• Längtar17

Fler?

Hej!

Välkommen ijo!

Jag var på vul imorse och blev helt nedslagen. 3 dagar från blödningsstart och nu 9 äggblåsor (den största 7X7 och den minsta 2X2 mm). Jag trodde nedregleringen skulle göra att jag inte skulle ha några alls?

Men min danska klinik tyckte det såg bra ut så ska börja med 300ie Bemfola ikväll.

Är det någon som gjort nedreglering som vet om det ska finnas folliklar när en börjar med stimuleringen?

• Längtar17

Kiim0: vad gulligt! Tror dock jag ska försöka att inte grotta ner mig mer i barnfrågan just nu utan läsa annat.

• Längtar17

Ja, har lärt mig att jag behöver känna att jag förstår i den här processen och blir orolig när jag inte gör det.

Jag gör långa nu för att det var stor spridning på mina äggblåsor vid första försöket. Nu är jag rädd att det blir samma. Men, ska nu lita på dom och köra på till nästa tisdag då det är vul igen.

Dom ville höja dosen från förra gången (Gonal-f 225ie) eftersom jag inte fick så många äggblåsor då. Är ganska lång och har BMI på 24 så det gör också att dosen blir hög.

Hur har ni det?

• Längtar17

Jag använder inte Synarela som nässpray utan injektion Gonapeptyl. Trodde att det var typ samma men det är det inte visar det sig.

Jag fortsätter med Gonapeptyl, men vet inte hur det varit med Synarela.

Känner mig väldigt förvirrad i behandlingen så ska ringa kliniken imorgon.

• Längtar17

Nej, det tar ju lite energi. Mina vänner tycker att jag ifrågasätter för mycket så försöker låta bli. Grejen är bara att kliniken i Danmark gör lite småfel (säger fel dag jag bör göra vul, skickade för få uttag på ett recept osv).

Ska ringa och be att dom går igenom ordentligt med mig nu.

• Längtar17

Karins08: Tycker Bemfola nålen är helt ok. Gonal-F var ännu bättre men dom är klart bättre än nedregleringen (Orgalutran och Gonapeptyl).

Ska försöka lita på dom och koppla bort. Nu är det ändå för sent för behandlingsjusterlng.

• Längtar17

Smurf11: det känns som att detta är en hel värld. Är det bra med de äggblåsorna och den tjockleken efter Lezetrol? Hur hoppas vi att det ser ut på måndag? Självklart ska du fråga om dom kan göra ett vul på måndag om det ger dig information så att du kan lyckas.

Skickar en styrketanke!

• Längtar17

Karin08: nytt vul på tisdag så det är ett tag kvar. Kör mina sprutor tills dess helt enkelt. Känner mig lite som Askungen eftersom jag alltid ska vara hemma 21.30 ;)

Smurf11: förlåt men förstår inte riktigt, är det FET, naturligt eller full IVF ni gör nu?

• Längtar17

På kliniken jag går har dom 8-9 dagar mellan som standard vid långa. Säkert olika för olika kliniker men har bestämt mig för att lita på dom nu och följa rekommendationen. Dom skriver sen vilken dag så för mig bestämde dom dag 9 dvs på tisdag. Börjar känna lite svullnad och stickningar i mage/äggstockar nu. Tyckte jag kände mer förra gången men då kände jag nog efter mer också. Nu försöker jag leva som vanligt till på tisdag.

Hur går det för er andra?

Svar på tråden Fler?