• ijo

Fler?

Kiim0 skrev 2017-08-31 10:09:03 följande:

Jag skrev till dem att jag vill testa en tredje gång, även om dem anser att det inte är lönt. Det är som du säger, om allting ser bra ut så borde de ju funka. Jag vägrar ge upp.

Blir så ledsen att läsa att ni inte fick något befruktat! Hoppas så att utfallet blir annorlunda om ni kör en tredje sväng! Tredje gången gillt <3
  • ijo

Testdag idag. Visade gravid 3+ :) Hoppas så att liten vill stanna denna gång <3 Vågar knappt gå på toa, så rädd att se blod. VUL inbokat 28 sep :)

• ijo
    Karins08 skrev 2017-09-04 10:56:12 följande:

Ok, nytt VUL idag. Min största blåsa var 14 mm just nu och allt under 15 mm är icke ok enligt min klinik.. (igen så olika det kan vara! )

Fick tid till på torsdag igen men har de ej växt så avbryter vi denna omgång

Vilken otur att den inte vill växa till sig :/ Tänk att det är så små detaljer som kan avgöra. Men hoppas den ökar minst 1mm till torsdag då :)
  • ijo
    Längtar17 skrev 2017-09-04 20:51:37 följande:

Ja, På väg hem för att ta Ovitrelle nu.

Känns skönt att ha allt fixat och bara kunna slappna av från allt praktiskt ett tag nu.

Förstår dig verkligen Karin hur jobbigt det är med alla besök och osäker planering.

Spännande! Och sen återföring om en vecka? Skönt att vara ledig och bara vara några dagar. Den här resan är så tuff psykiskt så det behövs tid för att samla krafter.
  • ijo
    Karins08 skrev 2017-09-04 20:51:54 följande:

Ja det är verkligen 1 mm det hänger på, så aningens frustrerande är det ju Frågade om man inte kunde köra om man hade mindre och hon tyckte det var det tokigaste hon hört

Hur mår du då?

Ja så liten marginal liksom! Undrar varför man inte kan köra ändå? När du ändå ska ta ägglossningssprutan?

Jag har legat sjuk nu några dagar så har noll energi. Snorig, ont i halsen, nyser hela tiden. Hoppas det vill ge med sig. Känns inte positivt att bli sjuk såhär tidigt, hoppas det inte gör någon skada.
  • ijo
    Längtar17 skrev 2017-09-11 13:33:50 följande:

Tack, det har gått bra. När har ni fått TD efter FET? Ska vänta ända till 28 september med 5 dagars. Dvs en vecka efter bim.

Vad härligt att höra! Jag fick också rätt sent. 22 dagar efter ÄL tror jag det var. Hade FET 16/8 och TD 1/9.
  • ijo
    Längtar17 skrev 2017-09-11 14:01:26 följande:

Ijo: Hur går det för dig?

Får se, gissar att mensen avslöjar innan dess (beräknad till nästa vecka).

Inget blod än så länge i alla fall, så jag hoppas att vi fortfarande är på banan. Ömma bröst och illamående! Har ju första VUL 28/9 så nu längtar jag till dess. Vågar fortfarande inte riktigt känna full glädje, håller det liksom på avstånd. Kan fortfarande inte föreställa mig att det skulle gå hela vägen. Så tar en dag i taget och håller hoppet lite försiktigt sådär :)

Håller tummarna för dig att den vill fästa nu! Vi hoppas att den 28/9 är en riktig turdag!
  • ijo
    Karins08 skrev 2017-09-15 13:55:09 följande:

Hur mås det i tråden?

Jag mår lite till och från :) Illamåendet kan ibland vara riktigt jobbigt samtidigt som det är så välkommet. Rädd för att se blod varje dag. Nedräkning till VUL den 28:e :) Hoppas så mycket att det finns någon där som lever <3

Hur mår du?
  • ijo
    Längtar17 skrev 2017-09-15 17:18:06 följande:

Hur mår du Karin? Hur funkar det att vänta? Har ni lagt ny plan för nästa cykel?

Jag mår helt ok. Har varit sjukskriven den här veckan och det har verkligen varit skönt även om jag känner att jag mått bra. Känner mig inte gravid men är ju bara på RD4 med blastocyst så kanske finns en chans ändå.

Ijo: vilken dag testade du positivt?

Jag testade svagt positivt redan på RD5 med blasto :) Sugen på att testa?
  • ijo
    Karins08 skrev 2017-09-19 18:06:21 följande:

Åh vad ledsen jag blir för din skull Detta eviga kämpande.. men långa nu alltså, hur kommer det sig?

Och ja, jag får vänta hela tiden hehe. Borde ha haft min mens 4 dagar sedan men den lyser med sin frånvaro. Ska åka till London en vecka så det är ju just det som är kruxet, min mens strular och då missar jag datum

Vad jobbigt med all väntan! Men skönt att resa bort lite :) Visst var det fet du skulle göra?
  • ijo
    Karins08 skrev 2017-09-20 20:06:50 följande:

Ja det är mycket väntan.. att bli gravid känns som första steget Men sen väntar man på VUL och allt annat efteråt.. och du har ju inte långt kvar nu! Känner du av något annat?

Ska göra FET så fort jag får chansen men det gick inte vägen denna cykel, mina egna ägg trilskades och stannade i växten. Tänkte FET skulle vara lätt men icke..

1 vecka kvar till VUL, hoppas det går snabbt ;) Jag har fortfarande ömma bröst och mår illa till och från, är även jättetrött. Sen igår har jag haft jätteont i nedre delen av ryggen. När man börja läsa är det många som nämner mf/ma så om man kunde vara mer orolig än vad jag redan var så är jag det nu.

Ska ni testa igen i nästa cykel istället? Hoppas att kroppen vill samarbeta bättre då :)
  • ijo
    Längtar17 skrev 2017-09-28 07:35:12 följande:

Ijo: lycka till idag!

Idag fick vi se en liten krabat med tickande hjärta som rörde på sig <3 Så overkligt och något jag aldrig trodde jag skulle få vara med om. Är ju några kritiska veckor kvar innan missfallsrisken sjunker men hoppas så att den vill stanna!! :)
  • ijo
    Kiim0 skrev 2017-11-14 21:48:40 följande:

Hur går det för alla? Ingen har skrivit här på ett tag ser jag.

Jag är i v.16 nu :) Just nu går jag mest och längtar till RUL som är om 3 veckor. Om det ser bra ut då hoppas jag att jag kan slappna av mer och njuta. När man velat detta så länge är det svårt att förstå att det skulle vara min tur nu. Hoppas som sagt det fortsätter gå bra så jag får släppa lite av oron i alla fall och känna mig gravid <3

Hur går det för er alla? :)
  • ijo
    Längtar17 skrev 2017-12-22 17:06:33 följande:

Hej på er!

Hur har det gått? Jag har inte riktigt vågat tro på det men imorgon går jag in i vecka 10. Blev lite orolig efter första vul eftersom det var lite litet men nu såg det ok ut (antagligen bara svårt att mäta).

Åh vad kul, grattis! :) Hur mår du?

Själv är jag i vecka 24 och mår bra. Så mysigt att få känna den lilla buffa på <3
Svar på tråden Fler?