var innan socker klassades som rent gift.
    Så?, kommer dina barn få samma?  Tungan ute
    hur många meter var det?
  • klyban
    Ottosson skrev 2017-08-16 16:20:58 följande:
    Nja, nu kommer jag nog aldrig få barn. Men nej, antagligen inte, dock hade de nog kunnat få någon god marmelad på till fredagsfrukosten.

Hehe, ibland måste man få slarva lite Flört
    Och kom och tänka på kalaspuffar, nått som jag vi gör åt ett paket per år av.
    Och nu är det nog dax snart igen.

hur många meter var det?
Svar på tråden Vet ni vad ni födar era brn med?