• Karins08

Fler?

Kiim0 skrev 2017-08-16 13:03:57 följande:

Jag sitter och väntar på att sjuksköterskan ska ringa mig och berätta om jag får börja med sprutorna eller inte. Var och lämnade blodprov och hon sa, jag hör av mig efter 2 timmar. Det har gått 5 timmar och jag har inte hört något än. Hata att vänta.

När är testdagen? Jag tror du kommer att få ett plus denna gången.

Sånt där är så segt hoppas de hörde av sig!
  • Karins08
    ijo skrev 2017-08-16 18:53:24 följande:

Jag har testdag 1/9 men tror jag kommer tjuvtesta innan om inte mensen kommit på bim :)

Ja det är ju spännande det där Man är så nyfiken och tiden går sååååå långsamt haha!
  • Karins08
    ijo skrev 2017-08-16 20:32:20 följande:

Härligt! Hur var det, gör du stimulerad eller ostimulerad fet? :)

Ska äta letrozol i 5 dagar, så det är väl inte helt naturligt Ska även ta en ägglossningsspruta, gjorde du det med eller fick du hålla koll med hjälp av ägglossningsstickor?
  • Karins08
    Längtar17 skrev 2017-08-16 19:41:55 följande:

Karin08: ja, ett till frysen. Vet inte varför de sa att det skulle ta så lång tid att få info. Fick det precis när dom fryst in.

Tyckte att jag hanterade väntandet bra men nu är jag verkligen nojig. Känns som att det rinner hela tiden men är nog bara lutinusen än så länge. Är ledig imorgon så får nog sysselsätta mig för att slippa tänka.

Fick ni några restriktioner kring att bära efter ET/FET?

Jag har knappt fått några instruktioner annat än att leva som gravid och det tolkade jag som i ingen alkohol
  • Karins08
    Längtar17 skrev 2017-08-17 14:41:24 följande:

Kunde inte hålla mig så tjuvtestade idag. Dock inte morgonurin (inte gått på två timmar). Ingen tendens till plus alls :( Det är nu 12 dagar sen äggplock, 9 sen insättning. Vad tror ni? Misslyckades den här gången också?

Jag håller tummarna för dig!

Min kompis sa att hon alltid känt om det hade tagit sig, men det har det ju aldrig gjort för mig (och inte känts heller även om man hoppats ) vad säger din magkänsla?
  • Karins08
    Längtar17 skrev 2017-08-18 08:37:32 följande:

Usch, hatar det här väntandet! Idag är jag helt hormonell så har suttit på jobbtoan och gråtit en stund (värdigheten är helt borta) och svarade inte när min chef ringde för vet att jag skulle gråta ännu mer då. Ska försöka hålla ut dagen och sen hem och bryta ihop helt.

Jag känner verkligen igen mig, exakt så har jag gjort med Det är inte lätt och jag tror alla extra hormoner spökar till det ännu mer.

Kram på dig!
  • Karins08
    ijo skrev 2017-08-17 22:05:05 följande:

Okej! Nä ingen ägglossningsspruta eller letrozol för mig utan ägglossningstest bara. Vet du när FET kommer bli? :)

Ja, troligtvis den 4:e september. Känns ju som en evighet tills dess eftersom jag fick mens här om dagen. Men antar att man får vänta lite längre med FET för att det är större celler som ska in
  • Karins08
    ijo skrev 2017-08-17 22:05:05 följande:

Okej! Nä ingen ägglossningsspruta eller letrozol för mig utan ägglossningstest bara. Vet du när FET kommer bli? :)

Känner du av något då? Den dumma frågan som jag ändå ställer
  • Karins08

Ijo och Längtar; Exakt har VUL den 28:e och FET den 4:e september troligtvis, så känns lite händelselöst hitintills. Behöver inte börja med sprutor och så :(

Och jag är jätteledsen Längtar att det inte funkade denna gång heller Det är så tungt detta..

• Karins08
    Längtar17 skrev 2017-08-20 17:48:58 följande:

Tack! Jag börjar nu ladda om inför FET. Tänker att det borde bli runt 11 september om mensen nu kommer igång. Den brukar inte komma förrän en slutar med Lutinus eller? (Är på bim idag)

Åh, kan du börja direkt? Jag var tvungen att vänta in en mens och sedan var FET aktuellt. Nu kom ju dock sommaruppehåll emellan så har väntat två mens extra
Svar på tråden Fler?