• Karins08

Fler?

ijo skrev 2017-09-04 20:02:36 följande:

Vilken otur att den inte vill växa till sig :/ Tänk att det är så små detaljer som kan avgöra. Men hoppas den ökar minst 1mm till torsdag då :)

Ja det är verkligen 1 mm det hänger på, så aningens frustrerande är det ju Frågade om man inte kunde köra om man hade mindre och hon tyckte det var det tokigaste hon hört

Hur mår du då?
  • Karins08
    Längtar17 skrev 2017-09-07 07:47:08 följande:

Lycka till idag Karin!

Tack men min största blåsa är 14 mm (dvs inte mycket tillväxt) så fick inte grönt ljus på att ta ovitrelle. Så nya tag nästa månad

Hoppas det går bättre för dig! Känner mig avis på tempot i ditt fall, det känns som att tiden bara står still i mitt fall
  • Karins08
    Längtar17 skrev 2017-09-16 16:12:59 följande:

Bruna flytningar (lite lite) igår kväll och idag. Pyttelite rosa flytning nu. Negativt test imorse. Fan också!

Är bara på RD 5 med blastocyst så hade inte räknat med risk för blod än...

Oj Fast jag hoppas ju att du har fel!

När hade du testdag?
  • Karins08

Och jag har inte så mycket att meddela.. får bara vänta

Är 3 dagar sen med mensen denna månad och det förstör typiskt nog jättemycket då jag ska ut och resa på fredag Så får väl vänta ytterligare en månad!

• Karins08
    Längtar17 skrev 2017-09-18 19:07:55 följande:

Tyvärr hade jag rätt. Fick mensen idag :( Skrev kliniken efter flytningarna igår och fick till svar att det kan bli så av Lutinus. Bara det att ingen har sagt att jag ska ta Lutinus. Dom är väldigt snurriga.

Har tyvärr inte fler i frysen (fick bara 1) så blir ivf igen. Långa så startar sprutor om 3 veckor.

Ajdå, men hur länge är du borta? Vad du får vänta hela tiden!

Åh vad ledsen jag blir för din skull Detta eviga kämpande.. men långa nu alltså, hur kommer det sig?

Och ja, jag får vänta hela tiden hehe. Borde ha haft min mens 4 dagar sedan men den lyser med sin frånvaro. Ska åka till London en vecka så det är ju just det som är kruxet, min mens strular och då missar jag datum
  • Karins08
    Längtar17 skrev 2017-09-19 22:21:08 följande:

Tack! Gick och köpte en ny lägenhet i förra veckan så tiden går väldigt fort med fix kring sälj, flytt och renovering.

Mitt första ivf-försök blev helt misslyckat eftersom 2 blåsor växte före de andra. Därför gjorde vi långa på andra försöket och tänkte göra det nästa också. Skulle annars ha varit på vul idag och börjat stimulera. Känner inte att jag orkar dra igång så direkt och vågar inte chansa på korta.

Vad tråkigt! Gissar att Lezetrolen då kan påverka cykeln?

Grattis till den nya lägenheten!

Och låter kanske smart med en liten paus, så att du hinner med. Det tär ju på kroppen.

Letrozolen ska inte påverka, var tvungen att fråga. Vet inte vad det är det är som att min mens bara hackar upp sig.. är skitless
  • Karins08
    ijo skrev 2017-09-19 22:36:28 följande:

Vad jobbigt med all väntan! Men skönt att resa bort lite :) Visst var det fet du skulle göra?

Ja det är mycket väntan.. att bli gravid känns som första steget Men sen väntar man på VUL och allt annat efteråt.. och du har ju inte långt kvar nu! Känner du av något annat?

Ska göra FET så fort jag får chansen men det gick inte vägen denna cykel, mina egna ägg trilskades och stannade i växten. Tänkte FET skulle vara lätt men icke..
  • Karins08
    Längtar17 skrev 2017-09-20 22:33:58 följande:

Förstår att du är skitless! Det är dags för flyt nu, att det går som vi vill!

Tack, jag är helt omtumlad för känner inte riktigt att någon del av mitt liv är så som jag vill ha det just nu. Och vet inte hur jag ska göra för att ändra på det.

Jag kan bara hålla med hoppas på tur nästa gång helt enkelt för just nu känns det precis som du säger, livet är inte riktigt som man vill.

Mitt jobb har också blivit extremt struligt så funderar på att byta. Men IVF känns som en tidskrävande faktor som också ställer till det lite med jobb.. inte bara att byta som förut.
  • Karins08
    Längtar17 skrev 2017-09-21 14:05:28 följande:

Förstår dig precis, det kräver energi att byta. Har du varit sjukskriven något i processen eller har du orkat utan?

I förra veckan funderade jag på att bara säga upp mig, men sen köpte jag lägenheten och nu känns det som att jag inte vågar.

Har ej varit sjukskriven men det är extremt tärande. Gick du via vårdcentralen eller hur gjorde du?

Och ja, man önskar man var ekonomiskt oberoende så man slapp tråkiga saker som jobb

Flyttar du inom samma område och flyttar du till större?
  • Karins08
    ijo skrev 2017-09-21 22:14:13 följande:

1 vecka kvar till VUL, hoppas det går snabbt ;) Jag har fortfarande ömma bröst och mår illa till och från, är även jättetrött. Sen igår har jag haft jätteont i nedre delen av ryggen. När man börja läsa är det många som nämner mf/ma så om man kunde vara mer orolig än vad jag redan var så är jag det nu.

Ska ni testa igen i nästa cykel istället? Hoppas att kroppen vill samarbeta bättre då :)

Ja, alltid är det något som skrämmer upp en graviditet är ju så långt ifrån en självklarhet! Men jag håller tummarna!

Och ja, troligtvis nytt försök nästa cykel. Men min mens är så jädra bråkig. Haft så himla regelbunden mens fram tills detta år och nu trilskas den och min cykellängd är lång
  • Karins08
    ijo skrev 2017-09-28 14:10:59 följande:

Idag fick vi se en liten krabat med tickande hjärta som rörde på sig <3 Så overkligt och något jag aldrig trodde jag skulle få vara med om. Är ju några kritiska veckor kvar innan missfallsrisken sjunker men hoppas så att den vill stanna!! :)

Grattis! :) Vad roligt!
  • Karins08
    Längtar17 skrev 2017-09-21 23:14:17 följande:

Har bara varit hemma en vecka och det får en vara utan läkarintyg. Sen strödagar för att åka till Danmark. Tror att en går via vårdcentralen om det ska vara längre.

Bor i en tvåa utan hiss, tvättmaskin och diskmaskin. Har hela tiden tänkt att jag ska flytta till större och enklare när jag är gravid men nu kände jag att det behövde ske en förändring. Är livrädd att inte lyckas och sitta där i min trea ensam.

Ekonomiskt oberoende hade varit skönt!

Har idag varit på FertilitetPlus och fått remiss för att ta prover för att se om immunförsvaret är för starkt. Känner mig dock kluven till vad jag ska göra om det är det. Finns väldigt lite studier på den behandling som dom ger och är inget som min klinik i Danmark tror på. Har ni funderat på sånt?

Åh, har du fått svar?

Självklart har jag funderat i de banorna jag med. Men är lite osäker på hur gå vidare.

Har haft det supertungt på jobbet med en ny strulig chef också så känner mig helt matt och låg just nu

Fick ingen mens på 45 dagar (också jättekul i denna situation) och så har det verkligen aldrig varit innan.

Och nu ska jag på VUL för att kolla ifall jag har en cysta som blockar så ja, är väl lite deppig just nu.

Hur känns allt själv?
  • Karins08
    Längtar17 skrev 2017-10-04 20:42:19 följande:

Låter tungt! När är ditt vul?

Gå vidare med sjukskrivning menar du? Är nog mest bara att säga att du är sjuk och hemma en vecka. Om du känner att du behöver längre så gå till vårdcentralen och förklara din situation. Har förstått att en ska vara försiktig om en funderar på att adoptera, varför vet jag inte.

Nej, tog proverna för 2 veckor sen. Skrev i måndags och frågade efter provsvaren och hon skulle skicka dom men har fortfarande inte fått nåt.

Jag känner som att jag inte har koll på någon del av mitt liv. Vore skönt om något löste sig...

Mitt VUL var precis efter att jag skrev då, nu gjorde de en sån där grej där de sprutar in vatten. Det kan påverka en graviditet så denna månad blev typ också rökt

Gaaah!

Men försöker tänka på annat, tvättmaskinen gick sönder där hemma och ställde till lite kaos så har ju annat att ta tag i

Hur mår du? Du började nedregleringen i fredags va?
Svar på tråden Fler?