Inlägg från: KarinIngrid |Visa alla inlägg
  • KarinIngrid

Gravid med syskon, BF mars 2018

Jag hoppar in här!
    Gravid i v 16(imorgon)
    Bf 2:a mars
    Har en 2,5-årig son!

• KarinIngrid

Hej!

Julians lillasyster Ingrid har tittat ut på bf-4

Hon föddes 27:e februari!

51 Cm lång

3730 gram

Förlossningen var långdragen och jobbig. Det tog 33 Tim totalt från att vi blev inskrivna till att hon är född.

Men allt gick bra. Vaginalt. 2 ytliga stygn fick jag bara så det är jag glad för.

Nu är vi hemma och försöker anpassa oss till att vara 4 stycken i familjen!

Storebror är nyfiken och mycket försiktig och snäll mot bebisen. Hämtar alla sina leksaker o ska ge henne när hon är ledsen. Fick förklara att hon nog mycket hellre lånar hans nalle än att få en stor leksaksbil i plåt upp i ansiktet. Men det är hans absoluta favoritleksak så jag blev väldigt rörd över gesten. Inga barn får nånsin låna den när de hälsar på!!

Han klappar henne på huvudet och gillar att pilla på hennes små tår och fingrar!

Men han är också väldigt svartsjuk och kräver min uppmärksamhet hela tiden vilket blir påfrestande nu när jag kämpar med sömnbrist och amning och återhämtning efter tuff förlossning. Men det rullar på.

Vi har sänkt alla ambitioner hemma och lever på hämtmat och vardagsrummet är upponervänt av bebisgrejer och jag avböjer alla besök utom mormor som kommer och leker med storebror som avlastning.

Hoppas allt går bra för er som fortfarande väntar!

Svar på tråden Gravid med syskon, BF mars 2018