• Kiim0

Fler?

Längtar17 skrev 2017-08-20 17:48:58 följande:

Tack! Jag börjar nu ladda om inför FET. Tänker att det borde bli runt 11 september om mensen nu kommer igång. Den brukar inte komma förrän en slutar med Lutinus eller? (Är på bim idag)

Tror du inte att det fortfarande finns en chans att du får ett plus då mensen inte har kommit?

Har någon av er tagit menopur? Kände ni av det? Börjar få ont i magen, är rädd att jag ska bli överstimulerad. Hur många dagar fick ni spruta?
  • Kiim0
    Längtar17 skrev 2017-08-20 20:03:59 följande:
    Jag tog ett clearblue digitalt igår och det var negativt. Då var det exakt två veckor sen äggplock. Har inga tecken på graviditet och tänker att jag borde känna nåt om jag är gravid. Har därför bestämt mig för att utgå ifrån att det inte lyckades och testa igen på tisdag bara för att bekräfta.

Har inte använt menopur. Bara Gonal-F och Bemfola På vilket sätt gör det ont i magen?
    Får ont i äggstockarna, det sitter liksom en liten smärta där som man känner hela tiden. Och ibland sticker det verkligen till, speciellt på höger sida. Tur att jag har ultraljud på onsdag. Håller på att bli galen av allt detta. Jag förstår verkligen inte varför det ska vara så omöjligt för vissa att bli gravida medan andra blir gravida bara man rör dem.

Hur har det gått för dig Längtar17, har mensen kommit än?
  • Kiim0
    ijo skrev 2017-08-21 11:52:35 följande:

Hade sagt till mig själv att vänta till dag 9 med att testa men kunde inte hålla mig och testade nu på dag 5 - jättetidigt alltså! Tycker mig se ett plus men vet inte om jag inbillar mig/spökstreck? Är så rädd sen mitt tidiga MF förra gången. Dumt att testa så tidigt, nu har jag ju ännu mer tid att noja!

Grattis är glad för din skull. Nu håller vi tummarna att vi andra också får ett plus.
  • Kiim0

Nu har jag varit på ultraljud och jag hade 11 st äggblåsor. Dem var inte så stora som dem ville att dem skulle vara så dem höjde menopur till 187,5 och nytt ultraljud på fredag.

Hade fler äggblåsor denna gången, sist hade jag bara 5 äggblåsor och dem fick ut 12 st ägg.

• Kiim0

Nu har jag varit på ultraljud och jag hade 11 st äggblåsor. Dem var inte så stora som dem ville att dem skulle vara så dem höjde menopur till 187,5 och nytt ultraljud på fredag.

Hade fler äggblåsor denna gången, sist hade jag bara 5 äggblåsor och dem fick ut 12 st ägg.

• Kiim0
    Längtar17 skrev 2017-08-23 12:55:23 följande:

Kiim: vad bra! 11 st är ju ett bra antal och så höjer ni dosen så att dom växer. Vilken "sprutdag" är du på?

Ska på vul imorgon för att se att allt ser ok ut inför fet. Hade lite missat så hoppas på att en kollega kan täcka upp på jobbet.

Det står att jag ska göra vul 2 på cd 12. Dels är det en söndag och dels har jag haft ägglossning spontant på cd 12. Vilken cykeldag har ni gjort vul inför fet?

Ja men frågan är hur mycket hinner dem växa på två dagar. Jag är på sprutdag 8.

Lycka till imorgon.
  • Kiim0
    Längtar17 skrev 2017-08-23 18:06:02 följande:
    Hur stora var dom nu?
    Dem var mellan 11-14 mm. Hade en massa små blåsor också och hon sa att dem kanske hinner växa tills på fredag. Ja dem höjde dosen lite men jag har sprutar i 8 dagar och dem är mellan 11-14 mm så hur ska dem hinna komma upp till 18-20 på två dagar?

Hon sa att äggplock blir nästa vecka någon gång, efter hur många dagar får man göra insättningen?
  • Kiim0
    Längtar17 skrev 2017-08-23 19:32:54 följande:

Tror att dom tänker att när dom har växt 3-4 mm till är det lättare att bedöma vilken dag det ska bli ägglossningsspruta. Dom behöver ju inte vara 18-20 mm vid sista vul utan bara att dom kan bedöma när det är dags att ta ägglossningssprutan.

Insättningen är 2,3 eller 5 dagar efter. Om en får många och av bra kvalitet vill dom odla längre för att se vilka som klarar sig. Är det få för en tillbaka tidigt (dag 2 eller 3) eftersom de klarar sig bäst i livmodern.

Jag hoppas på bättre resultat denna gången. Jag frågade henne om hon visste varför inga ägg blev befruktade sist och hon gissade på att det var för att min sambos spermier inte klarade av att ta sig igenom skalet och därav får vi göra icsi denna gången.

Börjar jobba nästa onsdag så jag hoppas att insättning blir på en av mina lediga dagar. Dem kommer tro att jag är galen om jag ber om ledighet efter en månads semester.

Har fått reda på när du kan börja med nästa behandling?
  • Kiim0
    Längtar17 skrev 2017-08-24 14:36:48 följande:

Han sa att det kan hända när en stimulerar att de fortsätter att växa. Nu sa danska kliniken att jag ska ta östradiolprov för att se om dom är aktiva. Är dom inte det kan en köra ändå tror jag.

Så har jagat hela dagen efter någon som kan skicka remiss för att ta det provet.

Kan dem inte bara punktera dem?
  • Kiim0

Var på ultraljud idag, hade 15 st äggblåsor. Äggplock på tisdag. Hoppas att det går bättre denna gången och att vi får några befruktade ägg tillbaka.

Svar på tråden Fler?