Inlägg från: Anonym (Blomman) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Blomman)

Fertilitetsutredning om man är under 18 år?

Anonym (Bebislängtan) skrev 2017-08-13 17:07:43 följande:
    Japp jag äter folsyra. Har en plan men tänker inte gå ut med den här då alla kastar skit. Har fått svar på det jag ville få svar på iallafall, och det var tanken med hela tråden :)
    För att se när du har ägglossning så kan du lägga din saliv på en glasplatta och titta på den i ett mikroskop. Eller du kan köpa ett Donna mikroskop. Det finns några trådar om den här på FL. Urinstickor blir dyrt i längden.

Om du har långa cykler så kan du smörja handleder och upp till armvecket med progresteronkräm. Jag tror att det är från mensens första dag man ska smörja och sedan i 14 dagar.
  • Anonym (Blomman)
    Anonym (V) skrev 2017-08-13 23:54:29 följande:
    Vad är det man ska kolla efter i saliven? Hjälper progesteron mot korta cykler också?
    Anonym (Bebislängtan) skrev 2017-08-14 01:50:29 följande:
    Har köpt en basaltermometer som mäter den basala tempen :) har även kört med CB's stickor sviiiindyra men då får man ju iallafall resultat på en gång :D Har normallångt cykler tror jag, mellan 27-31 dagar och vad jag förstår så är det normalt. Har läst om krämen men den verkar mest vara för kvinnor med oregelbunden mens. Tack för tips :)

För mig har det varit enkelt att se i saliven när ägglossning börjar närma sig och även vilken dag som jag har ägglossning. Jag köpte en Donna, ett mikroskop litet som ett läppstift som också innehåller en lampa, för ca 300 kr. Tog en droppe saliv varje dag och la på mikroskopet. Droppen ska torka, sedan tittar man. När det är plättar och öar i saliven är man inte fertil. Men några dagar innan ägglossning så börjar det bli små streck som vid ägglossningsdagen är tydliga stjärnbildningar. Det ser ut som snöstjärnor. På ägglossningsdagen är det inga öar och plättar i saliven alls.

Det blir ju så otroligt mycket billigare och enklare att titta i mikroskopet än att hålla på med urinstickorna. TIPS!!!
Svar på tråden Fertilitetsutredning om man är under 18 år?