• Längtar17

Fler?

Kiim0:

Skönt med semester och säkert jättebra att få en paus i ivf-tänkandet!

Jag gjorde ägguttag i lördags. Fick ut 6 ägg varav 2 av bra kvalitet (igår iaf...).

Hur går det för er andra?

• Längtar17

Ijo: Tack! Har varit på insättning idag. Var inte riktigt beredd på hur fort det skulle gå så känner mig omtumlad. Fick inte fram dom frågor jag hade så vet inte ens om ägget såg bra ut idag också. Har mejlat nu och frågat.

Upplevde ni också att ET gick väldigt fort?

• Längtar17

Har inte riktigt förstått FET. Man tar alltså ägglossningstest och sen gör dom en vanlig återföring så många dagar efter som embryot var när det frystes ner? Inte en massa hormoner och sånt?

Dom pratade om att det skulle ta 10 dagar innan jag får besked om det blev något till frysen. Var det så för er också?

• Längtar17

Det är det jag inte vet. Går på klinik i Danmark och vanligtvis brukar dom alltid sitta ner och prata och skapa en lugn miljö men idag gick allt så fort att jag tror att jag blev språkförvirrad. Jag trodde att man väntar tills de är blastocyster (5 dagar?) innan man fryser dom. Och då borde man väl veta? Har skrivit ett mejl till dom och frågat. Dom brukar vara bra på att svara.

• Längtar17

Tack för beskrivning! Håller tummarna för glad gubbe på rätt dag!

Gissar att hon menade 10 dagar efter äggplock. Mer rimligt :)

• Längtar17

Spännande!

Ruvardag 4 idag (3-dagars embryo). Känner absolut ingenting men antar att en inte gör det.

• Längtar17

Kiim0: förstår känslan och det finns ju inga garantier men om man inte kör ändå är ju chansen mindre.

Ijo: har testdag 22/8. Vet inte om jag ska testa innan. Just nu går det bra att vänta. Risken finns ju att det blir falskt positivt. Tog sista Ovitrelle igår. Hur känns det inför onsdag?

Jag har en känsla av att det inte lyckades men jag vet inte varför. Har lekt och myst med mina brorsbarn (7 och 4,5 år) och hoppas att det ger kroppen en hormonskjuts.

• Längtar17

Ok! Lycka till båda två idag! Håller tummarna!

Jag känner ingenting. Fortfarande svullen efter äggplock. Går ändå hyfsat bra att vänta just nu. Får se till helgen ;)

• Längtar17

Kiim0: ringde dom sen? Håller tummarna för att du fick starta! Har testdag nästa tisdag så lång tid kvar. Vågar inte hoppas och nu kom mensvärken så gissar att den kommer imorgon eller fredag.

Ijo: skönt att höra!

Svar på tråden Fler?