Moorii skrev 2017-08-08 09:39:22 följande:
Behöver hjälp!
Jag har precis fått reda på att jag är gravid och är fortfarande lite i chock. Idag är vi bjudna på middag på en restaurang med en stor del av min mans släkt.. Alla dom vet att jag gärna dricker vin eller öl till maten, så det kommer aldrig funka att säga att jag tar det lugnt eller liknande, dom skulle fatta direkt. Så vad göra? Nu lutar det åt att stanna hemma, även om det är tråkigt, men jag vill verkligen inte berätta ännu. Har även mailat restaurangen och frågat om dom kan hjälpa mig, men inte fått svar. Några tips?
Ring restaurangen ist för att maila. Dom kan helt klart hjälpa dig på något vis.
Du kan ju alltid "gå på toa" när ni beställt och smita förbi och ändra din dryckesbeställning till alkoholfritt vin eller öl. Ingen kommer se skillnad på en alkoholfritt eller inte om det serveras i glas.
Annars är köra bil en bra metod. Den kör jag alltid på. Man kan ju ha "gjort ett ärende" och inte hunnit hem med bilen innan så därför är den parkerad utanför även om man har gångavstånd hem.
Om du är "hölsomedveten" och dom vet om det så kan man alltid säga att man går på diet eller något liknande. Men då är det vatten som gäller kanske.
Peka i listan när ni beställer. Be servitören innan att inte upprepa vad du pekar på.