• Karins08

Fler?

ijo skrev 2017-07-24 00:51:23 följande:

Hej!

Hoppar gärna in här :)

Jag väntar på att kliniken ska öppna upp nu efter semestern så jag får göra FET. Det verkar ska bli ostimulerat. Jag gissar att vi kommer köra efter nästa mens så någon gång i september.

Välkommen Då har du samma väntan som mig
  • Karins08

Vad många nya inlägg

Har varit ute i skärgården så det var kass täckning när det gäller internet, kändes nästan konstigt heh.

Hur går det för dig Längtar17? Får du börja idag?

• Karins08
    Längtar17 skrev 2017-07-24 14:15:52 följande:

Hej!

Välkommen ijo!

Jag var på vul imorse och blev helt nedslagen. 3 dagar från blödningsstart och nu 9 äggblåsor (den största 7X7 och den minsta 2X2 mm). Jag trodde nedregleringen skulle göra att jag inte skulle ha några alls?

Men min danska klinik tyckte det såg bra ut så ska börja med 300ie Bemfola ikväll.

Är det någon som gjort nedreglering som vet om det ska finnas folliklar när en börjar med stimuleringen?

Åh, nu har jag lite dålig koll på just nedreglering. Men om kliniken tycker det verkar bra får man väl tro på dem?

Tycker själv detta är det svåraste, när ens kropp inte beter sig som den borde utan man får ett annat resultat.

Bemfola 300 är ju en bra dos ändå, så förhoppningsvis är det många ägg på G efter det
  • Karins08
    Längtar17 skrev 2017-07-25 21:13:33 följande:

Nej, det tar ju lite energi. Mina vänner tycker att jag ifrågasätter för mycket så försöker låta bli. Grejen är bara att kliniken i Danmark gör lite småfel (säger fel dag jag bör göra vul, skickade för få uttag på ett recept osv).

Ska ringa och be att dom går igenom ordentligt med mig nu.

Alltså exakt sån är jag också, vill veta allt och så tycker jag inte att det de sagt stämmer överens med Google. Så galen blir man ju

Bemfola nålen är rätt behändig eller hur?
  • Karins08
    ijo skrev 2017-07-24 00:51:23 följande:

Hej!

Hoppar gärna in här :)

Jag väntar på att kliniken ska öppna upp nu efter semestern så jag får göra FET. Det verkar ska bli ostimulerat. Jag gissar att vi kommer köra efter nästa mens så någon gång i september.

Jag ska också köra FET Men ostimulerat, då behöver du inte äta något här innan? Jag har fått 5 dagar letrozol att äta jag.
  • Karins08
    Längtar17 skrev 2017-07-26 11:38:39 följande:

Karins08: Tycker Bemfola nålen är helt ok. Gonal-F var ännu bättre men dom är klart bättre än nedregleringen (Orgalutran och Gonapeptyl).

Ska försöka lita på dom och koppla bort. Nu är det ändå för sent för behandlingsjusterlng.

Ja, det är väl bara att go with the flow Men då ska du på VUL igen rätt snart va?
  • Karins08
    smurf11 skrev 2017-07-27 12:08:53 följande:

Tack!

Ja nu har jag gjort ett vul. På vänster ett ägg 10 mm och på höger två som var 6 mm.

Slemhinna var 6 mm.

Jag vill göra ett eget försök denna månad, jag vet inte om jag vågar fråga om ett nytt vul på måndag!

Åh, förstår att du vill göra ett försök. Men du ska fortsätta spruta? Fick du en högre dos?

Till mig sa de att färre än 4 ägg så rekommenderar de ofta att avbryta.
  • Karins08
    ijo skrev 2017-07-26 19:14:31 följande:

Okej! Är det din första FET eller? :) Nej jag tror inte ska ska äta något utan bara hålla koll på ägglossning med ägglossningstest. För att göra det så "naturligt" som möjligt eftersom jag brukar ha egen ägglossning. Men på något sätt hade det känts bättre med stimulerad FET, mer kontrollerat på något sätt.

Min första FET ja Har vanligtvis ägglossning jag med men fick som sagt Letrozol så funderade på hur vanligt det är.

Har dock inte fått nån info om att hålla koll med ägglossnigstest Men har fått en ägglossningsspruta utskrivet också.. har du?

Har 5 frysta blastisar och eftersom det är landstingsfinansierat så är det dem man ska beta sig igenom först.. Du hade också rätt många frysta va?
  • Karins08
    Längtar17 skrev 2017-07-27 21:11:20 följande:

Karin08: nytt vul på tisdag så det är ett tag kvar. Kör mina sprutor tills dess helt enkelt. Känner mig lite som Askungen eftersom jag alltid ska vara hemma 21.30 ;)

Smurf11: förlåt men förstår inte riktigt, är det FET, naturligt eller full IVF ni gör nu?

Ja, man har ju tider att passa när man håller på med sprutor

Har det alltid gått så många dagar innan du gått på VUL? Själv har jag alltid gått på dag 5 som första för att kunna avgöra ifall man behöver öka eller sänka dosen.
Svar på tråden Fler?