• Längtar17

Fler?

ijo skrev 2017-08-27 21:05:08 följande:

Vad härligt att du slipper vänta! Skulle du göra ostimulerad fet?

Ja, ostimulerad FET. Brukar en få Lutinus ändå? Ska på vul på fredag men tror det är för tidigt att sätta datum då.
  • Längtar17

Jag är på cykeldag 6 bara. Har ägglossning på dag 13-17 vanligtvis så tror fredag (dag 10) är lite tidigt att avgöra när det är dags. Vi får se. Hoppas att min läkare också tycker det är bättre utan Lutinus, vore skönt att slippa!

Kiim: Håller tummarna imorgon!

• Längtar17
    Karins08 skrev 2017-08-29 09:41:55 följande:

Härligt!

Då blir vi kanske ruvare samtidigt?

Jag var på VUL igår men äggen hade inte växt tillräckligt så nytt VUL imorgon. Hade nog inte ens tänkt tanken på att det kan strula med FET också

Vore kul om vi blev ruvare samtidigt! Tror dock inte att jag kommer få köra ägglossningsspruta än på en vecka.

Nej, och i stegen en inte tänker att det kan krångla är en ju inte beredd på dåliga nyheter på samma sätt. Hoppas du kan hitta ny energi och att blåsorna växer till sig ordentligt till imorgon så att du får komma igång! Hur stor var den nu?

Jag har bestämt mig för att nästan förvänta mig att det krånglar på fredag eftersom det gjorde det förra veckan.
  • Längtar17

Kiim: håller tummarna för bra besked imorgon!

Karin: Håller verkligen med! Det är väldigt slitsamt.

Har du också en 5-dagars så att du vet en vecka innan? Har du berättat för din chef så att hen kan hjälpa till?

Jobbar som chef i butik och för varje besök måste jag byta pass i en bransch utan personal. Funderar lite på att bli sjukskriven från det att jag tar ägglossningssprutan. Är på gränsen av vad jag orkar med just nu.

• Längtar17

Karin: segt med ett till vul, men tänk på att i det hela är det ju bara dagar och det kommer ju en ägglossning till slut! Men oj, vad det kan vara jobbigt att vänta!

Ijo: alla känner ju inte nåt så tidigt. Håller tummarna!

• Längtar17
    Kiim0 skrev 2017-08-29 10:58:52 följande:

Är jätte glad för din skull, hoppas att allting går bra denna gången.

Tack så mycket, det blev 12 ägg denna gången också så nu är det bara att vänta till imorgon och se vad dem har att säga.

Kiim: har du hört nåt idag?
  • Längtar17
    Karins08 skrev 2017-08-30 13:37:13 följande:

Fast tydligen kan inte denna fas dra ut för länge heller. De ville inte chansa med FET ifall slemhinnan inte är tillräckligt fin.

Så detta känns mer som något som gick fel än att det kan gå

Ajdå! Visste inte att det kan bli så också! Så många om och men och detta ständiga väntande. Vilken cykeldag är du på nu?
  • Längtar17

Åh nej! Tänker på dig! <3

Kom ihåg att det är helt ok att känna sig ledsen och få bearbeta.

Kan rekommendera Klara Zimmergrens sommarprat från 2012. Inte idag eller imorgon men om du känner för det senare.

• Längtar17

Ja, det var ju inte alls hjälpsamt! Var går ni? Kan ni be om ett extrasamtal för att ställa frågor om vad det beror på och vad dom bedömer?

Känner verkligen med dig!

• Längtar17

Alla är ju olika men har lärt mig om mig själv i den här processen att det är viktigt att få stanna upp och vara ledsen innan nästa steg när det inte gick som tänkt.

Är ju så lätt att börja fundera på "vad kan jag göra nu?" innan en har smält den nya informationen och situationen.

Svar på tråden Fler?