Första barnet BF våren 2018
Hej jag är 23 och min man blir snart 30 och vi väntar också vårt första barn. Jag är i vecka 12+1 och BF är 15 februari :)
Grattis till era plus :)
Hej jag är 23 och min man blir snart 30 och vi väntar också vårt första barn. Jag är i vecka 12+1 och BF är 15 februari :)
Grattis till era plus :)
Hej. Grattis till alla plus :)
Själv plussade jag helt oväntat 1/7. Jag skulle bara ta ett test för att "mensen skulle komma igång" då den var två dagar sen, istället kom det upp ett streck extra.
Jag är nu i vecka 10 och har bf 9/3. Är superglad, men har ett hemskt illamående och kräker väldigt mycket. Jag fick göra VUL i vecka 6+4 (pga kraftiga kräkningar) och såg då ett litet hjärta som slog, det hjälper rätt mycket att tänka på när man hänger över toastolen...
Någon annan som mår lika illa?
Första för mig också :) Följer flera trådar med bf i samma månad som jag men kul med en tråd för förstföderskor!
Jag blir 34, sambon är 33. Vi har KUB imorgon, jag är spänd och nervös och förväntansfull och orolig om vartannat. Bf 14/2, får se hur datumet flyttas efter UL imorgon. Om det går bra.
Är det någon som funderar på NIPT? Ska ringa runt imorgon och se var det går att få till här nere i Skåne. Vill ha den där man även tittar på könskromomavvikelset.
Där har ni Stockholmare det bättre förspänt, men det känns ju orimligt att behöva åka till Sthlm bara för att ta ett blodprov?!
En fråga när det kommer till första barnet. Hur mycket budgeterar ni att lägga på barnprylar innan barnets ankomst? Jag har googlat lite och inser att barnprylar kostar en del. Hur mycket lägger ni undan varje månad?
Jag var hos barnmorskan idag, hon var supertrevlig och gav mig två råd; googla inte och undvik familjeliv. ;)