• Anonym (cross på fritiden)

tips på skog där man lagligt får köra cross runt malmö området

som rubriken lyder menar då ingen bana utan någonstans man kan åka i en skog på lagligt vis :)

• Svar på tråden tips på skog där man lagligt får köra cross runt malmö området
  • Anonym (ssd)

Antingen är det bana, eller olagligt.

• viseversa

Man får väl inte köra kross lagligt i skog om det inte är bana. Med rätta tycker jag.

• Anonym (cross på fritiden)
    viseversa skrev 2017-08-04 14:12:52 följande:

Man får väl inte köra kross lagligt i skog om det inte är bana. Med rätta tycker jag.

tycker jag med men jag menar lagligt och att ägaren tillåter det tänkte om det finns nån grupp att gå med i som kör där lagligt
  • viseversa
    Anonym (cross på fritiden) skrev 2017-08-04 14:17:28 följande:
    tycker jag med men jag menar lagligt och att ägaren tillåter det tänkte om det finns nån grupp att gå med i som kör där lagligt
    Tror inte det handlar om bad skogsägaren godkänner eftersom skogen även är hem för diverse djur. Samt att viss skog faktiskt är skyddad. Kross förstör ju marken en hel del.
  • hon mot strömmen

Det är inte lagligt att köra cross i skogen fast markägaren har gett sitt tillstånd. Det måste vara en bana som tillhör en svemoansluten klubb samt att den är besiktad och godkänd. Sedan måste du vara medlem i en svemoansluten klubb och ha löst licens för att kunna köra överhuvudtaget på en bana.

Så nej all körning i skogen är olaglig förutom ovanstående kritierier.

Svar på tråden tips på skog där man lagligt får köra cross runt malmö området