• flygrl

Använder du Facetime?

Tihi skrev 2017-06-14 17:18:08 följande:

Jag har aldrig kopplat in FT så jag undrar hur det funkar.

Är det vanliga och/eller videosamtal?
    Kan främlingar kontakta en på FT eller bara ens egna kontakter?
    Är det ens telefonnummer eller ens mejladress som syns för andra?
    Funkar den bra?

Jag ringer en del med FaceTime och tycker det funkar bra. Man kan välja video eller enbart röst samtal. Det finns som sagt ingen katalog utan du måste känna till den andras mobilnummer eller mailadress.

Enda "katalogen" e om ditt nummer finns med på Eniro/Hitta men det går ju inte se du har FaceTime den vägen. Har du hemligt nummer finns ju inget sätt komma åt ringa dig på FaceTime. :)
  • flygrl

*Har du hemligt nummer finns ju inget sätt komma åt ringa dig på FaceTime OM du inte själv lämnat ut numret eller mailadressen.

• flygrl
    Tihi skrev 2017-06-29 16:06:43 följande:

Thank you Flygrl. Har en till fråga. Förut under FT stod det "logga in med ditt ID" men nu har jag bara av och på-knappen. Kommer det att komma ett val om jag trycker "på" att bara använda telefonnummer och inte mejladressen? Jag vill absolut inte kunna nås på eller visa mejladressen nämligen och jag vågar inte testa att slå på det bara, haha.

Oj, har du en av & på knapp i FT? Det har nog inte jag så jag kan tyvärr inte besvara din fråga.
  • flygrl
    Tihi skrev 2017-06-29 16:21:09 följande:
    Ja, det är jättekonstigt. Du vet under inställningar och sen FT så stod det förut "Logga in med ditt ID" men nu är det bara av och på. Och jag har aldrig nånsin varit inloggad ska jag tillägga så jag vet inte varför det saknar logga in med id nu.
    Aha du menar i 'Inställningar'...hmm...tyvärr kan jag nog inte hjälpa dig med det.
Svar på tråden Använder du Facetime?