Kivvan skrev 2017-08-02 16:57:40 följande:
Tack snälla, längtar tills jag få tillfälle att överraska sambon ikväll. Aldrig trodde jag att det skulle gå så fort.
Det enda som tynger mig är mitt arbete. Otroligt stressigt och mycket tunga lyft. Har rejäl ångest. Jobbat i en lågbemannad lågpris butik. Jag är är rädd för att få missfall pga det tuffa jobbet. Vill heller inte berätta för alla kollegor än. Så måste prata med min chef om vi kan schemalägga om så jag jobbar mest kväll då det är lugnast eller liknande. Jag vet inte..det är det enda som känns riktigt jobbigt, vill jobba så länge jag orkar. Att lyfta banankartonget och dra tunga pall utan eltruck är inget jag känner mig trygg i. Eller att plocka frys, tunga lådor.. usch får ångest bara jag skriver om det.
Usch det förstår jag! Du får nog vara beredd att berätta för din chef ja. Och kanske att kollegorna får reda på det också då. Men det spelar ju ingen roll om man jämför det med att få missfall. Att behålla barnet och ta det lugnt måste ju vara prio 1. Skit i chef och kollegor och banankartonger. Hade jag vart du hade jag suttit still på mitt arsle i kassan hela dagarna och inte lyft en pinal! Stå på dig. Kan chefen inte lägga om dig i schemat får du ju gå hemma och det vill hen väl inte. Chefen borde väl ha någon slags tystnadsplikt när det kommer till personliga angelägenheter också? Det är väl inte måste att kollegorna vet varför du flyttas i schemat?
Det kommer lösa sig :) Oroa dig inte! Njut nu av lyckan att vara gravid och att det tog sig på första försöket!!! Woow! Hur berättade du för mannen? <3