• Längtar17

Fler?

Låter bra att testa något annorlunda. Du kanske kan ringa till den andra kliniken och berätta om er situation för att höra om dom skulle ha en plan för att göra på något annat sätt?

• Längtar17

Ijo: grattis! Håller tummarna!

Kiim: går på stork. Tycker dock att dom har blivit sämre (gjorde min första insemination april 2016 och då var dom bättre). Spelar nu väldigt stor roll vem en får prata med/träffa. Har förstått på familjeliv att Vitanova i Danmark är bra.

Karin: hur gick ditt vul idag?

• Längtar17

Aha, jobbigt när läkemedlet som ska hjälpa ställer till det!

Då hoppas vi på måndag! Hur tjock ska slemhinnan vara?

Jag var på vul igår. En follikel var 12mm så blir Ovitrelle på måndag. Trodde dom behövde ett vul till så är väldigt glad att slippa. Trodde också att Ovitrellen skulle bli på tisdag och då ska jag på konferens med övernattning så är lättad över måndag ur ett logistiskt perspektiv.

Är lite rädd att blastocysten inte ska klara upptining (har bara en). Vet ni hur ofta det händer? Är ju inte nåt som går att påverka men vore så retsamt.

• Längtar17

Ja, verkligen olika! Tänker att dom har koll på varför dom gör sin bedömning.

Kan det vara så att Lezetrolen hämmar ägglossningen så att det är lättare att styra när det väl är dags? Ska du ta Ovitrelle? Vad jag förstår på min läkare vill en styra så att ägglossningssprutan tas innan egen ägglossning men när äggen börjar bli mogna.

Jag ska ta Ovitrelle måndag kväll och insättning måndagen efter, dvs 11 sept. Kul om vi får samma dag!

Förstår stressen!

• Längtar17

Får hålla tummarna för att du får köra på måndag också!

Nej, har inte hört nåt om Lutinus så tror inte jag ska ta det. Hoppas på att slippa för jag tycker inte om dom (om dom ökar chanserna är det klart jag vill ha men annars inte). Ska du?

• Längtar17
    Karins08 skrev 2017-09-04 10:56:12 följande:

Ok, nytt VUL idag. Min största blåsa var 14 mm just nu och allt under 15 mm är icke ok enligt min klinik.. (igen så olika det kan vara! )

Fick tid till på torsdag igen men har de ej växt så avbryter vi denna omgång

Vad tråkigt! Konstigt att den slutat växa?

Har idag sagt till min chef (hon vet min process) och mina medarbetare att jag kommer vara sjukskriven nästa vecka. Känner att jag behöver hämta energi. Är helt slut psykiskt. Lite konstigt att förvarna om att vara sjuk men känns skönt att min chef förstår och hon är tacksam över att vi kan planera.
  • Längtar17
    ijo skrev 2017-09-04 20:03:57 följande:

Är det ovitrelle för dig ikväll Längtar? :)

Ja, På väg hem för att ta Ovitrelle nu.

Känns skönt att ha allt fixat och bara kunna slappna av från allt praktiskt ett tag nu.

Förstår dig verkligen Karin hur jobbigt det är med alla besök och osäker planering.
  • Längtar17
    ijo skrev 2017-09-04 20:59:21 följande:

Spännande! Och sen återföring om en vecka? Skönt att vara ledig och bara vara några dagar. Den här resan är så tuff psykiskt så det behövs tid för att samla krafter.

Återföring på måndag. Känns som en evighet.

Har förstått att det är många som blir förkylda/känner sig förkylda precis i början av graviditeten. Tänker att det är lugnt! Försök undvika andra värktabletter än alvedon bara.
  • Längtar17
    Karins08 skrev 2017-09-04 10:56:12 följande:

Ok, nytt VUL idag. Min största blåsa var 14 mm just nu och allt under 15 mm är icke ok enligt min klinik.. (igen så olika det kan vara! )

Fick tid till på torsdag igen men har de ej växt så avbryter vi denna omgång

Lycka till idag Karin!
  • Längtar17
    Kiim0 skrev 2017-08-31 21:43:05 följande:

Ja jag tänkte ringa dem imorgon och höra vad dem har att säga. Vill inte betala 60.000 kr i onödan om det ändå inte kommer att funka.

Hur mår du nu Kiim?
Svar på tråden Fler?