• Längtar17

Fler?

Karin: ja, allt verkar vara väldigt olika. På ett sätt kanske det är bra att låta kroppen återhämta sig men vill gärna komma igång.

Kiim: fick lite rosa med Lutinus idag. Och ont i magen nu på morgonen (har endometerios).

Kiim: så hade jag. Mer och mer under stimuleringen. Har fått för mig att det är för att många folliklar växer. Bra att du ska på vul och kolla.

• Längtar17
    ijo skrev 2017-08-21 11:52:35 följande:

Hade sagt till mig själv att vänta till dag 9 med att testa men kunde inte hålla mig och testade nu på dag 5 - jättetidigt alltså! Tycker mig se ett plus men vet inte om jag inbillar mig/spökstreck? Är så rädd sen mitt tidiga MF förra gången. Dumt att testa så tidigt, nu har jag ju ännu mer tid att noja!

Grattis, ser ju positivt ut! Då vet du att det fäst :)
  • Längtar17

Kiim: vad bra! 11 st är ju ett bra antal och så höjer ni dosen så att dom växer. Vilken "sprutdag" är du på?

Ska på vul imorgon för att se att allt ser ok ut inför fet. Hade lite missat så hoppas på att en kollega kan täcka upp på jobbet.

Det står att jag ska göra vul 2 på cd 12. Dels är det en söndag och dels har jag haft ägglossning spontant på cd 12. Vilken cykeldag har ni gjort vul inför fet?

• Längtar17
    Kiim0 skrev 2017-08-23 15:08:06 följande:

Ja men frågan är hur mycket hinner dem växa på två dagar. Jag är på sprutdag 8.

Lycka till imorgon.

Hur stora var dom nu?
  • Längtar17

Tror att dom tänker att när dom har växt 3-4 mm till är det lättare att bedöma vilken dag det ska bli ägglossningsspruta. Dom behöver ju inte vara 18-20 mm vid sista vul utan bara att dom kan bedöma när det är dags att ta ägglossningssprutan.

Insättningen är 2,3 eller 5 dagar efter. Om en får många och av bra kvalitet vill dom odla längre för att se vilka som klarar sig. Är det få för en tillbaka tidigt (dag 2 eller 3) eftersom de klarar sig bäst i livmodern.

• Längtar17
    Kiim0 skrev 2017-08-23 19:48:07 följande:

Jag hoppas på bättre resultat denna gången. Jag frågade henne om hon visste varför inga ägg blev befruktade sist och hon gissade på att det var för att min sambos spermier inte klarade av att ta sig igenom skalet och därav får vi göra icsi denna gången.

Börjar jobba nästa onsdag så jag hoppas att insättning blir på en av mina lediga dagar. Dem kommer tro att jag är galen om jag ber om ledighet efter en månads semester.

Har fått reda på när du kan börja med nästa behandling?

Förstår att du helst vill att det ska bli när du är ledig men du kanske helt enkelt ska vara sjuk om det inte blir innan?

Ska på första vul nu (cd2) så får behandlingsplan efter det. Känns som ett heltidsarbete att styra runt med tider när en gör vul på en mottagning och själva behandlingen utomlands.
  • Längtar17

Fan! Hade två folliklar sen förra cykeln (17 och 14 mm) så måste vänta till nästa cykel :( Känns som en livstid.

• Längtar17

Han sa att det kan hända när en stimulerar att de fortsätter att växa. Nu sa danska kliniken att jag ska ta östradiolprov för att se om dom är aktiva. Är dom inte det kan en köra ändå tror jag.

Så har jagat hela dagen efter någon som kan skicka remiss för att ta det provet.

• Längtar17

Jag går i Danmark och orkar inte riktigt åka ner en extradag (plus att det ju kostar mycket att åka). Min svenska gynekolog gör inte sånt.

Är lite irriterad över att vara tvungen att åka till Danmark. Känns så mycket enklare att ha en klinik att ha kontakt med och slippa alla resor och fixande av tider. Är ju lagligt i Sverige med ivf för ensamstående men sjukt långa köer.

Dom vill nog se så att dom som finns inte utsöndrar östradiol. Gör dom det måste jag vänta, gör dom inte det kan dom säkert se när det är dags för ägglossning.

Hur går det för er andra?

• Längtar17

Håller tummarna! 15 är ju bra och visst skulle dom hjälpa befruktningen?

Fick svar idag och kan göra ett fet den här cykeln :)

Svar på tråden Fler?