• Längtar17

Fler?

Karins08: absolut ingen fara! Tolkade det inte så. Vill också ha kontroll och det verkar som att det nästan är omöjligt eftersom dom verkar göra olika överallt. Så nu tränar jag på go with the flow. Kommer inte lyckas med det när jag ska på vul sen men men ;)

• Längtar17

Kiim0: Har ju inte samma behandling men min blödning kom på dag 15 med nedreglering. Gissar att du hade hoppats innan din semesterresa?

• Längtar17

Vad skönt! Det är ju så lätt att bli stressad när man väntar på nästa steg.

Nu skulle du ha semester och spraya en vecka till?

Jag har hittat en lägenhet jag vill köpa så nojar mest för det för tillfället. Blir VUL tisdag förmiddag och visning tisdag kväll. Försöker tänka mer på lägenheten än på ivf. Går faktiskt hyfsat även om jag ofta föreställer mig ett barn i lägenheten och är livrädd att jag får bo där själv...

• Längtar17

Tack, tycker det går helt ok! Känner att det sticker lite men inte lika mycket som förra gången. Försöker att inte tänka så mycket utan att jag kanske kände efter mer den gången. Sen är jag lite yr idag men vet inte orsaken.

Är inte lika trött som jag var innan stimuleringen.

Känner mig ovanligt lugn men vill mest att det ska vara dags för nästa steg snart.

Hur mår ni?

• Längtar17

Ijo: ikväll tar jag 7:e stimuleringssprutan. Vul på tisdag morgon. Hur länge har ni stimulerat vid lång ivf?

• Längtar17

Tack! Börjar bli nervös nu. Tankar som tänk om jag redan ägglossat? Tänk om dom är för mogna? (kan dom vara det?) Eller nåt annat som skulle avbryta.

• Längtar17

Smurf11: usch så tråkigt! Dom brukar väl inte släppa förrän tidigast 18mm? Vad sa gynekologen?

Jag kämpar för att tänka att det är dom som är gynekologer inte jag. Hade 11 st men två av dom var mycket mindre. Ska på äggplock på lördag. Tycker det känns sent eftersom ett par redan är över 20mm åt ena hållet.

Har två frågor som jag stressas lite av

- är det vanligt att dom är ovala? Dvs typ 22X13?

- på höger sida hade jag 5 st innan jag började stimulera och nu var det bara två efter 8 dagar stimulering. Är det vanligt att några försvinner?

• Längtar17

Fick svar att dom är runda men att ultraljudstaven kan trycka till dom så att dom bli ovala.

Hon svarade också att inte alla växer sig stora som förklaring på fler vid första än andra ultraljudet. Men jag vet inte för dom var typ 5x5 redan vid första.

Jaja, ska sluta noja om det. Är tillräckligt orolig för att jag inte har ont eller stickningar idag. Har haft det hittills. Men försöker tänka att om jag haft ägglossning får jag veta det på lördag.

Svar på tråden Fler?