• Karins08

Fler?

Längtar17 skrev 2017-07-28 15:12:31 följande:

På kliniken jag går har dom 8-9 dagar mellan som standard vid långa. Säkert olika för olika kliniker men har bestämt mig för att lita på dom nu och följa rekommendationen. Dom skriver sen vilken dag så för mig bestämde dom dag 9 dvs på tisdag. Börjar känna lite svullnad och stickningar i mage/äggstockar nu. Tyckte jag kände mer förra gången men då kände jag nog efter mer också. Nu försöker jag leva som vanligt till på tisdag.

Hur går det för er andra?

Helt rätt, menade inte att låta så ifrågasättande så ber om ursäkt ifall det tolkades som så, för det var inte meningen. Är bara lite av ett kontrollfreak som vill veta allt

Hos mig händer inte mycket. Mens om ca 3 veckor ifall min app är att lita på. Vi ska försöka själva denna månad har vi bestämt, men sex är liksom inte så kul just nu Det känns mer som ett jobb som inte är kul..
  • Karins08
    smurf11 skrev 2017-07-27 12:08:53 följande:

Tack!

Ja nu har jag gjort ett vul. På vänster ett ägg 10 mm och på höger två som var 6 mm.

Slemhinna var 6 mm.

Jag vill göra ett eget försök denna månad, jag vet inte om jag vågar fråga om ett nytt vul på måndag!

Spännande

Är eget försök alltså att ha sex själva eller?
  • Karins08
    Kiim0 skrev 2017-07-29 22:55:47 följande:

Nej den behöver inte komma innan min semester, är bara jätte orolig över att den inte kommer alls. Känns inte som att den är på väg.

Verkar vara lite olika när den kommer, men håller tummarna för dig! Vi är såna kämpar!
  • Karins08
    Kiim0 skrev 2017-07-30 09:53:40 följande:

Tack fina du. Idag när jag var på toa så kom det blod när jag torka mig så mensen är nog på väg. Tror jag aldrig har varit så glad över att få mens i hela mitt liv. Jag skrek till och med YES.

Härligt!

Och det är precis som du säger, ibland blir man galet glad när den väl kommer för det betyder att man är ett steg närmare nästa steg
  • Karins08
    Längtar17 skrev 2017-07-30 10:56:23 följande:

Tack :) Håller också tummarna för oss alla!

Hur går det med sprutorna? känner du av något?
  • Karins08
    ijo skrev 2017-07-30 17:32:22 följande:

Okej vad konstigt att dom säger så olika :) Till mig sa dom att eftersom min ägglossning verkar vara någorlunda regelbunden blir det ostimulerat. Men konstigt eftersom du då ska göra stimulerad?

Nej jag tror att om man gör ostimulerad som mig ska man hålla koll med ägglossningstest och när det visar ägglossning gör man fet efter så många dagar äggen är befruktade (för oss tror jag det var 5-dagars i frysen så alltså 5 dagar efter positivt ägglossningstest är det återföring). Jag ska därför inte ta ägglossningsspruta! Men tycker det hade känts tryggare för om min ägglossning kommer på "fel dag" så måste jag vänta en månad till eftersom min klinik inte gör återföring på helgen. Med ägglossningsspruta verkar man ju kunna styra det mer.

Är det tanken att göra fet efter din nästa mens eller? :)

Vi fick 4 st till frysen & är också landstingsfinansierat :)

Min ägglossning har också funkat som vanligt så är som sagt överraskad över att jag fått detta utskrivet. Hade du PCO?

Jag har fuskat nu och ätit tabletter denna månad och tänkte testa ha sex och se om något kanske händer. Hellre det än att bara försöka en månad till utan nån hjälp som helst
  • Karins08

Hej!

Länge sedan sist, råkade glömma lösenordet till både hit och mailen.. fick kämpa lite med min semesterhjärna

Ser att det hänt en hel del

Själv fick jag mens idag så ringde kliniken och meddelade detta. De ska ringa upp imorgon men räknar med FET om ca 2 veckor.. iiih!

• Karins08
    ijo skrev 2017-08-16 16:02:00 följande:

Nu är jag ruvare :) Blastocysten såg bra ut och höll på att kläckas. Dom behövde bara tina upp ett ägg. Hoppas sååå mycket men tycker det är svårt att hålla sig positiv. Jag vågar nästan inte låta mig tänka att det skulle kunna lyckas. På något sätt känns fallet ännu tuffare då. Men ska ändå försöka hålla mig positiv <3

Grattis!

Det är ju svårt detta med humöret, man får liksom försöka tänka bort det men det går ju inte. När får du testa?
  • Karins08
    Längtar17 skrev 2017-08-16 17:56:47 följande:

Kiim0: ringde dom sen? Håller tummarna för att du fick starta! Har testdag nästa tisdag så lång tid kvar. Vågar inte hoppas och nu kom mensvärken så gissar att den kommer imorgon eller fredag.

Ijo: skönt att höra!

Jag håller tummarna för dig, att det bara är din livmoder som växer. Har du fått svar ifall något klarade sig till frysen?
Svar på tråden Fler?