• Längtar17

Fler?

Hej!

Om du nedreglerar borde dom väl sätta igång mensen annars? Min kom idag på 15:e nedregleringsdagen. Som tur är har jag vul först dag 17.

Jag är ensamstående så gör processen själv med donator på klinik i Danmark. Jag gjorde 4 inseminationsförsök, sen opererade jag bort ett myom, gjorde två försök till. Alla utan ett plus. Gjorde ett ivf-försök i juni men fick inget att sätta tillbaka (bara två ägg var mogna; det ena skadat och det andra delade sig inte). Nu kör jag långa med förhoppning att de blir mer jämnmogna. Första fle

• Längtar17

Då har du nedreglering en vecka mer än mig så tror säkert att blödningen hinner komma. Vad jag förstår måste slemhinnan blödas ut innan stimuleringen börjar för att det sen ska kunna fästa vid återinsättning.

I Sverige är det väldigt dyrt att göra privat med donation. Och dessutom är svensk vård oerhört normativ så orkade inte bli ifrågasatt.

• Längtar17

Tror också att det är bra att du åker på semester! Får lite energipåfyllnad.

Ja, hoppas verkligen på plus för oss alla!

Har ni några bra tips på hur man kopplar bort tankarna och låter tiden gå?

• Längtar17

Förstår att det är en extra press när omgivningen frågar om det inte är dags. Ni vill inte berätta att ni försöker för de närmaste?

Blir lite provocerad att det är många som säger att *om du slappnar av kommer det säkert att fungera*. Hur lätt är det liksom?

• Längtar17

Jag bestämde mig innan jag gjorde första försöket för att berätta för mina närmaste vänner, hela min familj och för min chef. Dom är alla väldigt stöttande.

Tänker att jag gärna hade haft någon att dela processen med. Men bara om det varit ett bra förhållande. Ett ok eller dåligt förhållande hade nog tärt på mig ännu mer än att göra det själv.

• Längtar17

Skönt med stöd från sambon. Tänker att det borde vara självklart då ni gör det tillsammans och är lika delaktiga även om det påverkar din kropp mycket mer.

Men kan tänka mig att det för många par är slitsamt för relationen eftersom båda har det tufft.

Ja, jag bor i Stockholm.

• Längtar17

Gör ultraljuden i Sverige som tur är. Tycker det är svårt nog att vara borta från jobbet med de resor det blir.

Men känner ofta att det hade varit pratiskt mycket skönare att ha ett ställe att ha kontakt med. Den svenska mottagningen ställer ju upp för att dom är snälla, ofta på övertid.

Försöker nu avleda mig med att leta lägenhet ;)

• Längtar17

Haha, känner igen mig. Har tvingat mig att böjar läsa en bok nu istället för att tänka på annat. Vul imorgon på morgonen så lite nervös.

• Längtar17

Kan tänka mig att det är både positivt och jobbigt att läsa den. Är den bra?

Tack! Hoppas på att få börja stimulera imorgon så att jag är igång med nästa steg.

Svar på tråden Fler?