• Njcm

Vi som vill plussa I augusti 2017

Åh grattis till alla som plussat och lycka till för er som har äl snart :D!

Jag hoppar gärna in här ;) jag ammar fortfarande men önskar att bli gravid igen. Drog ner rejält på amningen nu när sonen äter mer mat. Jag var stensätter på att jag hade äl förra helgen.. ont i magen som bara den och gick över till mensvärk som varade i 5 dagar!! men efter de kom de "riktiga" flytningarna ;) har haft äl sekret nu i 3 dagar som "värst" igår men ingen idag. Minns aldrig jag haft de där äl sekreten som alla talar om som är som äggvita och man kan dra ut dom ;) 

Såå... nu hoppas jag att jag har äl nu eller vilken dag som helst om de nu inte skett ;) så den långa väntan börjar. Inte haft min första mens ännu så ingen bim att utgå ifrån :) testat + äl+8 med mitt första barn. Så nu återstår de att se :D 

• Njcm
    OxalisAcetosella skrev 2017-08-06 18:33:22 följande:

Hej allihopa,

Jag är en 26årig tjej som har en son på 16 månader. Ammar honom fortfarande en hel del vilket har gjort att jag inte haft någon mens/ägglossning, tills i torsdags ! Känt molande värk i ryggen och magen och upplevt att flytningarna ändrats. Så testade och fick nästan lika starkt teststräck som kontrollsträck. Hade självklart slut på Clearblue Digitala ÄL tester.. Men så testade jag i fredags med CBs lila digitala ÄL test och fick fast glad gubbe. Så nu har vi sexat flera dagar och hoppas på att vi ska lyckas baka ett litet syskon.

Så nu är det den långa väntan på att kunna testa sig..

Så himla kul att kunna följa flera i samma situation.

Kram !

Åh håller tummarna för er låter lovande !! Jag blev gravid på min första äl efter graviditeten senast :) låter som vi är i samma sits:D läs 3-4 kommentarer upp :)
  • Njcm
    trueblood93 skrev 2017-08-18 06:46:10 följande:

Min fredagmorgon börjar bra! Jag är gravid!!!!! :D

ÅH grattis !! Och även till er andra som plussat !!
  • Njcm

Vad tror ni ? Äl på g snart är detta en liten stegring ? Började på tok för tidigt redan dag 5 eller 6 då hag har 14 st stickor ;) dag 12 idag ???? Ingen aning om bim då hag hade första mensen sedan fl nyss :)

• Njcm
    säkerhet08 skrev 2017-08-23 11:46:07 följande:

Hänger på här med ???? Mensen 7 dagar sen, fick precis hem mina graviditetstest, så blir att testa ikväll om jag lyckas hålla mig från att gå på toa annars imorgon bitti ???? Hoppas så på ett plus nu! Känns som om det faktiskt är vår tur nu...

Hur har de gått ? :D
  • Njcm
    Carroek92 skrev 2017-08-28 04:58:48 följande:

Tog ett test nu på morgonen, ser ni vad jag ser?

ÅH grattis ! Vart i cykeln befinner du dig ?
  • Njcm
    säkerhet08 skrev 2017-08-28 10:53:29 följande:

Man ska vänta 5 min på att avläsa resultatet. Jag kissade, hann inte ens lägga ifrån mig Stickan innan 2 exakt lika stora och starka streck visade sig!! Tog därför ett digitalt, för att försäkra mig om att jag inte bara såg i syne. Fick upp "Gravid" direkt, sen tänkte den en stund innan den visade 3+ <333333 Så här blir det ett aprilbarn om allt går vägen! Är dock lite förvirrad då bm sa att jag är i vecka 5 i telefon, appen säger vecka 7... Men spela roll, det är någon därinne iaf!!! :D Nu ska jag försöka hålla detta hemligt i typ 5 veckor till....

Åh vad glad jag blir ! Massor med grattis! Vilken känsla... njut nu och ingen oro ! Kram
  • Njcm
    Carroek92 skrev 2017-08-28 14:48:52 följande:

Tack! Jag är inte helt hundra, då jag inte kollade helt när äl var denna månad. Men enligt digitala så är jag i v. 3-4. Så misstänker att jag hade äl runt 1-4augusti då jag kollade månaden innan och den brukar vara regelbunden. För ungefär en vecka senare började det mola och jag hade en väldig träningsvärk i magen utan att ha tränat. Så jag plussade i så fall på ungefär bim+8.

Åh underbart ! Hade du testat negativt innan de ? Hade aldrig kunnat hålla mig så länge :D
  • Njcm
    Carroek92 skrev 2017-08-30 20:33:32 följande:

Ja jag hade testat ganska mycket innan och alla var negativa. Så då tänkte jag att jag kanske bara var skengravid. Så i söndags kväll gjorde jag ett ägglossningstest som var positivt, så då trodde jag att ägglossningen var riktigt sen. Tog ett nytt på måndag morgon och det blev likaså positivt, då chansade jag bara och tog ett graviditetstest på samma urin och fick ett pluss. Riktigt chockad blev jag då jag ställt in mig på att jag inte var gravid, men så kul! Väldigt efterlängtat.

När har du bim?:)

Åh va kul ! Jag har ingen aning då jag fick flesta mens efter jag ammat nu i augusti. Så bara vänta och se :) fick dock väldigt starka streck på äl test idag och igår nästan positiva. Och är på dag 25..
Svar på tråden Vi som vill plussa I augusti 2017