• ijo

Fler?

Längtar17 skrev 2017-08-12 09:51:16 följande:

Spännande!

Ruvardag 4 idag (3-dagars embryo). Känner absolut ingenting men antar att en inte gör det.

Okej ;) När har du testdag? Planer på att testa innan eller?
  • ijo

Imorgon är det planerat FET för mig! Hoppas vi har något superägg som klarar upptining :) :)

Längtar: Ja, hoppas det gav dig en hormonskjuts ;) Har du känt av något än?

Kiim0: Spännande att köra igång imorgon :) Vad ska du köra för sprutor?

• ijo

Nu är jag ruvare :) Blastocysten såg bra ut och höll på att kläckas. Dom behövde bara tina upp ett ägg. Hoppas sååå mycket men tycker det är svårt att hålla sig positiv. Jag vågar nästan inte låta mig tänka att det skulle kunna lyckas. På något sätt känns fallet ännu tuffare då. Men ska ändå försöka hålla mig positiv <3

• ijo
    Karins08 skrev 2017-08-16 18:36:33 följande:

Grattis!

Det är ju svårt detta med humöret, man får liksom försöka tänka bort det men det går ju inte. När får du testa?

Jag har testdag 1/9 men tror jag kommer tjuvtesta innan om inte mensen kommit på bim :)
  • ijo
    Karins08 skrev 2017-08-16 18:35:18 följande:

Hej!

Länge sedan sist, råkade glömma lösenordet till både hit och mailen.. fick kämpa lite med min semesterhjärna

Ser att det hänt en hel del

Själv fick jag mens idag så ringde kliniken och meddelade detta. De ska ringa upp imorgon men räknar med FET om ca 2 veckor.. iiih!

Härligt! Hur var det, gör du stimulerad eller ostimulerad fet? :)
  • ijo
    Kiim0 skrev 2017-08-16 19:44:30 följande:

Ja hon ringde vid 15 tiden och berättade att jag kunde börja med sprutorna. Blir mer och mer nojig för varje dag som går. Jag hoppas verkligen att det blir något denna gången.

Vi får hålla tummarna att mensen håller sig borta. Nu är det ju ganska nära tid testdagen. Känner du något annat förutom mensvärk?

Kör ni andra sprutor den här gången? Eller gör ni något annorlunda? Visst minns jag rätt att ni fick ni ut rätt många ägg förra gången va? Fast ingen blev befruktad?
  • ijo
    Längtar17 skrev 2017-08-17 14:41:24 följande:

Kunde inte hålla mig så tjuvtestade idag. Dock inte morgonurin (inte gått på två timmar). Ingen tendens till plus alls :( Det är nu 12 dagar sen äggplock, 9 sen insättning. Vad tror ni? Misslyckades den här gången också?

Vet att det är så olika hur snabbt kroppen börja utsöndra hcg. Det behöver inte vara kört! Håller tummarna!
  • ijo
    Karins08 skrev 2017-08-17 19:45:17 följande:

Ska äta letrozol i 5 dagar, så det är väl inte helt naturligt Ska även ta en ägglossningsspruta, gjorde du det med eller fick du hålla koll med hjälp av ägglossningsstickor?

Okej! Nä ingen ägglossningsspruta eller letrozol för mig utan ägglossningstest bara. Vet du när FET kommer bli? :)
  • ijo
    Längtar17 skrev 2017-08-18 08:37:32 följande:

Usch, hatar det här väntandet! Idag är jag helt hormonell så har suttit på jobbtoan och gråtit en stund (värdigheten är helt borta) och svarade inte när min chef ringde för vet att jag skulle gråta ännu mer då. Ska försöka hålla ut dagen och sen hem och bryta ihop helt.

Det här är en så tuff och orättvis resa vi är med om! Är inte konstigt att man bryter ihop ibland. Om man visste att man någon gång skulle lyckas vore det en sak, men ovissheten är hemsk! Gråt ut idag, det behövs ibland <3
  • ijo
    Karins08 skrev 2017-08-18 10:02:44 följande:

Känner du av något då? Den dumma frågan som jag ändå ställer

Okej! Ja, det är många långsamma dagar i den här processen. Men lättare när man får lite måldatum i alla fall :) Nu får du ju snart börja ÄL-testa så :)

Jag känner inte av något ännu. Möjligtvis lite mensvärk då och då men känns för tidigt för det. Har nån konstig känsla av att det inte tagit sig men hoppas jag har fel <3
Svar på tråden Fler?